vanha

  • Viestiketjun aloittaja ikäloppuko
  • Ensimmäinen viesti
ikäloppuko
Mä olen nyt 49 vuotta ja odoyan esikoista. Onko muita? Mieheni on 33vuotias ja on todella innoissaan! Ihan sama mitä muut ajattelee mutta minä olen onnellinen riskeistä huolimatta!
 
piepe
rohkea olet, kun uskallat ryhtyä lapsentekoon tuon ikäisenä. toisaalta mikäs siinä ei kai se ikää katso, paitsi,että riskit kasvaa ja olet vähän ehkä muita äitejä iäkkäämpi esim kun lapsi menee kouluun jne. Itse olen 36v ja minulla on 9 ja 4 v lapset. Onnea odotukseen joka tapauksessa !
 
Onnea sinulle ja miehellesi :heart: :flower: Mun äidin äidin äiti oli 49 vuotias kun synnytti lapsen. Olikin hemmoteltu pikkuneiti, äidin ja isän silmäterä...kertoi mummini. Et ole mielestäni liian vanha, koska raskaaksikin tulit.
 
YEs, onnea vaan, jokainen tekee niinkuin parhaaksi tuntee ja niikuin sanoit jokainen voi ajatella mitä haluaa,..
Itse olen nyt 40-v, ja minulla on yksi teini ja 9kk:n ikäinen poika, jos luoja suo niin mielelläni vielä yhden vauvan tekisin, mutta hoitoihin en lähtisi, sillä jos normaalisti en tule raskaaksi, niin silloin täytyy vain ottaa lusikka kauniisti käteen ja ajatella että näin oli tarkoitettu, toki olen äärettömän onnellinen lapsistani, vaikka poikani ei ikäistään sisarusta saisikaan...
 
onnea ! Olet rohkea. olen itse 47v ja en kyllä voisi kuvitellakkaan alkavani tekemään lapsia enään. Sain nuorimmaisen olessani 41v. kaikki sujui tosi hyvin ja on kokoajan sujunut. Nykyajan naiset ovat vielä 60 vuotiainakin nuorekkaita ja energisiä, ja terveitä. Oikeastaan voit olla ylpeä että saat vielä lapsen, sehän on upea juttu! ja kyllä ne lapset pitävät nuorekkaana ja menossa mukana! Lykkyä tykö ja kaikkea hyvää jatkossa! :flower: :)
 
clivia
Miten tää musta nyt haiskahtaa feikille?
No oli miten oli,mä täytän elokuussa 42 vai oliko 43 en muista :eek: ja mun mielestä mulla on viimeiset ajat milloin voisin kuvitella vielä tulevani raskaaksi.En enää jaksaisi lähempänä 50 vuotta alkaa pikkuvauvaa hoitelemaan.Ehkä tää tuntuu sen vuoksi tältä nyt kun kuopus täyttää jo kuusi seuraavaksi,olen tullut mukavuudenhaluseksi.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 12:22 Janneke kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 10:56 kirjoitti:
Ajatteleppa kun lapses on täysikäinen, niin sie oot jo 67vee...
Hih juurihan tuolla Romaniassa 67 vuotias synnytti lapsen.
Kaiken maailman hulluutta.Joku järki pitäis siinäkin olla miten kauan noita hoitoja tehdään.Pitäis ajatella sitä lastakin eikä vain naisen halua tulla raskaaksi.
 

Jopas on törkeitä vastauksia. Itse olen 48 v. enkä ehkäise. Mitä tekemistä iällä on raskauden kanssa? Ja pystyttekö te "tekemään lapsia" = vips vaan ja lapsi on aluillaan, eikä kukaan tule vahingossa raskaaksi. Jos niin on, olen elänyt tynnyrissä. Minun ainoa vahinkoni tapahtui ollessani 41-vuotias, mutta vain raskaaksi tulo oli "vahinko". Kaikki mitä sen jälkeen on tapahtunut, on ollut pelkkää plussaa. Mitä tekee tällä palstalla joku alle 40-vuotias yleensäkään. Ja miksi asetatte sen rajan lapsen saamiselle juuri siihen ikään, jolloin itse olette (oletetun) viimeisen lapsenne saaneet.

