valmistaikinoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
tänään on leivottu piparit, joulutortut, pullat, pari kuivakakkua ja kääretorttu..
Hikihän tuossa hommassa tuli
Tein pipari- ja torttutaikinat itse, vaihteeksi ja onnistuin yllättävän hyvin vaikka itte sanonkin.
Mites te muut teettekö itte vai valmistaikinoitako käytätte??

Sekä että, tai oikeastaan tortut tehdään aina valmiista. Tänä vuonna, kun jaloissa pyörii lisäksi 2kk ikäinen poika niin tehtiin kaupan takinoista, ihan vain ajan sääsätämiseksi.

Piparitaikinan olen aina tehnyt itse, resepti kun on niin helppo, ei tarvi keitellä siirappia ja mausteita, joten ei mene paljon aikaa. Tourttutaikinankin teen joskus itse, mutta Pirkan voitaikinalevyt (vähälaktoosinen tai laktoositon) ovat tosi hyviä! Muista valmistaikinoista torttuja varten en ole pitänyt.

Kerran ostin valmista lanttusosetta, mutta tulos oli kauhea, oli niin tikkuista kuin olla ja voi. Eikä aikaakaan paljon säästynyt :ashamed:

Sormet ovat vikkelämmät kuin ajatus. Jäi edellisestä viestistä pois, että kaipa niitä samoja voitaikinalevyjä on myynnissä eri tuotenimellä kuin Pirkka, mutta en kokeillessa löytänyt ja kun kokeilin Pirkkaa, niin en sen jälkeen muita enää ostellutkaan.

Yhteistyössä