Jatkuva värinäntunne vatsanseudulla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Pakko kommentoida tähän, vaikka onkin alun perin vanha ketju. Mulla on nyt ollut just tollaista epämääräistä värinää vasemmalla ikään kuin kylkiluiden alla (ehkä about pallean kohdalla) kohta 5 vuoden ajan. Tuntuu siis päivittäin, ennen kaikkea silloin kun olen makuulla. Ei satu, mutta on epämiellyttävä tunne. Lääkärissä oon toki käynyt ties kuinka monta kertaa, on otettu veriarvot, keuhkokuva, sydäntä kuunneltu ja vatsa ultrattu - tuloksetta. Lääkäri epäili, että on jotain rakenteellista/lihasperäistä. Olis kiva kuulla, jos jollakulla on löytynyt jokin diagnoosi samankaltaisiin oireisiin.
Isoäidilläni oli myös tunne kuin hiiri olisi juossut sisällä, eli värisi. Se paljastui myöhemmin paksusuolensyöväksi
 
vierailija
Mulla tätä samaa tärinää!! Oikean kylkikaaren alla ja pallean seudussa. On kuin kännykän värinä. Välillä nykii, ihan kuin elohiiri.
Mistä ihmeestä mahtaa johtua?!
 
vierailija
Papilla Vateri siellä toimii(y)
"Epiteelisolut kuljettavat aktiivisesti ioneja (Na+, Cl-, ja HCO3-) sytoplasmasta epiteelisolujen väliseen tilaan. Korkea elektrolyyttikonsentraatio luo osmoottisen paineen, jonka vuoksi vesi siirtyy sappirakon ontelosta soluvälitiloihin.. Soluvälitiloista tämä lähes isotoninen neste kulkee sidekudoksen kautta verenkiertoon syntyvän hydrostaattisen paineen voimasta. Elektrolyyttien aktiivisen pumppaamisen ja siitä seuraavan veden siirtymisen kautta sappi konsentroituu (jopa kymmenkertaiseksi). Pumppaaminen kuljettaa runsaasti energiaa ja sappisoluissa onkin paljon mitokondrioita, varsinkin solujen pinnoilla."
 
vierailija
Minulla on tuntunut nyt kolmena päivänä vatsan alaosassa oikealla puolella tuollaista värinää. Ei koko ajan, vaan aina hetkellisesti. Olen alkanut viimeisen parin viikon aikana liikkumaan enemmän: kävelylenkkejä ja voimistelua kotona. Magnesiumia en muista ottaa joka päivä. Pitääkin parantaa siinä tapansa.
Vatsan alueelle tehty myös leikkauksia ja muita toimenpiteitä aiemmin, ehkä siellä ei kaikki ole ihan normaaleilla paikoillaan ja nyt liikunnan aloittaessa tekisi tuollaista värinää?
 
Värisee täälläkin
Mulla kans oikealla maksan kohdalla pari päivää tuntunut. Todella häiritsevä tunne. Otettu myös maksabiopsioita autoimmuuni maksasairauden vuoksi tuolta alueelta. Hieman kyllä huolettaa ja joutuu taas kääntymään lääkärin puoleen.
 
vierailija
Eilen alkoi itselläni sama ilmiö. Alavatsassa hetkellisiä värinöitä. Ihan kuin kännykkä värisisi shortsien taskussa. Tuntuu tosi omituiselta, että mistä tuollainen tunne voi johtua. Kalamiehen isoäidin tapaus mietityttää, kun itselläni ollut ongelmia suolen toiminnan muuttumisen vuoksi.
 
vierailija
Sama ongelma, värinä tuntuu hyvin alhaalla mahassa, jopa "munissa" tai siltä se siis tuntuu. Onko joku saanut asiaan mitään selkeää diagnoosia, ja miksi näitä tapauksia on nyt useampi? Liittyykö johonkin vatsaflunssaan?
 
vierailija
Sama vika täällä. Muistuttaa rytmi häiriön tai eteisvärinän tuntemuksia, mutta alhaalla vasemmalla. Ainut hyvä puoli on, että kun tätä tärinää on, niin ei ole vatsa ummella. Kahvi ainakin pahentaa näitä ja lääkkeet ilmeisesti.
 
vierailija
Sympaattinen hermosto sijaitsee pääasiassa rintarangan ympärillä. Tuo värinä on luultavasti autonomisen hermoston häiriötä eli sympaattinen hermosto on aktivoitunut liikaa. Usein johtuu stressistä tai muista syistä, jotka voivat sekoittaa hermostoa.
 
Jännää, että noin monet ovat kokeneet samaa!😱

P@ula tietäisitkö sinä tästä jotakin?
 
"Epiteelisolut kuljettavat aktiivisesti ioneja (Na+, Cl-, ja HCO3-) sytoplasmasta epiteelisolujen väliseen tilaan. Korkea elektrolyyttikonsentraatio luo osmoottisen paineen, jonka vuoksi vesi siirtyy sappirakon ontelosta soluvälitiloihin.. Soluvälitiloista tämä lähes isotoninen neste kulkee sidekudoksen kautta verenkiertoon syntyvän hydrostaattisen paineen voimasta. Elektrolyyttien aktiivisen pumppaamisen ja siitä seuraavan veden siirtymisen kautta sappi konsentroituu (jopa kymmenkertaiseksi). Pumppaaminen kuljettaa runsaasti energiaa ja sappisoluissa onkin paljon mitokondrioita, varsinkin solujen pinnoilla."
P@ula….onko tämä sinun viesti?
 
vierailija
Tosi vanha ketju, mutta samantapainen "elohiiri" mulla palleassa, ihan näkyy se nykiminen. Sairaanhoitajaystäväni oli sitä mieltä, että liittyy palleatyrään, sellainen siis todettu samoihin aikoihin kun tämä elohiirikin alkoi tuntumaan ylävatsassa. Ei satu, mutta on tosiaan ärsyttävää!
 

Yhteistyössä