 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2005 klo 12:18 vieras kirjoitti:
Jopas on törkeitä vastauksia. Itse olen 48 v. enkä ehkäise. Mitä tekemistä iällä on raskauden kanssa? Ja pystyttekö te "tekemään lapsia" = vips vaan ja lapsi on aluillaan, eikä kukaan tule vahingossa raskaaksi. Jos niin on, olen elänyt tynnyrissä. Minun ainoa vahinkoni tapahtui ollessani 41-vuotias, mutta vain raskaaksi tulo oli "vahinko". Kaikki mitä sen jälkeen on tapahtunut, on ollut pelkkää plussaa. Mitä tekee tällä palstalla joku alle 40-vuotias yleensäkään. Ja miksi asetatte sen rajan lapsen saamiselle juuri siihen ikään, jolloin itse olette (oletetun) viimeisen lapsenne saaneet.
Mä kirjoitin vain itsestäni että mulla olis nyt viimeiset ajat hankkia vauva jos vielä hankkisin sillä en enää 50 vuotiaana jaksaisi hoidella pikkuvauvaa,enkä haluaisikaan olla enää niin paljon kiinni pienessä lapsessa.
Kyllä iällä on siinä asiassa sen verran merkitystä että jos saa lapsen 50 vuotiaana niin on 70 vuotias kun lapsi on parikymppinen.Riskit kasvaa eikä se jaksaminenkaan ole ihan samaa luokaa kuin nuorempana,eli pitäisi ajatella sitä lastakin ja sen tulevaisuutta.Nykypäivänä kun opiskellaan kauan niin aika harva parikymppinen vielä tulee toimeen omin nokkinensa ja olisihan se sitten kiva joskus niitä lapsenlapsiakin näyttää isovanhemmille ja saada mahdollisesti neuvoa ja opastusta siihenkin asiaan.
Minun työkaverini sai vauvan 51 vuotiaana,oli vahinko ja raskaus niin pitkällä ettei voinut keskeyttää.Raskausaika oli vaikea ja äiti tosi väsynyt ja sanoi ettei millään jaksaisi alkaa sitä samaa rumbaa taas kun edelliset lapset oli jo aikuisia.Lapsessa selvinnyt kehitysvammaisuus myöhemmin ei sekään helpottanut tilannetta,mies kuoli kun lapsi oli nelivuotias.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni,jokainenhan tietää omat voimavaransa.Itse en ole tullut luomusti raskaaksi kuin kerran,muut on lääketieteen avustuksella saaneet alkunsa.
 
Helena 42
Itse olen 42 v. ja olen 15 rv ja ensisynnyttäjä. Ei oikein tiedä nauraako vai itkeä. Kaikki riskit tiedetään ja olen nyt perjantaina menossa lapsivesikokeeseen. Sitten alkaa parin viikon odotus, onko kaikki hyvin?? Totta kai olisin mielummin 25 v. mutta raskaus ei aina katso ikää. Minäkin luulin syöpähoitojen takia raskauden olevan mahdoton, mutta toisin kävi =)
Niinkuin lääkärikin totesi, elämä on täynnä yllätyksiä!
Joten toivotan onnea, toivottavsti kaikki menee hyvin molemmilla!
:hug:
Helena
 
Huh! Saatan olla raskaana ensi kertaa, olen 44. Tein jo viikon perästä testin, näkyi himmeä tuplaviiva. Kestolämpöä 37.2, tuntemuksia, ajatuksia.
Olen muuten terve, verenpaine vähän koholla.
 
Helena 42
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 00:16 Marie kirjoitti:
Huh! Saatan olla raskaana ensi kertaa, olen 44. Tein jo viikon perästä testin, näkyi himmeä tuplaviiva. Kestolämpöä 37.2, tuntemuksia, ajatuksia.
Olen muuten terve, verenpaine vähän koholla.
Niinpä, elämä on yllätyksiä täynnä. Minulla on avo 36 v., joten surin jo hänen puolestaan että ei tule jälkeläisiä. Pitkä matka on edettävänä vielä, mutta jo nyt tuntuu siltä että hyvää huolta pidetään.
Emme ole vielä kertoneet kenellekään, koskahan sen "pommin" vois kertoa töissä... :LOL:
Minullakin korkea verenpaine ja lääkitys, ollut ihan ok.
 
