Ollaan päätetty rakentaa 1-kerroksinen valmistalo. Vaihtoehtoina designtalo tai muurametalo. Onko kellään kokemuksia kummastakaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Itsellä ei ole Muurametalosta kokemusta, mutta ystäväni siskolla on sellainen. Ovat olleet tyytyväisiä. Aika pieni pinta-alaltaan se on. Sisustuksen taisivat tehdä osiltaan itse, siis eivät ottaneet niitä perusmatskuja.
Noista maatöistä ym, jotka ovat samat jokaiselle riipuen onko valmistalo tai itse rakennettu, sanoisin, että 25 000e tekee kyllä tiukkaa, riippuu toki minkä kokoinen tontti ja tarviiko paaluuttaa jne. Maanajo maksaa paljon. Maalämmön perustamiskustannukset olisi meillä ollut 200e taloon 20 000e. Teillä tulee varmaan pienempi talo, Muuramella ei ole kovin isoja taloja, suurin 177m2, johon maalämpö nippa nappa kannattaa, jos se yleensä kannattaa, aiitäkin on paljon mielipiteitä
Mitä mallia olette ajatelleet?
Alkuperäinen kirjoittaja nikinii:mikä muurametalon malli teille tulee? Me ollaan suuniteltu riihiniemeä korotetulla yläkerralla.
Ryysynen, onko tuossa kustannusarviossa kaikki muut kuin tontti? Tuleeko kokonaan valmiina vai sisustusvalmiina?
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Itsellä ei ole Muurametalosta kokemusta, mutta ystäväni siskolla on sellainen. Ovat olleet tyytyväisiä. Aika pieni pinta-alaltaan se on. Sisustuksen taisivat tehdä osiltaan itse, siis eivät ottaneet niitä perusmatskuja.
Noista maatöistä ym, jotka ovat samat jokaiselle riipuen onko valmistalo tai itse rakennettu, sanoisin, että 25 000e tekee kyllä tiukkaa, riippuu toki minkä kokoinen tontti ja tarviiko paaluuttaa jne. Maanajo maksaa paljon. Maalämmön perustamiskustannukset olisi meillä ollut 200e taloon 20 000e. Teillä tulee varmaan pienempi talo, Muuramella ei ole kovin isoja taloja, suurin 177m2, johon maalämpö nippa nappa kannattaa, jos se yleensä kannattaa, aiitäkin on paljon mielipiteitä
Mitä mallia olette ajatelleet?
Kiitos pikaisesta vastauksesta![]()
Malli olis 1½-kerroksinen T-106. Toi paalutus pitää selvittää pikimmiten, luulis, että kunnan rakennusviranomainen osais sanoa, onko viereisille tonteille tehty paalutusta.
Paikkakunta on Pirkanmaalla, maaseutua, joten maatyöt saattais saada halvemmalla kuin kaupungissa...
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:Meillä pohjan kaivaminen ja tasoitus maksoi alle 300. Maalla asutaan. Tontti oltiin raivattu itse kaivamista ennen. Ei niin kovin kallista minun mielestä.
Niin ja paaluttaa ei tarvinnut
Alkuperäinen kirjoittaja polka:Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:Meillä pohjan kaivaminen ja tasoitus maksoi alle 300. Maalla asutaan. Tontti oltiin raivattu itse kaivamista ennen. Ei niin kovin kallista minun mielestä.
Niin ja paaluttaa ei tarvinnut
Pitäisikö tuon summan olla 3000, kun sekin kuulostaa mielestäni älyttömän halvalta?Mitä tuolla tasoituksella tarkoitat? Hiekkaa, soraa, sepeliä ei saa tuolla hinnalla kuin hippusen.
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:Kirjoitin ehkä puutteellisesti, anteeksi siitäSiis kaivu ja tasoitus = kaivurityö= 220? alveineen. Hiekka löytyy itseltä, karkea tavara ostettiin ja se maksoi pihaan tuotuna 630? alveineen.
Puhuin kaivusta ja tasoituksesta = kaivurityöstä ja jätin muut asiat mainitsematta siksi, että pystytään tekemään niin paljon itse, mihin monella muulla ei ole mahdollisuutta. En mainitse erikseen noista itsetehdyistä asioista siksi, että ne eivät ole verrannollisia ostotyöhön,¨tietenkään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:Me ollaan päätymässä Muurametaloon, mikäli saadaan rahoitus kuntoon. Kertokaa ihmeessä kaikki kokemukset -hyvät ja huonot- Muurametaloista. Kuulostaa liian edulliselta ollakseen ok...
Talo on sikäli kompromissi ratkaisu, että esim. talon ulkonäkö ei ole sitä, mitä ensisijaisesti haluttiin, mutta tässä elämäntilanteessa on pakko tehdä kompromisseja, koska ei ole aikaa eikä hermoja ryhtyä itse rakentamaan eikä rohkeutta lähteä teettämään taloa budjetilla X. Muurametalon hinnan tietää eurolleen. Onko käsitystä, riittääkö 25 000e muihin kuluihin (=lupa- ja liittymämaksut, maatyöt savimaahan, mahd. maalämmön perustamiskustannukset, jätemaksut ym.)?
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Mindre kyseli, että riittääkö 25 000 maatöihin, maalämpöön, littymiin jne. Siis maatyöt tarkoitti myös täyttöjä ym.
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:Onko käsitystä, riittääkö 25 000e muihin kuluihin (=lupa- ja liittymämaksut, maatyöt savimaahan, mahd. maalämmön perustamiskustannukset, jätemaksut ym.)?