Valokuva isänmaallisista naisista

vierailija
Toki jos ei töitä ole missään, ei edes hanttihommia ja työn perässä muuttaminen on ehdottomasti poissuljettu vaihtoehto, niin kyllä Jumala sen ymmärtää, ja työttömyyskorvaus on silloin paikallaan.

Mutta jonkun tutkimuksen mukaan ansiosidonnaisen kauden loppupuolella tapahtuu jokin mystinen työllistyminen, joten erittäin hyvä, että nykyhallitus leikkasi ansiosidonnaisen aikaa.
Ei tässä puhuta nyt kenestäkään,jolla on varallisuutta ansiosidonnaiseen. Sillä porukallahan menee hyvin.
 
Hehheh, laitoin Raamattu-sanahakuun sanan "laiska". Tuo leijona-kohta on ihan paras :ROFLMAO: Jumala pottuilee laiskoille ja huumoriakin on seassa.

Mene, laiska, muurahaisen tykö, katso sen menoja ja viisastu.
Sananl. 6:9Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?
Sananl. 10:26Mitä hapan hampaille ja savu silmille, sitä laiska lähettäjillensä.
Sananl. 12:24Ahkerain käsi saa hallita, mutta laiska joutuu työveron alaiseksi.
Sananl. 12:27Laiska ei saa ajetuksi itselleen riistaa, mutta ahkeruus on ihmiselle kallis tavara.
Sananl. 19:24Laiska pistää kätensä vatiin, mutta ei saa sitä viedyksi suuhunsa jälleen.
Sananl. 20:4Syksyllä ei laiska kynnä; elonaikana hän tyhjää tapailee.
Sananl. 22:13Laiska sanoo: "Ulkona on leijona; tappavat vielä minut keskellä toria".
Sananl. 26:13Laiska sanoo: "Tuolla tiellä on leijona, jalopeura torien vaiheilla".
Sananl. 26:14Ovi saranoillaan kääntyilee, laiska vuoteellansa.
Sananl. 26:15Laiska pistää kätensä vatiin; ei viitsi sitä viedä suuhunsa jälleen.
Sananl. 26:16Laiska on omissa silmissään viisaampi kuin seitsemän, jotka vastaavat taitavasti.
 
vierailija
Hehheh, laitoin Raamattu-sanahakuun sanan "laiska". Tuo leijona-kohta on ihan paras Jumala pottuilee laiskoille ja huumoriakin on seassa.

Mene, laiska, muurahaisen tykö, katso sen menoja ja viisastu.
Sananl. 6:9Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?
Sananl. 10:26Mitä hapan hampaille ja savu silmille, sitä laiska lähettäjillensä.
Sananl. 12:24Ahkerain käsi saa hallita, mutta laiska joutuu työveron alaiseksi.
Sananl. 12:27Laiska ei saa ajetuksi itselleen riistaa, mutta ahkeruus on ihmiselle kallis tavara.
Sananl. 19:24Laiska pistää kätensä vatiin, mutta ei saa sitä viedyksi suuhunsa jälleen.
Sananl. 20:4Syksyllä ei laiska kynnä; elonaikana hän tyhjää tapailee.
Sananl. 22:13Laiska sanoo: "Ulkona on leijona; tappavat vielä minut keskellä toria".
Sananl. 26:13Laiska sanoo: "Tuolla tiellä on leijona, jalopeura torien vaiheilla".
Sananl. 26:14Ovi saranoillaan kääntyilee, laiska vuoteellansa.
Sananl. 26:15Laiska pistää kätensä vatiin; ei viitsi sitä viedä suuhunsa jälleen.
Sananl. 26:16Laiska on omissa silmissään viisaampi kuin seitsemän, jotka vastaavat taitavasti.
Miten laiskuus liittyy tähän keskusteluun?
 
Miten laiskuus liittyy tähän keskusteluun?
Noissa laiska-kohdissa on osassa viittauksia ansiotyöhön, toki sen ulkopuolellakin ihminen voi olla laiska (kuten mä työpäivien iltoina).

Ja tiedän, että iso osa työttömistä ei ole laiskoja: he etsivät tosissaan töitä.
Mutta IRL tiedän paljon työnvälttelijöitäkin, erilaisilla tekosyillä varustettuna, jotka pystyisivät ottamaan omassa kunnassa tarjottua työtä vastaan.
 
vierailija
Noissa laiska-kohdissa on osassa viittauksia ansiotyöhön, toki sen ulkopuolellakin ihminen voi olla laiska (kuten mä työpäivien iltoina).