PamBoo
Ihana lukea viestejänne kaikki kypsinä naisina vauvaa odottavat! Meidän eka ihme syntyi kun olin 41v ja hupshuijakkaa ihme nro 2 oli sylissäni vain vuotta myöhemmin Eka raskaudes olin ruokavaliol verensokerin seurannan vuoks mut toisena ei ollu ku vähän loppuajan verenpainetta vaik hoisin alle vuoden ikäistä sen ajan Oonhan mä ollut poikki puhki väsynyt ja itkenyt monet itkut MUTTA katunut en ole hetkeäkään Jos kerran onnistaa niin lapsi tuo tullessaan olemassaolollaan kaiken sen voiman mitä tarvitset että jaksat yli raskaittenkin päivien Kaikkea hyvää teille Te kyllä pärjäätte :hug:
 
Onnea kaikille odottajille... :flower: =) Olen 44-vuotias 2kk vanhan poitsun äiti,enkä tunne itseäni miksikään ikälopuksi...enkä ole sen väsyneempi,kuin 24-vuotiaana kun sain ensimmäisen lapseni... :wave:
 
Suomineito
Hei,
Olen 44 vuotias 2,5, 12 jA 14 vuotiaiden lasten äiti, en vanha, väsynyt tai riivinrauta, kylläkin huomattavasti rauhallisempi ja nauttivampi äiti kuin 10 vuotta sitten. Hyvä juttu että löysin suomenkielisen keskustelupalstan 40 v äitiydestä. Ulkopuolisten asenteet ja niiden vakuuttavat kommentit, turvallisuuden tunteissaan ovat huvittavia. Maailma ei saa muuttua. Kommentit sopivuudesta ovat suppeata, saman henkisessä joukossa lyhytnäköistä ja ylemmyyden tunnetta antavaa liekitystä. Kunnia superäideille jotka tietävät miten pitää elää ja kasvattaa jälkikasvua. 40 v äitiys herättää keskustelua laidasta laitaan. Asia on tabu, koromosomihäiriöineen, hedelmöityshoitoineen ja lapsen huolto kysymyksineen. Totta kuitenkin on että Suomessa on moninkertaisesti enemmän alkoholinkäytön seurauksena vammautuneita lapsia ja näiden äitien ikä on useinmiten alle 40 v.
Maailma muuttuu halutaan sitä tai ei. Itsestään ja terveydestään huolta pitävät ihmiset saattavat elää pidempään. Mieheni äiti synnytti 40 vuotiaana ja on vielä nyt vielä virkeä ja harrasteleva naapurissamme asuva eläkeläinen. Hän ei tarvite vielä siivous, ruuanlaitto tai kuljetus apua kauppareissuilleen. Äitini on 70 vuotta osallistuu aktiivisesti kulttuuririentoihin ja matkustelee maailmalla.
Nuorimmainen syntyi ilman lääkäreiden hedelmöitystä auttavaa kättä. Neljättä suunnittelemme klinikalla koska minulla on ollut raskaita menetyksiä kuopuksen jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2005 klo 14:49 clivia kirjoitti:
Mä kirjoitin vain itsestäni että mulla olis nyt viimeiset ajat hankkia vauva jos vielä hankkisin sillä en enää 50 vuotiaana jaksaisi hoidella pikkuvauvaa,enkä haluaisikaan olla enää niin paljon kiinni pienessä lapsessa.
Kyllä iällä on siinä asiassa sen verran merkitystä että jos saa lapsen 50 vuotiaana niin on 70 vuotias kun lapsi on parikymppinen.Riskit kasvaa eikä se jaksaminenkaan ole ihan samaa luokaa kuin nuorempana,eli pitäisi ajatella sitä lastakin ja sen tulevaisuutta.Nykypäivänä kun opiskellaan kauan niin aika harva parikymppinen vielä tulee toimeen omin nokkinensa ja olisihan se sitten kiva joskus niitä lapsenlapsiakin näyttää isovanhemmille ja saada mahdollisesti neuvoa ja opastusta siihenkin asiaan.
Minun työkaverini sai vauvan 51 vuotiaana,oli vahinko ja raskaus niin pitkällä ettei voinut keskeyttää.Raskausaika oli vaikea ja äiti tosi väsynyt ja sanoi ettei millään jaksaisi alkaa sitä samaa rumbaa taas kun edelliset lapset oli jo aikuisia.Lapsessa selvinnyt kehitysvammaisuus myöhemmin ei sekään helpottanut tilannetta,mies kuoli kun lapsi oli nelivuotias.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni,jokainenhan tietää omat voimavaransa.Itse en ole tullut luomusti raskaaksi kuin kerran,muut on lääketieteen avustuksella saaneet alkunsa.
Ai lapsia hankitaan. Kiva. Ihanko postimyynnistä ja saapuu perille luvattuna aikana. En ole ennen tiennytkään tuota.

