valmis piirakka pohja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan mitä mieli halajaa ;)
Eli kaikki mahdolliset piirakkareseptit, täytteen osalta..
Suolaista tehdessä esim. kinkkua/broiskua/kalaa ja kaveriks kasviksia, oman maun mukaan, päälle esim. munamaito, kermamaito tai tuorejuustoa ja kermaa kera yhden munan :p
Makeisiin täytteisiin sopii hyvin näin kesäaikaan raparperi-mansikka, mustikat, vadelmat, persikka ja päälle kermaviiliä jossa seassa pari munaa, halutessasi myös rahkaa :whistle:

MÄ OLEN LAITTANUT KERMAVIILIN, MUNAN, ANANASTA TAI MUSTIKKAA, VANILJA SOKERIA JA HIUKAN TALLISTA SOKERIA.
NYT JUURI TEIN RAHKASTA JA PAISTON KESTÄVÄSTÄ VADELMAHILLOSTA. SAMANLAI NUITA MUITA TYKÖTARPEITA.... :p

Mitä valmispohjaa tarkoitat?jos meinaat niitä valmiita kuivia piirakkapohjia niin minä laitan niihin rahka-kermaa vaan päälle ja esim.mansikoita...Kostutan ekaks hieman maidolla!

raparperia (pehmitä ensin hellalla pienessä vesimäärässä), päälle fariinisokeria. rahkaseos (rahkapurkki, 1 muna, sokeria,van.sok., hieman kermaa), halutessa taikinamurua päälle :p :p
p.s. raparperin joukkoonm voi laittaa hillosokeria, ei nestettä valu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 15:25 Kahden tytön äiti kirjoitti:
raparperia (pehmitä ensin hellalla pienessä vesimäärässä), päälle fariinisokeria. rahkaseos (rahkapurkki, 1 muna, sokeria,van.sok., hieman kermaa), halutessa taikinamurua päälle :p :p
p.s. raparperin joukkoonm voi laittaa hillosokeria, ei nestettä valu.

mä laitan rahkan ja kerman sijaan kermaviiliä enkä pehmitä raparperiä erikseen, just tuossa jäähtymässä...

perunajauhepaketin kylessä oli ohje, jossa tehtiin tiivis kiisseli piirakan päälle. siinä ohjeessa oli pehmitetty hellalla omenoita ensin. ajattelin kokeilla raparperillakin tuota ohjetta kun sitä yli tarpeen kasvaa takapihal :)

Yhteistyössä