Vanessa ja pikkuväen Kauhukakara-osion vinkki, ou mai gaad!

• Viestiketjun aloittaja palma
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun on monesti pitänyt kysyä ystäviltä jotka tuskailee vauvan heräilyjen kanssa, et miksette edes yritä opettaa pullolle.. Jo vajaa puolivuotiaalle sen pullon voi tukea vaikka unilelua vasten sinne sänkyyn ja painua itse takaisin unille. Reilu 1v juo sen jo itse. Helpottaa huomattavasti normiheräilyjäkin, saati sitten kun on kipeänä tms.. Tippa maitoa pullosta ja uni taas tulee.

Hiton paljon helpompi vieroittaa sellaista 2-3veetä joka jo ymmärtääkin jotain, kuin selittää alle vuoden ikäiselle että "nukkuisit nyt...". ;)
En mä kyllä pikkuvauvalle pulloa antais itsekseen juotavaks, sehän voi tukehtua siihen?

ammattilainen
Mun on monesti pitänyt kysyä ystäviltä jotka tuskailee vauvan heräilyjen kanssa, et miksette edes yritä opettaa pullolle.. Jo vajaa puolivuotiaalle sen pullon voi tukea vaikka unilelua vasten sinne sänkyyn ja painua itse takaisin unille. Reilu 1v juo sen jo itse. Helpottaa huomattavasti normiheräilyjäkin, saati sitten kun on kipeänä tms.. Tippa maitoa pullosta ja uni taas tulee.

Hiton paljon helpompi vieroittaa sellaista 2-3veetä joka jo ymmärtääkin jotain, kuin selittää alle vuoden ikäiselle että "nukkuisit nyt...". ;)
Et kai tosissasi ole ehdottamassa tällasta :O? Yli puolivuotias kun harvoin herää nälkäänsä vaan syy on ihan läheisyyden tarpeesta, herää tarkistamaan onko äiti lähellä... Imetetylle vauvalle pullon antaminen ei ole ollenkaan sama asia kuin lämpimän ja tutun äidin läheisyys. Tutustuhan lastenpsykologiaan ennenkuin annat tuollaisia neuvoja kenellekään...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

En mä kyllä pikkuvauvalle pulloa antais itsekseen juotavaks, sehän voi tukehtua siihen?
Miten se siihen tukehtuu?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
meillä poika 2v8kk ja vielä maitopullo käytössä yöunille mentäes ja välil yölläki jos herää.....ei o kellää hermoja kuunnel sitä huutoa koitettu o!
Joka kerta, kun annat periksi, lapsi voittaa sut sata-nolla. Ja joka kerta, ku lapsi on voittanut sut sata-nolla, lapsi tietää, että palkkio tuli ja tietää, että se tulee myös ensi kerralla, kun vain jaksaa huutaa. Lapsi jaksaa olla sitkeämpi.

Mietippä niin, että sinun ei tarvi olla ku pikkuriikkisen sisukkaampi, ku lapsesi. Et anna periksi ja teillä yöt rauhoittuu. Kolme yötä ja rauha palaa.

Onhan se ratkaisu tietysti tuokin :xmas:

Ei sillä, annettiin myökin puoleentoista vuoteen asti esikoiselle unimaito sänkyyn, nukkui niin kivasti sinne että palveli tuolloin meitä kaikkia, kun meillä oli kotona vastasyntynytkin. Sitten mentiin viikonloppukylään ja otettiin pullo pois käytöstä, no big deal.

Yhteistyössä