Ja tiedän, että iso osa työttömistä ei ole laiskoja: he etsivät tosissaan töitä.
Mutta IRL tiedän paljon työnvälttelijöitäkin, erilaisilla tekosyillä varustettuna, jotka pystyisivät ottamaan omassa kunnassa tarjottua työtä vastaan.
Mulkakin on monta laiskaa työkaveria. En mä silti pilkkaa palstoilla kaikkia työntekijöitä laiskoiksi ihan Raamatun kanssa ja vouhkais, mihin ne on oikeutettuja ja mihin ei.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
Hehheh, laitoin Raamattu-sanahakuun sanan "laiska". Tuo leijona-kohta on ihan paras :ROFLMAO: Jumala pottuilee laiskoille ja huumoriakin on seassa.

Mene, laiska, muurahaisen tykö, katso sen menoja ja viisastu.
Sananl. 6:9Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?
Sananl. 10:26Mitä hapan hampaille ja savu silmille, sitä laiska lähettäjillensä.
Sananl. 12:24Ahkerain käsi saa hallita, mutta laiska joutuu työveron alaiseksi.
Sananl. 12:27Laiska ei saa ajetuksi itselleen riistaa, mutta ahkeruus on ihmiselle kallis tavara.
Sananl. 19:24Laiska pistää kätensä vatiin, mutta ei saa sitä viedyksi suuhunsa jälleen.
Sananl. 20:4Syksyllä ei laiska kynnä; elonaikana hän tyhjää tapailee.
Sananl. 22:13Laiska sanoo: "Ulkona on leijona; tappavat vielä minut keskellä toria".
Sananl. 26:13Laiska sanoo: "Tuolla tiellä on leijona, jalopeura torien vaiheilla".
Sananl. 26:14Ovi saranoillaan kääntyilee, laiska vuoteellansa.
Sananl. 26:15Laiska pistää kätensä vatiin; ei viitsi sitä viedä suuhunsa jälleen.
Sananl. 26:16Laiska on omissa silmissään viisaampi kuin seitsemän, jotka vastaavat taitavasti.
Ja sekä tuo jalopeura-kohta (en jaksa tehdä mitään kun leijona varmaan syö mut tiellä) että viimeinen "laiska on omissa silmissään viisaampi kuin seitsemän, jotka vastaavat taitavasti" kertovat selittelystä.

Miten tuttuja on selittelylauseet
-tuilla pärjää paremmin kuin töissäkäymällä
-se ja se työ on paskaduunia, ei ihmisarvoista

Tai kuten mun teini siivouspäivänä:
-miks siivota kun se pöly laskeutuu kuitenki uudestaan :D
 
vierailija
Si-sä-lu-ku-tai-to. Aika raakaa vääristelyä sulla.

Olenko pilkannu kaikkia työntekijöitä?
Varmaan kirjoitusvirhe sulla tai opettele itse sisälukutaito.

Sujuvasti vertailet työttömiä ja laiskoja ja puhut siitä, et on "vikaa" jos ei töitä tai opiskeluja löydy. (Koska tunnet jonkun, joka vois mennä kunnalle töihin?)
"Toki ei kaikki työtyömät ole laiskoja" -tyyliin.
 
Varmaan kirjoitusvirhe sulla tai opettele itse sisälukutaito.

Sujuvasti vertailet työttömiä ja laiskoja ja puhut siitä, et on "vikaa" jos ei töitä tai opiskeluja löydy. (Koska tunnet jonkun, joka vois mennä kunnalle töihin?)
"Toki ei kaikki työtyömät ole laiskoja" -tyyliin.
Mä puhun työttömistä, sä jo työssäkäyvistä.

"Mulkakin on monta laiskaa työkaveria. En mä silti pilkkaa palstoilla kaikkia työntekijöitä laiskoiksi ihan Raamatun kanssa ja vouhkais, mihin ne on oikeutettuja ja mihin ei."
 
vierailija
Mä puhun työttömistä, sä jo työssäkäyvistä.

"Mulkakin on monta laiskaa työkaveria. En mä silti pilkkaa palstoilla kaikkia työntekijöitä laiskoiksi ihan Raamatun kanssa ja vouhkais, mihin ne on oikeutettuja ja mihin ei."
Jaahas.. Lukeminen on muutakin kuin sanoja peräkkäin.
Onko sulle iskenyt jokin sairaus? Jossain vaiheessa oit kyl tajunnu tämmöiset.
 
vierailija
Mulkakin on monta laiskaa työkaveria. En mä silti pilkkaa palstoilla kaikkia työntekijöitä laiskoiksi ihan Raamatun kanssa ja vouhkais, mihin ne on oikeutettuja ja mihin ei.

Raamattuun vetoaminen on ihan sama asia, kuin otettaisiin Grimmin satu-kirjasta vertauksia ja opetuksia, miten ihmisen pitää elää ns oikein.

