VAMMALAN ALUESAIRAALAN SYNNYTYKSET UHATTUNA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauhistus! Vammalaan on tulevaisuudessa ollut itseni tarkoituksena mennä synnyttämään. Lähipiirissäni on vain huonoja kokemuksia Taysista ja ihania Vammalasta. Olen muodostanut siis aika mustavalkoisen kuvan: Tays-helvetti, Vammala-taivas. Ikävä uutinen kaikenkaikkiaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Kauhistus! Vammalaan on ollut tulevaisuudessa tarkoitukseni mennä synnyttämään. Lähipiirissäni on vain huonoja kokemuksia Taysista ja ihania Vammalasta. Olen muodostanut siis aika mustavalkoisen kuvan: Tays-helvetti, Vammala-taivas. Ikävä uutinen kaikenkaikkiaan. :(

mä oon tykänny tayssista ja en oo kuullu mitään ikävää siitä

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH!:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mitäpä tuossa onkaan järkeä. Yliopistosairaala on 50 km päässä ja kallista pitää yllä.

Sanoopi henkilö, joka ei selvästikään tiedä mistä puhuu.

Mä asun täällä Vammalassa ja olen edelleen samaa mieltä. :) Waste of money. Tays on vallan ok.

Kauhistus! Vammalaan on tulevaisuudessa ollut itseni tarkoituksena mennä synnyttämään. Lähipiirissäni on vain huonoja kokemuksia Taysista ja ihania Vammalasta. Olen muodostanut siis aika mustavalkoisen kuvan: Tays-helvetti, Vammala-taivas. Ikävä uutinen kaikenkaikkiaan. :(

Niinpä. Mulla on yksi synnytys Vammalassa takana ja täytyy sanoa, että se oli aivan ihana kokemus. Seuraavankin haluaisin siellä synnyttää. Täytyy varmaan laittaa suunnitelmiin vauhtia ennenkuin siellä ovet lopullisesti sulkeutuvat.

Mitäpä tuossa onkaan järkeä. Yliopistosairaala on 50 km päässä ja kallista pitää yllä.

Mä asun täällä Vammalassa ja olen edelleen samaa mieltä. :) Waste of money. Tays on vallan ok.

Oletko myös synnyttänyt Vammalassa?

En ole. :D Mutta ei ole Taysista mitään pahaa sanottavaa, ei todellakaan. Anteeksi nyt vaan, mutta mikä siinä synnytyspaikassa on niin ihmeellistä, mitä ei voisi muualla olla? :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja iso kiitos:
en tiedä mitä sanoa tuosta asiasta mutta kunnioitan vammalan aluesairaalaa sen verran että heille täydet pisteet 7v syntyneestä pojasta!!!

Aika iso poika on tullut jos on 7vuotiaana syntynyt, vai kestikö synnytys 7 vuotta? B)

En ole. :D Mutta ei ole Taysista mitään pahaa sanottavaa, ei todellakaan. Anteeksi nyt vaan, mutta mikä siinä synnytyspaikassa on niin ihmeellistä, mitä ei voisi muualla olla? :whistle: ;)

Vammalassa vaan on niin hyvä synnyttää. Se ei tunnu lainkaan laitosmaiselta paikalta.

Ennen ensimmäistä synnytystä olin epävarma siitä kumpaan menisin. Kävin kummassakin synnytysvalmennuksessa ja sen jälkeen päätös oli itsestäänselvä.

Enkä päivääkään ole päätöstäni katunut.

Meiltä on kumpaankin sairaalaan sama matka. Molemmissa olen ollut sektiossa ja Vammala saa pisteet kotiin. Tayssin kiire jotain omaa luokkaansa, ja sain vielä leikkauksesta komplikaatioita. Muutenkin menisin mieluummin pienempään sairaalaan esim. sappileikkaukseen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:

Vammalassa vaan on niin hyvä synnyttää. Se ei tunnu lainkaan laitosmaiselta paikalta.

Ennen ensimmäistä synnytystä olin epävarma siitä kumpaan menisin. Kävin kummassakin synnytysvalmennuksessa ja sen jälkeen päätös oli itsestäänselvä.

Hmm. Mä olin Vammalassa synnytysvalmennuksen ja mitään erityistä ei ilmennyt. Tays on oikeasti paljon kodikkaampi mitä luuletkaan. Mulle on oikeasti ihan sama, missä synnytän kunhan on sairaalaolosuhteet. Synnytyksen funktio on saada lapsi, seinät ja hömpötykset on vaan sivuseikka. :) Mutta kukin tyylillään, aivan älytöntähän se on pitää kahta synnytyslaitosta 50 km säteellä toisistaan, antaisivat toisen vaikka tuonne Lappiin, jossa välimatkat on satoja kilsoja.

