Vallitseeko netin ulkopuolellakin yhtä laaja "läskifobia" kuin tällä palstalla? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmisiin pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmisiin pettynyt

Vieras
Onko ihmiset todella niin pinnallisia? Esim. tuossa paljastusketjussa melkein joka toisessa viestissä haukuttiin ja mollattiin ylipainoisia ja lihavia. :o Mikä heissä niin paljon halveksuttaa ja inhottaa? Joku sanoi, ettei esim. voisi olla lihavan ihmisen ystävä jne. Ymmärrän, ettei ylipaino useimpien mielestä ole kaunista, mutta siihen ymmärrykseni sitten loppuukin. On myös naurettavaa leimata lihavat tai ylipainoiset ihmiset täysin laiskoiksi yhden piirteen perusteella. Mistä te voitte tietää, kuinka ahkerasti he esim. opiskelevat, liikkuvat (syöden kuitenkin enemmän kuin kuluttavat) ja vaikkapa siivoavat? Osoittaa tyhmyyttä tuomita koko ihminen ylipainon takia.

Suomessa sitäpaitsi valtaosa tuntuu olevan ainakin lievästi ylipainoisia niin taitaa olla raskasta näille heidän halveksijoilleen. Löytyy varmasti jokaisen läheisistäkin lihavia/ylipainoisia ihmisiä.

Höpöhöpö. Ei täälä ole läskifobiaa.

Täällä haukutaan hoikat ja itsestään huolehtivat anorektikoiksi ja neuroottisiksi painontarkkailijoiksi. Kuulemma naisella pitää olla muotoja ja se tarkoittaa palstakielellä, että läski on ihan ok.

Toki tuohan on lihavien epätoivoinen yritys säilyttää jonkun sortin itsetunto ja lupa jatkaa mässäämistä. =) Eli lihaville tulee paha mieli, jos laiha lenkkeilee. Miksi se lenkkeilee AINA, eikä syö KOSKAAN mitään, vaikka se on laiha? Se taitaa olla neuroottinen sekopääpösilö.

Alkuperäinen kirjoittaja Laiha ja kaunis:
Itse ainakin kirjoitin siinä inhoavani läskejä. Se ei tarkoita lievästi ylipainoisia vaan merkittävästi ja sairaalloisesti lihavia.

Mutta miten voit inhota ihmistä yhden piirteen perusteella? Eikös se yleensä ole luonne, jonka takia ihmisestä pidetään? En mä ainakaan ole ystäviäni ulkonäön perusteella valinnut.

No, pitääkö tuota edes kysyä? :o Katsele ja kuuntele mediaa sekä irl ympäristöä, niin huomaat itsekin vastauksen, joka on kyllä. Osa kriteereistä ( esim. laiskuus liikkumaan, epäterveelliset ruokailutottumukset jne. ) varmaan pitää suurimmalla osalla paikkansa, mutta on paljon myös sairauksia, lääkkeitä ym. jotka lihottavat myös joko suoranaisesti tai välillisesti. Tuo ulkonäön perusteella leimaaminen on todella törkeää, ala-arvoista, säälittävää ja kertoo paljon itse leimaajasta... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällä haukutaan hoikat ja itsestään huolehtivat anorektikoiksi ja neuroottisiksi painontarkkailijoiksi. Kuulemma naisella pitää olla muotoja ja se tarkoittaa palstakielellä, että läski on ihan ok.

Toki tuohan on lihavien epätoivoinen yritys säilyttää jonkun sortin itsetunto ja lupa jatkaa mässäämistä. =) Eli lihaville tulee paha mieli, jos laiha lenkkeilee. Miksi se lenkkeilee AINA, eikä syö KOSKAAN mitään, vaikka se on laiha? Se taitaa olla neuroottinen sekopääpösilö.

Nimenomaan ylipainoisia täällä haukutaan paljon ja erittäin rumasti. Olet aika sokea jos et ole sitä huomannut.

Miksi muuten aina puhutaan laihoista. Hehän ovat alipainoisia eikä todellakaan ihannoitavia. Mielummin se hoikka.

Alkuperäinen kirjoittaja mantelisuklaa:
No, pitääkö tuota edes kysyä? :o Katsele ja kuuntele mediaa sekä irl ympäristöä, niin huomaat itsekin vastauksen, joka on kyllä. Osa kriteereistä ( esim. laiskuus liikkumaan, epäterveelliset ruokailutottumukset jne. ) varmaan pitää suurimmalla osalla paikkansa, mutta on paljon myös sairauksia, lääkkeitä ym. jotka lihottavat myös joko suoranaisesti tai välillisesti. Tuo ulkonäön perusteella leimaaminen on todella törkeää, ala-arvoista, säälittävää ja kertoo paljon itse leimaajasta... ;)

Itse asiassa pitää. Suurin osa ylipainoisista läheisistäni/tutuistani ei ole koskaan kuullut haukkuja ulkonäöstään ja heillä on paljon ystäviä. Tällä palstalla asia tuntuu kärjistyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse ainakin kirjoitin siinä inhoavani läskejä. Se ei tarkoita lievästi ylipainoisia vaan merkittävästi ja sairaalloisesti lihavia.

