Vanhempainrahan laskeminen (viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ARG"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ARG"

Vieras
Tässä mietin, että jos meille syntyisi ensi vuonna vauva, niin rahan laskentaperusteena olisi vuoden 2010 tulot. No sen vuoden olin osittain kotona vanhempainrahalla (3kk), välillä pidin lomat (2kk) (eli sain palkkaa) ja lopun aikaa (7kk) olin hoitovapaalla.

Nyt olen jo töissä. Tietenkin haluaisin hakea rahaa ensi vuonna viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan, mutta pitääkö puolen vuoden tulojen olla 20% suuremmat kuin vuoden 2010 tulot yhteensä vai kerrotaanko nämä puolen vuoden tulot kahdella, jotta niistäkin tulisi "vuoden tulo".

Minusta on aivan epäreilua, että olen ollut töissä jo yli 11 vuotta ja sitten kun ja jos saan toisen lapsen, minua rankaistaan niin, että saan jotain minirahaa juuri siltä yhdeltä ainoalta vuodelta jonka olen ollut kotona ensimmäisen lapsen kanssa.

Kuinka vanha edellinen lapsi on? Jos uuden vauvan la on ennekuin edellinen täyttää 3v saat saman ä-rahan kuin edellisestä.

Mutta, jos jo täyttänyt 3v haet normaalisti 6kk tulojen mukaan. KELA kyllä tekee päätöksen asiakkaan eduksi, eli sen mukaan mistä tulee enemmän rahaa.

Yhteistyössä