Jatkuva värinäntunne vatsanseudulla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mistä ihmeestä vois tämmönen omituinen vaiva johtua? Ja onko kukaan muu kokenut samanlaista. Googlessa ei tullut vastaan mitään samantyyppistä. Tunnetta vois kuvat ääneksi zzzzzzzzzzzzrrrrrr, tai ihan kuin olis kännykkä värinähälytyksellä mahan sisässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
oletko raskaana?
En. Tunne on enemmän alueella rintakehä ja rintojen alla. Ennen joulua otettiin perusverenkuva mut kun siinä ei näkynyt mitään erikoista ja kun kummastakaan päästä ei ole tullut ylimääräistä verta niin jatkotutkimuksia ei sit tehty.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tässä syy:
ootko vahingos nielassu vibran?
En. Mut vaiva on oikeasti todella rasittava. Voishan tästä vääntää vaikka minkälaiset vitsit mutkun asian takia on nukkunut huonosti 8 päivää putkeen ei paljon jaksa naurattaa.
 
ei raskaana
Mulla myös tuollaista.Aluksi luulin et en on niitä haamupotkuja,mut ku ne ei sitten olleetkaan masun kohdalla vaan ylempänä,Rintojen alle,tai noiden kylkiluiden välissä pikemminkin.
Värisee ja nykii
 
mummeli
voisko olla elohiiri vatsan seudun lihaksissa? magnesium lisä saattaisi auttaa. mullakin on ollut joskus ja tuntuu just sikiön ensimmäisiltä liikkeiltä, mutta mulla nuo ei ole kestänet kovin kauaa.
 
ap
Värinä ei siis näy ulospäin eikä sitä myöskään tunnu vatsan päältä koskiessa. Netissä ei tule vastaan kuin juttuja raajojen sisäisestä tärinästä, mut ilmeisesti kellään ei ole samaa vikaa vatsassa. Keliakia ja maksakokeet otettiin syksyllä mut nekin oli ihan puhtaat. Ilmeisesti olen tullut vain hulluksi.
 
miu
mulla värisee lonkassa. :eek: onneksi ei ole jatkuvaa, mutta on todella ärsyttävä tunne. mä oon diaknosoinut sen jonkinlaiseksi verenkierto"häiriöksi". liikunta auttaa, se unohtuu lenkillä, kun ei niin tunnu. voin kyllä kuvitella, miten ärsyttävää on jos yrittää nukkua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
mulla värisee lonkassa. :eek: onneksi ei ole jatkuvaa, mutta on todella ärsyttävä tunne. mä oon diaknosoinut sen jonkinlaiseksi verenkierto"häiriöksi". liikunta auttaa, se unohtuu lenkillä, kun ei niin tunnu. voin kyllä kuvitella, miten ärsyttävää on jos yrittää nukkua.
Onko sullakin sellaista nopeaa värinää? Siis oikeasti niin inhottava tunne, ettei sitä voi uskoa. Alkuaikoina aattelin et vähintää kammiovärinää, mutta kun en kuollut siirryin toisiin aatoksiin. Netis luki et raajoissa toi tärinä liittyis hermojuttuihin.
 
krapu
Tuttu tunne tuo värinä,minulla on värinää lonkan seudulla en kyllä tiedä mikä sen aiheuttaa.
Muutama vuosi sitten oli paha rasitusmurtuma lonkkaluussa sauvottelin 6kk ja sitten kävelemään.Ennenkuin aloin kävelemään oli samanlaista värinää, saattaa olla todella jotain
verenkiertoon liittyvää.Tälläkin hetkellä on värinää,mutta olen hiihtänyt ja tehnyt lumitöitä
niinkuin olisin terve.Tsemppiä sinulle jos kovasti vaivaa mene lääkärille.
terv.värisevä.
 
vierailija
Värinä ei siis näy ulospäin eikä sitä myöskään tunnu vatsan päältä koskiessa. Netissä ei tule vastaan kuin juttuja raajojen sisäisestä tärinästä, mut ilmeisesti kellään ei ole samaa vikaa vatsassa. Keliakia ja maksakokeet otettiin syksyllä mut nekin oli ihan puhtaat. Ilmeisesti olen tullut vain hulluksi.
Hienoa nähdä etten olekaan ainoa. Ootko saanu loppumaan tai jotain selvitystä?
T. Rouva46v
 
vierailija
Värinä ei siis näy ulospäin eikä sitä myöskään tunnu vatsan päältä koskiessa. Netissä ei tule vastaan kuin juttuja raajojen sisäisestä tärinästä, mut ilmeisesti kellään ei ole samaa vikaa vatsassa. Keliakia ja maksakokeet otettiin syksyllä mut nekin oli ihan puhtaat. Ilmeisesti olen tullut vain hulluksi.
Mulla sama oire nyt ollut jo reilu puoli vuotta. Miten selvisit vieläkö vaivaa?
 
Talvicki
Mulla on värinää maksan kohdalla. Maksa-arvot olen saanut paremmaksi tipattoman myötävaikutuksella, mutta erilaisia fyysisiä tuntemuksia on yhä. Maksaa tosin rasittaa muukin kuin alkoholi, mm. sokeri, tupakka, lääkkeet, huono ravinto ym.
 
vierailija
Vanha keskustelu mutta.. sydämen syke saattaa tuntua vatsassa. Osta sykemittari ja katsopa miten on syke kun vatsassa tuntuu. Verenpaine Ranne mittareissa näkyy myös syke ja jos on häiriö sykkeessä
 
vierailija
voisko olla elohiiri vatsan seudun lihaksissa? magnesium lisä saattaisi auttaa. mullakin on ollut joskus ja tuntuu just sikiön ensimmäisiltä liikkeiltä, mutta mulla nuo ei ole kestänet kovin kauaa.
Kiitos magnesium-ajatuksesta. Itse olen aikuinen mies - nyt eletään helmikuuta 2019 - ja vatsassa maksani kohdalla on alkanut lisääntyvästi tuntua juuri tuollainen, että "kännykkä värisee" -tunne. Toivottavasti se on voimistelun aloituksen synnyttämä "elohiiri" eikä maksan kuolinkorahtelun alkua.
 
r0s
Mulla on joitain vaatteita jotka ovat jotenkin outoa materiaalia niin että "värisevät" joissan kohdissa.

Ja kerran mulla oli kalsarit joiden vyötärönauha sai aikaan useammankin kauhunhetken kun "napsahteli" alavatsalla ihan silleen ko joku ois potkinut tai hikannut mahassa.
 
vierailija
Pakko kommentoida tähän, vaikka onkin alun perin vanha ketju. Mulla on nyt ollut just tollaista epämääräistä värinää vasemmalla ikään kuin kylkiluiden alla (ehkä about pallean kohdalla) kohta 5 vuoden ajan. Tuntuu siis päivittäin, ennen kaikkea silloin kun olen makuulla. Ei satu, mutta on epämiellyttävä tunne. Lääkärissä oon toki käynyt ties kuinka monta kertaa, on otettu veriarvot, keuhkokuva, sydäntä kuunneltu ja vatsa ultrattu - tuloksetta. Lääkäri epäili, että on jotain rakenteellista/lihasperäistä. Olis kiva kuulla, jos jollakulla on löytynyt jokin diagnoosi samankaltaisiin oireisiin.
 

Yhteistyössä