Tays oli kamala paikka synnyttää ja jos voisin valita synnyttäisin tämän kakkosen Vammalassa. Tays oli tupaten täynnä synnyttäneiden osastolla (päiväsalissa ja käytävän päässäkin sänkyjä), hoitajilla oli aivan älytön kiire ja kohtelu tylyä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Kauhistus! Vammalaan on ollut tulevaisuudessa tarkoitukseni mennä synnyttämään. Lähipiirissäni on vain huonoja kokemuksia Taysista ja ihania Vammalasta. Olen muodostanut siis aika mustavalkoisen kuvan: Tays-helvetti, Vammala-taivas. Ikävä uutinen kaikenkaikkiaan. :(

mä oon tykänny tayssista ja en oo kuullu mitään ikävää siitä
Ihana asia, että sinulla on hyvät kokemukset Taysista. Jos joskus sinne joudun, niin silloin tarvin niitä hyviä kokemuksia, jotta levollisin mielin sinne voisin mennä. Kun minä olen kuullut pilvin pimein vain sitä negatiivista sieltä... Vauvojen huudattamista, äitien jättämistä oman onnensa nojaan, tympeää kohtelua, kiirettä, ahtautta, käytävällä makuuttamista ilman huonepaikkaa, liukuhihnaa, epäonnistuneita ompeleita ja vaikka mitä. Rennoimmiten asiaan suhtautuvat ystäväni ovat vain todenneet, että kiitosta eivät ole voineet lähtiessään sanoa. Kamalimmat kokemukset kokeneet ovat sitten jo ihan vaatineet seuraavan synnytyksen Vammalassa ja ovat sen myös saaneet.

:wave: Täällä yksi, jolla on vaan postiivisia kokemuksia Taysista. Kaikki kolme lasta siellä synnyttänyt ja mitään huonoa ei sanottavana. Mutta tottakai ihmisillä on eri näkemyksiä juuri, jos esim.on ollut jotain mikä jäänyt sitten ns.hampaan koloon vaivaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja sayenna:

:wave: Täällä yksi, jolla on vaan postiivisia kokemuksia Taysista. Kaikki kolme lasta siellä synnyttänyt ja mitään huonoa ei sanottavana. Mutta tottakai ihmisillä on eri näkemyksiä juuri, jos esim.on ollut jotain mikä jäänyt sitten ns.hampaan koloon vaivaan :/

Näinpä. Ja vammalalaisena voin luvata, että niitä huonoja kokemuksia myös Vasista riittää. :whistle:

ei se tayssi niin kamala paikka ole,kolme kertaa olen siellä synnyttänyt.Aina olen lasten kanssa saanut hyvää hoitoa,tarpeeksi huomiota ja Varmaa lääketieteellistä osaamista. koskaan ei ole kotiutettu liian nopeasti ja olen kuitenkin synnyttänyt aina kevätruuhkien aikaan..Tayssissa on turvallista synnyttää kun saa tehohoitoa ja verta heti..jos vammalassa tulee komplikaatio tai suuri verenhukka niin joutuu ambulanssilla kuiteskin tayssiin. Lisäksi tayssissa on nykyisin mukavat uusitut synnyttäneiden osastot ja jatkuva vierihoito :) minä en riskisynnyttäjänä edes saanut harkita vammalaa.

Siis noista keskittämisistä ei oloe kun haittaa, sanokaa mun sanoneen sen. Ainakaan missään muussa "uudistuksessa" josaa on haettu "parannusta ja tehokkuutta" terveydenhuolloon piirissä keskittämisellä olla saanutettu muutakun kasa paskaa ja jonottamista ja vittuuntumista.

Ei sen puoleen, TAYSissa oli ihan hyvä synnyttää, henkilökunta oli mukavaa ja osaavaa ja kyllä se ipanakin tuli maailmaan ja ihan tyytyväinen kaiken kaikkiaan olen, mutta olishan se kiva jos olisi vaihtoehtoja "perinteiselle" synnytykselle, vesisynnytys kovasti edelleen kiehtoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:

Hmm. Mä olin Vammalassa synnytysvalmennuksen ja mitään erityistä ei ilmennyt. Tays on oikeasti paljon kodikkaampi mitä luuletkaan. Mulle on oikeasti ihan sama, missä synnytän kunhan on sairaalaolosuhteet. Synnytyksen funktio on saada lapsi, seinät ja hömpötykset on vaan sivuseikka. :) Mutta kukin tyylillään, aivan älytöntähän se on pitää kahta synnytyslaitosta 50 km säteellä toisistaan, antaisivat toisen vaikka tuonne Lappiin, jossa välimatkat on satoja kilsoja.

Olen kuullut aika monta tarinaa siitä, miten TAYS:ssa synnyttäjä on joutunut kärvisteemään tilanahtauden vuoksi supistuksiensa kanssa käytävillä. Lisäksi lääkärien ja kätilöiden aika on mennyt ongelmatapausten kanssa, jolloin tavalliset ongelmattomat synnytykset ovat jääneet ilman asianmukaista hoitoa ja huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
Tays oli kamala paikka synnyttää ja jos voisin valita synnyttäisin tämän kakkosen Vammalassa. Tays oli tupaten täynnä synnyttäneiden osastolla (päiväsalissa ja käytävän päässäkin sänkyjä), hoitajilla oli aivan älytön kiire ja kohtelu tylyä. :(
Miksi et voisi valita? Tiedän Tampereelta ja Nokialta uudestisynnyttäjät, jotka synnyttivät ensimmäisen Taysissa ja toisen Vammalassa. Kun neuvolassa puhuu ja puhuu, aina uudestaan ja uudestaan karmeasta kokemuksestaan, niin voit saadakin valita Vammalan. Ota asia puheeksi ja ehdota, ei siinä ainakaan mitään voi hävitä. :)

Yhteistyössä