Tämä kannattaa pitää mielessä, Raamattu ja uskonnot eivät ole yhtään mitään muuta kuin heikkojen ihmisten aivopesua.

Laiskuus.
Käyn itse töissä mm sen takia, että on vapaampi ostelemaan juttuja/ruokaa ja käytännön arkitavaroita, matkustelemaan ja voi hengittää vapaammin.
Työ tuo myös hyvää rutiiniinia elämään mm ei nyt tuntuisi mukavalta lomalta jos olisin koko ajan vapaalla ympäri vuoden. Ja mitä sitä vapaalla tekisi kun ei olisi rahaa tehdä yhtään mitään.
Tosin jos olisi kovin rikas, ehken tekisi päivääkään töitä, vapaaehtoistöitä voisin tehdä.

Olen myös onnekas, että työtäni yleisesti arvostetaan. Saan siitä myös pos palautetta sanallisesti ja on tullut myös ylim. rahapalkkionakin. Ja nämä asiat ehkä auttavat välttämään laiskuutta.
 
"Stockmannilta löydät kaiken tarvitsemasi arkeen ja juhlaan. Tutustu valikoimaan verkossa! Vuodesta 1862."

Suomi on maksanu sulle eläkettä jo 100 vuotta, ja sitä ennen Lenin.
Kallis poromies :unsure:
Stockmannin muovikasseja ei välttämättä kuitenkaan ollut silloin, kun Kruutis syntyi. Nykyisen kaltaiset muovikassit keksi ruotsalaisinsinööri Sten Gustaf Thulin 1960-luvun alussa ja Celloplast patentoi keksinnön 1965. Siitä se lasten kantelu kasseissa sitten lähti... ;)

Ensimmäinen kansaneläkelaki hyväksyttiin, ja Kansaneläkelaitoksen toiminta alkoi 16.12.1937, selvästi alle sata vuotta sitten.
 
vierailija
Raamattuun vetoaminen on ihan sama asia, kuin otettaisiin Grimmin satu-kirjasta vertauksia ja opetuksia, miten ihmisen pitää elää ns oikein.

Tämä kannattaa pitää mielessä, Raamattu ja uskonnot eivät ole yhtään mitään muuta kuin heikkojen ihmisten aivopesua.

Laiskuus.
Käyn itse töissä mm sen takia, että on vapaampi ostelemaan juttuja/ruokaa ja käytännön arkitavaroita, matkustelemaan ja voi hengittää vapaammin.
Työ tuo myös hyvää rutiiniinia elämään mm ei nyt tuntuisi mukavalta lomalta jos olisin koko ajan vapaalla ympäri vuoden. Ja mitä sitä vapaalla tekisi kun ei olisi rahaa tehdä yhtään mitään.
Tosin jos olisi kovin rikas, ehken tekisi päivääkään töitä, vapaaehtoistöitä voisin tehdä.

Olen myös onnekas, että työtäni yleisesti arvostetaan. Saan siitä myös pos palautetta sanallisesti ja on tullut myös ylim. rahapalkkionakin. Ja nämä asiat ehkä auttavat välttämään laiskuutta.
Kukainenkin uskoo mihin uskoo ja zombitkin otetaan joskus liian vakavasti.
Täysin epärelevanttia tässä keskustelussa. Paitsi tuo räikeä yleistyksesi, että uskovaiset olisivat heikkoja ja aivopestyjä. Eri uskontoihin uskovia on niin paljon, että väitettäsi on vaan vaikea ..uskoa.

Kuinkakohan moni työntekijä oikeasti jatkaisi töitä, jos voittaisi lotossa miljoonan ja loppuelämä olisi turvattu. Kaipa sitä siirtyisi harrastusten pariin ja kyllästyisi toimettomuudessa. Laiskistuisi siinä pikkuhiljaa päivien rullatessa hitaasti.
 
vierailija
Laaja tutkimus: Uskonnolliset vähemmän älykkäitä kuin ateistit
Uuden, laajan yli 60 tieteellisen tutkimuksen laajuisen yhteenvedon mukaan uskonnolliset ihmiset ovat vähemmän älykkäitä kuin ateistit.

Tutkimuksen mukaan jo varhaisten elinvuosiensa aikana älykäs lapsi kääntyy todennäköisemmin poispäin uskonnosta. Myös iäkkäistä keskivertoa älykkäämmistä ihmisistä harvempi uskoo jumalaan.

Tutkimuksia analysoineet psykologit määrittelivät älykkyyden ”kyvyksi perustella, suunnitella, ratkaista ongelmia, ajatella abstraktisti, ymmärtää monimutkaisia ideoita, oppia nopeasti ja oppia kokemuksen kautta”.
 

Yhteistyössä