vanha mies tunnusti juuri murhan tv-uutisissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ziisus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
tää on mun mielestä pahimman luokan väheksyntää veteraaneja kohtaan! :'( Todella surullista, että omaa isänmaataan kohtaan puuttuu täysi kunnioitus!! Jos ne suomalaiset miehet eivät sinne sotaan olisi lähteneet, vaan olisivat sitä kitaraa soitellut, niin Suomea ei edes olisi. Ei se ole niin yksinkertaista! Luuletko, että ryssät ihan huvikseen olisivat lopettaneet leikin sikseen, ei...vaan ne olisivat vieneet koko Suomen!! Säkään täällä tuskin kirjoittelisit tällaista soopaa,etkä olisi edes suomalainen. Elettäs ja oltas Venäjän vallan alla? Sekö sitten olisi hieno se?

Tutustuhan niihin historiankirjoihin. Sota olisi ollut vältettävissä aluevaihdolla.

Niin joo. Ja paskaako niistä ihmisistä siellä "alueella", nehän on vaan "alueita" joita vaihdetaan paperilla.

Tuo on psykologiaa. Ihminen ei halua luopua saavutetuista eduista, vaikka se olisi järkevää. Järkevästi meidän olisi pitänyt puntaroida riskit ja mahdolliset hyödyt. Tuossa tilanteessa teimme väärän valinnan, koska ajattelimme tunteella. Tosin jälkiviisas on aina helppoa olla, kun on enemmän tietoa. Ja poliitikkojen pitää ajatella seuraavia vaaleja.

Niin joo, oishan se "järkevää" siirrellä ihmisiä asumaan sinne missä on poliittisesti järkevintä.... Sutkin vois esim. siirtää asumaan Äkäslompoloon, koska haja-asutusalueet on järkevää pitää asuttuina.

Jotkut meistä tuppaa arvostamaan ihmisoikeuksiakin, eikä vain sitä mikä on "järkevää".

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täytyisi oppia miettimään että "ylempi taho" on yhtä vähän olemassa kuin jumalakin. Ateismin voisi ulottaa ihan koskemaan tätä arkielämän uskontoakin, uskomme joidenkin ihmisten olevan itseämme ylempiä ja annamme heille valtaa. Miksi? Sehän ihan sairasta.
Siksi, koska edustuksellisessa demokratiassa valta annetaan enemmistön valitsemille tahoille. Menis aika v***un vaikeaksi jos pitäisi käydä erikseen kysymässä joka ainoan ihmisen mielipide joka ainoaan asiaan, siksipä valitaan edustajat jotta jotain joskus tapahtuisi.

Sinun Utopiassasi tietysti kokoonnuttaisiin päivittäin joukolla torille äänestämään hyväksytään Möttösten rakennuslupahakemus tai uusitaanko aseman hissi. Jokaisella tasapuolisesti yksi ääni....

Ei ihmisiä edes olisi näin paljon jos päätettäisiin vaan asiat ihan itse, elettäisiin ns. anarkiassa. =)
Vaikee miettiä millanen maailma olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Mua huvittais oikeesti tietää miten niin se on tabu. Mun mielestä siitä on puhuttu julkisuudessa vaikka ja kuinka, ja parhaillaankin internetissä julkisella keskustelupalstalla.

Ok, ehkä sotavuosien jälkeen se oli tabu, mutta ei enää.

Jaa ei musta.

kerropa nyt sitten, miten olisi siihen aikaan pitänyt toimia? Ja kerrotko vielä niin, että tulee selvitettyä tarpeeksi järkevästi, niin että me sotaveteraanien kunnioittajat muuttaisimme kantamme?

Ei virheet tarkoita sitä, että veteraaneja ei kunnioitettaisi. Vika oli johdon, ei miesten. Selkeästikin meidän olisi tullut suostua aluevaihtoon ja taata Venäjälle mahdollisuus puolustaa Leningradia. Olisi pitänyt ajatella kokonaisuutta, ei vain omaa itseämme. Sodat on kuin shakkia, eikä niitä voiteta tunteilemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Et ole ilmeisesti tutustunut laajemmin historiaan? Pilkka alkaa siitä mihin järki ja perustelut loppuvat.

