Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :D:Noin sano mullekki yks neuvolan täti että"näin rauhoittelet lapsen",neiti katto sitä vähä aikaa ja sai kunnon raivarin, siinä oli mulla naurussa pitelemistä että noinhan se hyvin tempperamenttisen vauvan kans sujuuMulla on käyny perhetyöntekijä ja oltiin unikoulussa ja kaikki sanonu että on vaan vauvalla luonnetta, että jos oikeasti tekisit tota työksesi tietäisit että vauvoilla voi olla hyvin vahva luonne ja osa hermostuu todella herkästi ja pienistä asioista.
Enhän minä voi viran puolesta olla sen lapsen äiti, en tietenkään voi tarjota lapselle sellaista turvaa mitä äiti voi. Lapsi on sidoksissa äitiinsä ja tarvitsee tämän käyttäytymään oikein. Käytin tuota omaan syliin ottamista vain esimerkkinä joka toimii hetkellisesti, mutta ei minun sylillä lapsia muuteta helpoiksi, se tulee vain vanhempien kyetessä muuttumaan.
Kerro nyt ihmeellä sitten mitenkä pitää vanhemman muuttua jos toinen samanikäisistä vauvoista köllöttää tyytyväisenä sylissä, sohvalla tai lattialla, ja toista joutuu kantamaan ympäri asuntoa?
Todella surullista jos vauva on vaikea jos se ei suostukaan istumaan tyytyväisenä sitterissä ja katsomaan telkkua?? Nehän on vauvoja, ei mitään nukkeja, tottakai niiden kanssa pitää tehdä asioita. Nyt minusta alkaa tuntumaan että puhutaan ihan eri asioista jos tyytyväinen vauva tarkoittaa teidän mielestä sitä että sille ei tarvi kuin laittaa puurot välillä naamaan eikä hänen kanssa tarvitse olla. Ei tosiaan kannata lapsia tehdäkään jos haluaa lelun. Minulle helppo vauva on sellainen joka ei itke, se millaisia temppuja joudun tekemään jotta saan vauvan pysymään tyytyväisenä, on sitten ihan eri asia. Äidin pitäisi olla valmis tekemään mitä vaan, antautua sille äitiydelle 24/7.
Joo mä toivotan sulle sitten jossain vaiheessa "helppoja kaksosia" että voit omistautua äitiydelle 24/7. Etkös asukin Porvoossa?