Meillä isä hoiti enemmän kuin minä. Miksi vauva on vielä nykyäänkin äidin vauva.

Ahaa, osaat ennustaa, se on hyvä. Tuleeko minulle lottovoitto? Entä saanko perinnön tänä vai ensi vuonna? Mainitsit tietäväsi minkä ikäiseksi ainakin elät ja lapsesi iän, mutta älä pliis katso mun elinikää! Olis ankeeta tietää se. :LOL:

Ja oikein kehitysvammainen lapsi tuli hälle sitten, no voi voi, sehän on kauheinta mitä elämässä voi tapahtua. :LOL:

Niin, toteat itsekin, että tuo on sinun mielipiteesi. Tunnet varmaan sanonnan: Mielipiteeni voi muuttua, mutta ei se fakta, että olen aina oikeassa. :LOL:
 
suvaitsevaisuutta

Olen ensimmäistä kertaa täällä kaks plussan sivuilla ja odotan viime metreillä kolmatta lastani, ikää 40v.
Olin todella hämmästynyt joistakin vastauksista. Luulisi, että jokainen, joka on oman lapsen onnistunut saamaan tuntisi iloa siitä , että joillekin annetaan se mahdollisuus vielä, vaikkakin ikää jo olisikin.Varsinkin, jos lapsia ei vielä ole.
Ei kannata välittää tympeistä vastauksista. Onnea ja iloa kaikille reippaastikin yli 40v odottajille. Lapsi pitää nuorena :)
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 01:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2005 klo 14:49 clivia kirjoitti:
Mä kirjoitin vain itsestäni että mulla olis nyt viimeiset ajat hankkia vauva jos vielä hankkisin sillä en enää 50 vuotiaana jaksaisi hoidella pikkuvauvaa,enkä haluaisikaan olla enää niin paljon kiinni pienessä lapsessa.
Kyllä iällä on siinä asiassa sen verran merkitystä että jos saa lapsen 50 vuotiaana niin on 70 vuotias kun lapsi on parikymppinen.Riskit kasvaa eikä se jaksaminenkaan ole ihan samaa luokaa kuin nuorempana,eli pitäisi ajatella sitä lastakin ja sen tulevaisuutta.Nykypäivänä kun opiskellaan kauan niin aika harva parikymppinen vielä tulee toimeen omin nokkinensa ja olisihan se sitten kiva joskus niitä lapsenlapsiakin näyttää isovanhemmille ja saada mahdollisesti neuvoa ja opastusta siihenkin asiaan.
Minun työkaverini sai vauvan 51 vuotiaana,oli vahinko ja raskaus niin pitkällä ettei voinut keskeyttää.Raskausaika oli vaikea ja äiti tosi väsynyt ja sanoi ettei millään jaksaisi alkaa sitä samaa rumbaa taas kun edelliset lapset oli jo aikuisia.Lapsessa selvinnyt kehitysvammaisuus myöhemmin ei sekään helpottanut tilannetta,mies kuoli kun lapsi oli nelivuotias.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni,jokainenhan tietää omat voimavaransa.Itse en ole tullut luomusti raskaaksi kuin kerran,muut on lääketieteen avustuksella saaneet alkunsa.
Ai lapsia hankitaan. Kiva. Ihanko postimyynnistä ja saapuu perille luvattuna aikana. En ole ennen tiennytkään tuota.

Meillä isä hoiti enemmän kuin minä. Miksi vauva on vielä nykyäänkin äidin vauva.

Ahaa, osaat ennustaa, se on hyvä. Tuleeko minulle lottovoitto? Entä saanko perinnön tänä vai ensi vuonna? Mainitsit tietäväsi minkä ikäiseksi ainakin elät ja lapsesi iän, mutta älä pliis katso mun elinikää! Olis ankeeta tietää se. :LOL:

Ja oikein kehitysvammainen lapsi tuli hälle sitten, no voi voi, sehän on kauheinta mitä elämässä voi tapahtua. :LOL:

Niin, toteat itsekin, että tuo on sinun mielipiteesi. Tunnet varmaan sanonnan: Mielipiteeni voi muuttua, mutta ei se fakta, että olen aina oikeassa. :LOL:
Jep,mielestäni vastasin sinulle ihan asiallisesti oman mielipiteeni.Jos haluat saivarrella,saat tehdä sen ihan yksinäsi.
 

Yhteistyössä