Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Esimerkiksi reuma. :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mistä se johtuu että joillekin sattuu 8 helppoa lasta, oiskohan vanhempien kasvatuksella ja kyvyllä lukea lasta olla jotain tekemistä asian kanssa? Minä tiedän että lapsemme olisivat samanlaisia kitisijöitä kuin kaikki muutkin jos heidät olisi niin kasvatettu. Siksi en voi ajatella että helpot lapset ovat vain sattumaa.
Tyrsk...
Perimä? Sattuma? Henkilökohtaiset luonne-erot?
Noin minäkin luulin ennen esikoistamme. Koskaan en ollut tavannut lasta, jonka kanssa minulla olisi ollut mitään ongelmaa pärjätä.
Kyllä meidänkin lapsen vaativuudelle on ainakin yksi syy selvinnyt, eikä se tosiaan ole kasvatuskysymys. Eikä sitäpaitsi ole kovinkaan todennäköistä, että kaksi todella temperamentikästä ihmistä saisivat kovinkaan rauhallisia lapsia...
Vai että olette vaan niin kyvykkäitä vanhempia... Heh...![]()
Niin.. minunkin esikoiseni oli hurjan vaativa siihen saakka, kun luin Lapsikirjan ja aloin ymmärtää mistä todella oli kyse. Siihen saakka olisin sanonut ihan samaa kuin sinäkin nyt. Kaksi nuorempaa eivät koskaan ole itkeskelleet tms. mutta heihin olenkin soveltanut eri menetelmiä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Esimerkiksi reuma. :snotty:
Miten sinun kanssasi voi keskustella jos et edes lue mitä tänne kirjoitetaan, puhuttiin FYYSISESTI TERVEISTÄ lapsista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulle on aina päivän piristys kun joku jolla on ollut helppohoitoinen esikoinen tuskailee kun pikkukakkonen onkin ihan eri maata. Sit ne on ihan ihmeissään kun "ei meidän esikoinen koskaan valvonut öisin eikä turhia kitissyt mut sit tää toinen....". Toivonkin aina että helppohoitoisten lasten vanhemmat saa yhen horror lapsen jonka kanssa kaikki ei menekään helposti. Kjeh kjeh.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:No niin just, äidit saa syyttää itseään vaan![]()
Aina menee pieleen vaikka mitä tekis.
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä vanhempi:Paljon on kiinni lapsen vaativuus kasvatuksesta. Suomi on täynnä huonoja kasvattajia ja sen huomaa koululaisten ja jo tarhalaisten käytöksessä. varmaan joka viides lapsi öykkäröi, kiusaa tai häiritsee tunteja + opettajaa. Vanhemmille pitäisi pitää kasvatusoppia vuoden kurssi!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:No niin just, äidit saa syyttää itseään vaan![]()
Aina menee pieleen vaikka mitä tekis.
Vaikea lapsi: äidin SYY
Helppo lapsi: äidin ANSIOTA
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Esimerkiksi reuma. :snotty:
Miten sinun kanssasi voi keskustella jos et edes lue mitä tänne kirjoitetaan, puhuttiin FYYSISESTI TERVEISTÄ lapsista.
No anteeksi, tuo jäi lukematta.
Mutta nuorempi oli täysin terve fyysisesti ja silti oli hyvin tyytymätöntä sorttia. Eikä ollut sen tyytyväisempi ja vähäitkuisempi toistenkaan hoivissa.
En mä itseäni suostu joka asiasta syyttämään, varsinkaan kun terveydenhoitohenkilökunta kilvan vakuuttelee että ei se mun syyni ole, jotkut vauvat itkee toisia enemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulle on aina päivän piristys kun joku jolla on ollut helppohoitoinen esikoinen tuskailee kun pikkukakkonen onkin ihan eri maata. Sit ne on ihan ihmeissään kun "ei meidän esikoinen koskaan valvonut öisin eikä turhia kitissyt mut sit tää toinen....". Toivonkin aina että helppohoitoisten lasten vanhemmat saa yhen horror lapsen jonka kanssa kaikki ei menekään helposti. Kjeh kjeh.
Tuollainen pahantahtoinen ihminen sitten kasvattaa omia lapsiaan ja ihmettelee miksi he ovat vaikeita; pelkästään tämän kirjoituksesi perusteella en yhtään ihmettele. Minä toivon että kukaan ei saisi "vaikeaa" lasta vaan kaikki osaisivat hoitaa lapsiaan, silloin jokainen lapsi saisi niin ihanan vauva-ajan kuin ansaitseekin ja jokainen äiti myös saisi nauttia lapsistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hyvä vanhempi:Paljon on kiinni lapsen vaativuus kasvatuksesta. Suomi on täynnä huonoja kasvattajia ja sen huomaa koululaisten ja jo tarhalaisten käytöksessä. varmaan joka viides lapsi öykkäröi, kiusaa tai häiritsee tunteja + opettajaa. Vanhemmille pitäisi pitää kasvatusoppia vuoden kurssi!