Olet tainnut lukea ainoastaan kommunistien tulkinnan historiasta. Kyllä NL:n lopullinen tavoite oli miehittää Suomi kokonaan. Ainoastaan Hitlerin vastaanlaittaminen v. 1940 esti tämän. Ja silloin ei edes tarjottu neuvotteluja.

Minä olen puolueettoman länsimaisen tulkinnan kannalla, en puolueellisten suomalaisen tai venäläisten tulkinnan. Sinunkin kannattaisi valita puolueeton osapuoli lähteeksesi.

öö...sullako ei ole koskaan ollut mitään "ylempää"tahoa, mitä totella? Pomoa? Suomen lakeja?

On on, kokoajan, koska minutkin on suggeroitu.
Sitähän minä tässä mietinkin juuri.. mitenköhän sain omat aivoni poistumaan hetkeksi tästä utopiasta ja näkemään elämän hulluuden ja ihmisten hölmöy uskomukset.
Joukkohypnoosissa elämme kaikki. Myös minä, joka vitun päivä.

Niin joo, oishan se "järkevää" siirrellä ihmisiä asumaan sinne missä on poliittisesti järkevintä.... Sutkin vois esim. siirtää asumaan Äkäslompoloon, koska haja-asutusalueet on järkevää pitää asuttuina.

Jotkut meistä tuppaa arvostamaan ihmisoikeuksiakin, eikä vain sitä mikä on "järkevää".

Minä ajattelen ihmisoikeuksia massojen tasolla, siihen kuuluu kaikki ihmiset. Joskus yksittäisten ihmisten pitää kärsiä massojen onnen puolesta.

öö...sullako ei ole koskaan ollut mitään "ylempää"tahoa, mitä totella? Pomoa? Suomen lakeja?

Sitähän minä tässä mietinkin juuri.. mitenköhän sain omat aivoni poistumaan hetkeksi tästä utopiasta ja näkemään elämän hulluuden ja ihmisten hölmöy uskomukset.

Vau, ootpa sä tiedostava ja originellin intelligentti olento kun tolleen niinq ihan ekana maailmassa keksit että niinq auktoriteetin kyseenalaistaminen ois aika jees.

Alkuperäinen kirjoittaja Rebel:

Vau, ootpa sä tiedostava ja originellin intelligentti olento kun tolleen niinq ihan ekana maailmassa keksit että niinq auktoriteetin kyseenalaistaminen ois aika jees.

:P :)

Tuli mieleen, että suuriosa "mielisairaista" on varmaan tajunnut että elämme suggestion vallassa, ja heidät on pantu telkien taakse ettei syttyisi kapinaa.

Niin, ne yksittäiset mielisairaat jotka vastustaa yhteiskuntaa ja yhteisiä päämääriä saiskin toooooooosi pahaa jälkeä aikaan vapaalla kapinoidessaan.

Tuli mieleen, että suuriosa "mielisairaista" on varmaan tajunnut että elämme suggestion vallassa, ja heidät on pantu telkien taakse ettei syttyisi kapinaa.

Oletko sinä sitten päässyt viikonlopuksi lomille vai oletko avohoidossa?

Se on kuule luonnonlaki, että sitä taistelee hengestään kun on pakko. Sun ajatus rauhasta on tosi kaunis, mutta valitettavan kaukana todellisuudesta.

Sitten mun on pakko muistuttaa, että Suomessa on puolustusvoimat. Jos tänne vierasvalta halajaa valtaa pitämään, niin kyllä mä omaani puolustan. Maatani, henkeäni, kotiani, lapsiani. Vapaaehtoisena kävin armeijankin, naisena. Ihan siksi, että kyllä mun etiikkani kestää uskottavan puolustuksen ylläpidon just siksi, ettei kenellekään tulisi mieleenkään lähteä tänne hyökkäämään.

Ja olen myös saattohoitanut veteraaneja. Ei ne kuule oikeasti rehvastellen ja nautiskellen niitä tekojaan ja näkemiään muistele. Painajaisia näkevät valveillakin.

Sä nyt et tajunnut yhtään mistä puhun. Ihan turha kai tätä on alkaa selittämäänkään suggestiossa elävälle ihmiselle.
Et päässyt edes lähelle ajatuksiani.

Ai sä olet sitä mieltä etten ajattele itse, vaan mua ohjaillaan :D Oukei.

