valkosipuli(salsa)kanaa, miten tekisitte? (Kopio Amarillon valkosipulikanasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Kaapissa oli purkki valkosipulisalsaa, ja broilerin rintafileitä. Paistoin kanan nopeasti (sisältä jäi raa´aksi), laitoin vuokaan ja päälle salsa. Uunissa olivat reilu parikymmentä minuuttia.
Oli hyvää, mutta kana jäi mauttomaksi, ja salsasta valui nesteet vuoan pohjalle, palat jäivät kanan päälle. eli ei kuitenkaan ihan sellainen lopputulos, kuin toivoin. Tavoitteena oli siis saada tuo salsa samassa muodossa lautaselle, kuin se on purkissakin, mutta lämpimänä.
Olen Amarillossa syönyt vastaavaa, ja se on ihan älyttömän hyvää. Ja tahtoisin tehdä samaa myös kotona. Eli nyt vinkkejä ja ohjeita kehiin!

En tiedä millaista se amarillon kana on, mutta pyörittele filee mausteissa, tee viilto kanaan, tunge sisään valkosipulia ja salsaa? Ja vaikka päällekkin salsakastiketta...

En tarkkaan tiedä mutta veikkaisin että Amarillon salsa on "kuivempaa" kuin se mitä sulla oli purkissa. Eli siksi(kin) se pysyy siinä kanan päällä paremmin kun se on ns muhennosmaisempaa kun varsinaiset salsakstikkeet. Ja todennäkösesti liha on myös marinoitu ennen paistoa..

Voiskohan sitä salsaa valuttaa hieman ennen kuin laitat kanojen päälle? Siis liiat nesteet pois. Ja ehkäpä voisit myös marinoida niitä rintafileitä siinä salsassa jokusen tunnin ennen kuin laitat uuniin. Ja nuo viillot on myös hyvä idea, saat mukavasti lisättyä mausteita niihin fileisiin.

Yhteistyössä