Kerroppa miten kasvatetaan alle 6kk vauvaa?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Esimerkiksi reuma. :snotty:
No anteeksi, tuo jäi lukematta.
Mutta nuorempi oli täysin terve fyysisesti ja silti oli hyvin tyytymätöntä sorttia. Eikä ollut sen tyytyväisempi ja vähäitkuisempi toistenkaan hoivissa.
En mä itseäni suostu joka asiasta syyttämään, varsinkaan kun terveydenhoitohenkilökunta kilvan vakuuttelee että ei se mun syyni ole, jotkut vauvat itkee toisia enemmän.
Eihän sinun tarvitse itseäsi syyttää ja voit sulkea silmäsi kaikelta, mutta luulisin että tärkeintä olisi että lapsesta saataisiin tyytyväinen, eikä se kenen vika se tyytymättömyys on. Minä toivon että joku olisi tullut minulle kertomaan miten vauvoja pitää hoitaa kun esikoinen huusi itseään uneen, olisin ottanut kaikki neuvot vastaan, vaikka sen syylllisyyden itselleni. Mutta minun vaikea vauva muuttui helpoksi sinä päivänä kun opin häntä hoitamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hyvä vanhempi:Paljon on kiinni lapsen vaativuus kasvatuksesta. Suomi on täynnä huonoja kasvattajia ja sen huomaa koululaisten ja jo tarhalaisten käytöksessä. varmaan joka viides lapsi öykkäröi, kiusaa tai häiritsee tunteja + opettajaa. Vanhemmille pitäisi pitää kasvatusoppia vuoden kurssi!
Kerroppa miten kasvatetaan alle 6kk vauvaa?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:No kyllä vaan siinä vauvassa voi olla jotain 'vikaa' joka aiheuttaa sen kitinän ja itkun........
Ei kaikki ole aina äidin syytä |O
Mitä vikaa siinä vauvassa voi olla? Miksi olen saanut ne vaikeat vauvat rauhottumaan kun olen ottanut heidät pois äidiltään hetkeksi? Teen tätä asiaa kuitenkin työkseni ja lähes aina kyse on pelkästään äidin hermostuneisuudesta, äiti pelkää niin paljon että vauva alkaa itkemään, että vauva hermostuu jo siitä. Koko vauvan elämä on vaistoilla toimimista, ei äidin tarvitse huutaa hermostuttaakseen vauvan, pienet eleet riittävät. Rauhallinen äiti joka ei hermostu, niin sellaisia ovat myös lapset. Silloin on vaikea auttaa jos äidillä on asenne ettei hänessä ole vikaa, ihan kuin se olisi joku ihme ettei osaa lasta hoitaa. Se on vaikeaa ja vaatisi harjoittelua, jota on mahdotonta järjestää.
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:No kyllä vaan siinä vauvassa voi olla jotain 'vikaa' joka aiheuttaa sen kitinän ja itkun........
Ei kaikki ole aina äidin syytä |O
Mitä vikaa siinä vauvassa voi olla? Miksi olen saanut ne vaikeat vauvat rauhottumaan kun olen ottanut heidät pois äidiltään hetkeksi? Teen tätä asiaa kuitenkin työkseni ja lähes aina kyse on pelkästään äidin hermostuneisuudesta, äiti pelkää niin paljon että vauva alkaa itkemään, että vauva hermostuu jo siitä. Koko vauvan elämä on vaistoilla toimimista, ei äidin tarvitse huutaa hermostuttaakseen vauvan, pienet eleet riittävät. Rauhallinen äiti joka ei hermostu, niin sellaisia ovat myös lapset. Silloin on vaikea auttaa jos äidillä on asenne ettei hänessä ole vikaa, ihan kuin se olisi joku ihme ettei osaa lasta hoitaa. Se on vaikeaa ja vaatisi harjoittelua, jota on mahdotonta järjestää.
Olisit vakuuttavampi jos esiintyisit omalla nimimerkilläsi etkä harmaana. Oletko koskaan kuullut koliikkivauvoista? Ainakaan meidän neidillä sillä ei ollut väliä kenen sylissä hän illalla oli, ainut mikä auttoi oli kantaminen rintarepussa tai olkapäällä sylissä, niin että aikuinen oli liikkeessä.