Valmissoseet

Moi! Onko kukaan pakastanut valmissosetta (peruna-porkkana)? Pysyikö hyvänä? Ollaan maisteluvaiheessa (1 lusikallinen/pvä), ja jos sose säilyy vain pari pvää jääkaapissa, menee aika paljon hukkaan... Ajattelin tehdä soseet itse vasta sitten, kun näen sopiiko tämä yhdistelmä lapselle.
 
Ei kait niitä ole tarvetta pakastaa, eihän sitä uutta sosetta tarvitse antaa kuin ensimmäisenä päivänä se 1 t-luskilallinen, toisena päivänä voi antaa jo 5 lusikallista ja kolmantena päivänä loppupurkillisen.
 
Meillä ku aloitettiin kiinteät niin kolmantena päivänä ei tosiaankaan mennyt puolta purkillista sosetta. Eka kuukausi mentiin 1-5 teelusikallista kerralla. Sitten kun kuukausi oltiin harjoiteltu niin meni se puoli purkkia.
Kyllä mä joskus pakastin soseita ja ihan hyvänä säilyi. Laitoin pieniin muovipurkkeihin ja ne pakkaseen. Siitä yhdestä pikkupurkista riitti meille ainakin 5krt. Pari pakkaseen ja loput syötiin tuoreena.
 
Tuohon valmissoseen pakastukseen en osaa sanoa mitään, mutta itse tein pojalle nuo kasvissoseet alusta asti itse. Oli hirveen kätevää pakastaa ne "jääkuutioina". Seuraavana päivänä otin kuutiot pois siitä alustasta ja laitoin minigrip pussiin. Sieltä sitten sulamaan tarpeen mukaan. Äkkiä se ruoantarve lisääntyi ja nyt pakastan sopivina annoksina pilttipurkkeihin.
 

Yhteistyössä