Mutta miten voit inhota ihmistä yhden piirteen perusteella? Eikös se yleensä ole luonne, jonka takia ihmisestä pidetään? En mä ainakaan ole ystäviäni ulkonäön perusteella valinnu

Tuo ketju olikin ns. paljastusketju, jossa sai paljastaa asioita. Ehkä tuo inho nyt on väärä sana. Minä en ymmärrä, kuinka joku päästää itsensä siihen kuntoon. Enkä pidä sellaista ihmistä kauniina. Lisäksi tämä oli niitä salaisia syvimpiä paljastuksia, joita ketjussa haettiin,että koen säälittäväksi, kun lihava yrittää meikata ja laittautua kauniiksi. Minun silmissäni hän ei sitä ole.
Kaikesta tästä huolimatta, minä käyttäydyn heitä kohtaan aivan kuten muitakin ihmisiä. En katso heitä halveksuen tms. Minullaon lihavia ystäviä, enkä heitä neuvo syömistottumuksissa tai arvota painon perusteella.
Ymmärsittekö?

miten tuo lihavuus vaikuttaa luonteeseen. meinaakko että ylipainoset on luonteeltaanki mulkkuja? yleensä ne laihat ja kauniit just mulkkuja onki.

Kyllä minulla on ylipainoisia kavereitakin. Mutta sehän nyt on tosiasia, että ei ne kilot tyhjästä ja itsestään kerry eli kertoo kyllä ihmsen elintavoista ja naurettavinta on yrittää muuta väittää ja samaan aika kadehtia ja haukkua normaalipainoisia. Ja on se lihomisen ja ylipainon ihannoiminen mielestäni sairaalloista, että muuten terveet ihmiset ovat niin välinpitämättömiä, itsekkäitä ja laiskoja että tuhlaavat ylensyömiseen ja tieten tahtoen sairastuttavat itseään ja elimistöään ja sitten vielä hehkuttavat sitä miten ollaan ylpeitä pullukoita :flower:

PEESI!!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja just:

miten tuo lihavuus vaikuttaa luonteeseen. meinaakko että ylipainoset on luonteeltaanki mulkkuja? yleensä ne laihat ja kauniit just mulkkuja onki.

Lue edellinen vastaukseni. Älä itsekään sorru yleistämiseen.

Olen ehkä vähän herkkä, kun tuo ketju masensi niin paljon. Ajattelen itse harvoin pahaa toisista ihmisistä..jos ajattelen niin heidän käytöksen ja tekojen (ilkeyden) perusteella. Näen helposti hyvää kaikissa ja kauneuttakin, ihan painosta riippumatta.

Olen ehkä vähän herkkä, kun tuo ketju masensi niin paljon. Ajattelen itse harvoin pahaa toisista ihmisistä..jos ajattelen niin heidän käytöksen ja tekojen (ilkeyden) perusteella. Näen helposti hyvää kaikissa ja kauneuttakin, ihan painosta riippumatta.

Samoin, olen herkkä ja masensi. Ihan vain hämmästyin, millaisia ihmiset ovat. Muistui mieleen, miksi en luota kovin useaan ihmiseen. Miksi päästän lähelleni hyvin harvan ihmisen. Masentavia ihmisiä.

Kyllä minäkin lihavista ystävistäni pidän. Heissä on paljon piirteitä joita arvostan. En ikinä loukkaisi heitä sanomalla, mitä lihavuudesta ajattelen.
Ei heidän ulkonäkönsä ole este ystävyydellemme. Minulla on silmälasit. Yhtä hyvin heistä joku saattaa miettiä, voi kun on ruma linssilude tms. ei sitä kuitenkaan minulle sano. Tuo ketju oli sellainen syvimpien tuntojen paljastus juttu. Ei sitä, miten tosielämässä esim. lihavaan suhtaudutaan tai näin ainakin minä sen käsitin.

Mä inhoon läskejä kun tiedän että se ei ole terveellistä. Ei löydy ymmärrystä näille "ylpeästi pullea"-tyypeille. Normaalipainoisena olo on paras. En usko että kukaan sairaalollisen ylipainoinen on onnellinen ja tyytyväinen itseensä ja elämäänsä.

Siksi.

Laiha/normaalipainoinenkin voi olla laiska. Syödä paljon ja liikkua vähän. Joillekin on nimittäin suotu nopea aineenvaihdunta.

Ja sitten on myös niitä jotka lihoo helposti mutta liikku paljon ja tekee töitä sen eteen ettei lihoisi!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä inhoon läskejä kun tiedän että se ei ole terveellistä. Ei löydy ymmärrystä näille "ylpeästi pullea"-tyypeille. Normaalipainoisena olo on paras. En usko että kukaan sairaalollisen ylipainoinen on onnellinen ja tyytyväinen itseensä ja elämäänsä.

Siksi.

Läheisistäsi ei löydy yhtään "läskiä"? Hylkäisit miehesi, ystäväsi tai perheenjäsenesi, jos hän lihoisi? Aika naurettava peruste inhoamiselle tuo terveys. Ellei elä sitten itse superterveellisesti kaikin tavoin. Mitä ajattelet pahoista rikollisista, jos inhoat ihmistä jo ylipainonkin perusteella?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Siksi.

Inhoatko myös tupakoijia, alkoholia juovia, herkkuja syöviä, liikuntaa harrastamattomia jne.? Ei nuokaan asiat ole terveellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii Myy:

Nimenomaan ylipainoisia täällä haukutaan paljon ja erittäin rumasti. Olet aika sokea jos et ole sitä huomannut.

Miksi muuten aina puhutaan laihoista. Hehän ovat alipainoisia eikä todellakaan ihannoitavia. Mielummin se hoikka.

Musta tuntuu, että tää on sellainen klassinen Se koira älähtää... -juttu. Ne, jotka ovat ylipainoisia/lihavia, huomaavat varmasti täällä ne heihin kohdistuvat negatiiviset kommentit, eivätkä kiinnitä huomiota laihoihin kohdistuviin loukkauksiin. Laihat taas löytävät ne anorektikkokommentit eivätkä niinkään huomaa sitä läskifobiaa.

Yhteistyössä