Eikö muut sun kanssa eri mieltä olevat elä suggestiossa? Muille sä voit ajatuksiasi selittää, mutta et mulle. Outoa. Vai poikkeanko mä kirjoitukseni vuoksi oleellisesti muista asioista kanssasi eri mieltä olevista?

Ehkä sun pitäisi kuitenkin avata itseäsi enemmän. Kerro vähän itsestäsi, elämästäsi ja elämäntavastasi.

Ensin mä pidin sua pasifistina, mutta sä taidat kannattaa anarkiaa. Mä en voi luvata, että ymmärtäisin anarkiaa erityisen hyvin. Mutta kai asioista voi keskustella?

Räjäytä mun todellisuus.

Minä ajattelen ihmisoikeuksia massojen tasolla, siihen kuuluu kaikki ihmiset. Joskus yksittäisten ihmisten pitää kärsiä massojen onnen puolesta.

Ooookei.... kaikkien pitää käyttää omaa päätään eikä noudattaa ylempia tahoja, koska tavotteena on massojen onni. Just juu...

Alkuperäinen kirjoittaja Oookei:

Ooookei.... kaikkien pitää käyttää omaa päätään eikä noudattaa ylempia tahoja, koska tavotteena on massojen onni. Just juu...

Toi ei ollut mun eli ap:n kirjotus, vastasit siihen tyyliin että puhuit mulle. En ole tota mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oookei:

En ole ap. En kannata anarkiaa enkä kyllä sosialismiakaan. Mutta teknoratiaa kyllä. Meidän pitää maksimoida yleinen onnellisuus. Omasta mielestäni tähän kuuluu myös muun maalaiset ihmiset. Kaikki on pelkkää matematikkaa, kunhan ensin arvotamme teot.

Minä olen puolueettoman länsimaisen tulkinnan kannalla, en puolueellisten suomalaisen tai venäläisten tulkinnan. Sinunkin kannattaisi valita puolueeton osapuoli lähteeksesi.

Se "puolueeton länsimainen" on ihan yhtä puolueellista kuin kaikki muukin tulkinta. Huom: TULKINTA! Ja sinä varmaankin voit nyt selittää miten se olisi ollut vältettävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Rahakin on vain "paperinpala". Uskotko että se on arvokas vai onko sinut vain höynäytetty uskomaan että se on?

Elän samassa suggestiossa kuin muutkin, ja tosiaan pidän rahaa arvokkaana. Tätä juuri tarkotan, kaikki me eletään tässä suuressa kuvitelmassa. Itse sentään näen asian, vaikka eihän sitä yleensä tule edes pohtineeksi. Tänään tuli mieleen pohtia asioita, kun näin tämän murhaajan uutisissa. Tuli mieleen mikä oikeuttaa moiseeen.. ja totta, suggestio ja usko "ylempään tahoon".

Vaikka kuinka käyttäisit sivistyssanoja, niin moukkamaisuutesi paistaa tekstistäsi kauas.

Ai sä olet sitä mieltä etten ajattele itse, vaan mua ohjaillaan :D Oukei.

Eikö muut sun kanssa eri mieltä olevat elä suggestiossa? Muille sä voit ajatuksiasi selittää, mutta et mulle. Outoa. Vai poikkeanko mä kirjoitukseni vuoksi oleellisesti muista asioista kanssasi eri mieltä olevista?

Ehkä sun pitäisi kuitenkin avata itseäsi enemmän. Kerro vähän itsestäsi, elämästäsi ja elämäntavastasi.

Ensin mä pidin sua pasifistina, mutta sä taidat kannattaa anarkiaa. Mä en voi luvata, että ymmärtäisin anarkiaa erityisen hyvin. Mutta kai asioista voi keskustella?

Räjäytä mun todellisuus.

Elän samassa suggestiossa kuin me kaikki, nyt sain vaan hetkellisen välähdyksen todellisuudesta.
Kyllä taidat tajuta mitä tarkotin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-pisamapeikko-:
Vaikka kuinka käyttäisit sivistyssanoja, niin moukkamaisuutesi paistaa tekstistäsi kauas.

Tottakai mä olen moukka sun mielestä, koska elät suggestion vallassa etkä usko mitä puhun.
On minutkin hypnotisoitu uskomaan olemattomiin, mutta nyt sain jonkun pienen välähdyksen jolla nöin kulissien taakse.
Kai mä silti moukkakin voin olla, ei sen puoleen.

Yhteistyössä