Mä pesen sillä monta kertaa viikossa. Meillä kissat hyppii ja istuskelee pöydillä kielloista huolimatta kun silmä välttää ja mulle ei ole todellakaan ok tehdä mitään keittiössä jota ei desinfioida ties mistä kissankakkapöpöistä ja mahdollisista loisista ennen ruuanlaittoa. Koiriakin meillä on sen verran monta, että likaa ja rapaa tulee ihan uskomattomat määrät ja sitä kulkeutuu kaikkialle jos ei päivittäin siivoile. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että eläintalouksissa ei siivota kunnolla, vaan on usein kamalan sotkuista ja monta lemmikkiä on joku selitys sille muka.Hmm... Normaalin kodin pintoja ei tarvitse pestä kovin voimalkkailla tai desinfiovilla aineilla. Kloori kylpyhuoneen pesussa / desinfioimisessa on varmaasti ihan ok silloin tällöin, mutta ei tarvitse ihan joka viikko sillä lutrailla.
Kloorilla lähtee kyllä tehokkaasti homeet ja muut tummentumat kaakeleista kylpyhuoneessa.
Männynraikas haisee aikansa, mutta Nord Cleanin Klor ei ainakaan ollenkaan, sitä en tiedä kuinka tehokasta tuo Klor sitten on taasen. Ja ei se männynraikaskaan jos sen pyyhkäsee pois, puoli tuntia max jos pikaseen tuulettaa. Ei ole muutkaan huomannut mitään hajuja meillä kun tuon viestin jälkeen asiasta kysyinkin vielä parilta ihmiseltä. Tuollaiset perus keittiötasot olen ainakin aina hinkannut pelkästään sillä ja vuokralla asuessa myös muovimatot, vuoroin etikalla ja vuoroin kloriitilla. Etikka jääkin haisemaan ja on ihan kauheaa tavaraa, mutta ei kyllä kloriitti. Kloriitti on meillä ihan ehdoton kun on paljon lemmikkejä ja keittiössäkin käytetään todella paljon ruoka-aineita jotka pinttyvät joka paikkaan ja meillä on valkoiset tasot ja kaakelit.. Neljässä kodissa olen nyt siivonnut näin ja mikään ei ole mennyt miksikään kun mihinkään herkempään paikkaan ei laita. Ei noilla laimeammilla seoksilla tai muilla aineilla edes saa tarpeeksi puhdasta minun makuuni.[QUOTE="juuei";30494395]Kivoissa huuruissa sitten elelette. En usko silti, koska kaikki hiukankin huokoisemmat pinnat haisevat kauan kloritepesusta saatika jos raa'alla hinkkaisi. Raaka tuhoaa pintoja todellakin. Huonoa provoa.
Valitettavasti myös vieraat käyttävät kotioloissa vessaa. Lapsiperheessä vieraita eli lapsia ja nuoria voi käydä psljon viikossa. Mikä oma vessa? Jos perheessä on 2-4 vessaa ja perheenjäseniä yhtä monta tai enemmän, kyllä ne kaikki vessat tulevat omankin väen käyttöön. Usein se vierasvessa" on sellainen, joka on myös kotiväelle kaiken kätevimmin lähettyvillä ja käytettävissä.Laitostalouden ope neuvoi, ettei kodeissa tarvitse käyttää laimennettua etikkaa vahvempia aineita.
Näitä lukiessa ihmettelen ovatko ihmiset todella näin bakteerikammoisia? Samalla tapetaan myös ne tarpeelliset bakteerit. Kotioloissa luulisi omaa wc:tä käyttävän vain perheenjäsenten, joilla valmiiksi jo samat pöpöt.
Hyvä, säännöllinen siivous ohjeen mukaan laimennetuilla normaaliaineilla tai etikalla kyllä riittää.
Myös pyykinpesussa kannattaa käyttää ohjeen mukaan pesuainetta, niin kone huuhtelee aineet pois. Eikä tarvitse ihmetellä mistä saa ihottumaa.