Välivuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaiza

Vieras
Moi,
Meillä on lapsettomuutta takana vuosi. Kyselisin teiltä sellaista, että onko teillä muilla välivuotoja? Mulla on lähes joka kierrossa. Joskus en tiedä että onko välivuotoa vai menkkoja...
Onko muilla samoja kokemuksia? Tietääkö joku sanoa, että mitä haittaa tästä voisi olla? :/

Moi! Mulla alkoi tänään menkat,joita edelsi viikon tiputtelu.Kyselinkin jo apua toisaalta että tulkitako ne menkoiksi vai pelkäksi tuhruksi. Vuoto oli hailakan punaista.Mulla tiputtelu on vaivannut jo tosi kauan.Kävin lääkärissä ja sain lähetteen hormonikokeisiin ja kaikki oli ok. Lääkäri ei osannut sanoa missä vika. Yleensähän nuo tiputtelut johtuu hormonihäiriöistä mutta ei mukamas mun kohdalla. Nyt kun ehkäisyttä oltu maaliskuussa 3 vuotta,luulen todella että tiputtelu on ainakin osa syynä siihen etten raskaudu. Mulla kierto on 24-29 ja kp 20 tienoilla tiputtelu alkaa.Enhän voi raskautua jos limakalvo tiputtaa pois miten sattuu.
Neuvoisinpa suakin kääntymään lääkrin puoleen,jospa ne ottaisi sinut tosissan ja saisit apua ongelmaan,ilmeisesti olen niin nuori heidän mielestään ja ehdin vielä saamaan lapsia..pyh! :headwall: Mutta stemppiä sinulle! :hug: :flower:

Moi Hippula! Kiva kun vastasit. Mulla oli tätä välivuotoa silloinkin kun söin e-pillereitä. Tätä on ollut jo varmaan neljä vuotta nyt ainakin. Gyniksen käskystä kokeiltiin eri e-pillereitä, mutta mitkään ei auttanut. Sit kävin vielä jossain laser-jutussakin, jonka tarkoituksena oli tukehduttaa se verenvuoto. Taisinpa syödä jonkun lääkekuurinkin. Mikään ei ole auttanut. Ei varmaan kyllä ole mitään tavallista tämä tämmöinen ylimääräinen vuoto, mutta eipä gynis viimeksi ainakaan mitään asiaan kantaa ottanut. No, toivottavasti voin silti tulla raskaaksi... :\|

Moi taas!Mulla oli kanssa yksien pillereiden aikana tiputtelua,vaihdettiin merkkiä ja tuhru loppu.Mutta kun lopetin pillerit 03/03 oisko joku 6kk-1v menny kun tiputtelu tuli taas kuvioihin ja tähän päivään asti joka ikisessä kierrossa tiputtelee enemmän tai vähemmän.Toivotaan että raskaudut tästä huolimatta,mä en jaksa enää uskoo siihen ihmeeseen omalla kohdallani :'(

Hippula, älä nyt vielä luovu toivosta. Sähän oot menossa maaliskuussa juttelemaan hoidoista. Eiköhän niistä joku apu teillekin löydy. Mä ainakin jaksan vielä siihen uskoa. Haleja! :hug:

Moi!

Itselläni on ollut kahden kierron aikana inseminaation jälkeen ja IVF-hoidon aikana tiputtelua muutaman päivän ajan, eli se loppui ennen varsinaisten kuukautisten alkamista. Lääkäri arveli sen johtuvan kummallakin kerralla ovulaatioajankohdasta, eli piti sinänsä normaalina. Nyt, kun pidin yhden "huilikuukauden" ilman lääkitystä, tiputtelua ei ollut.

Eli ainakin lääkärini antoi ymmärtää, että tällaista tiputtelua voi liittyä ovulaatioon ja että sen syynä on silloin hormonitason vaihtelu

Moikka kanssasisaret!
Mulla on ollut ongelmia välivuodon kanssa. N. vko ennen kuukautisia alkaa tiputtaa. Myös e-pillereiden aikaan ongelmia. Lopetin 2.5 vuotta sitten pillerit. Yritystä ollut sen jälkeen. Yksi tuulimuna heti alkuyrityksessä vuonna 03. Söin jossain vaiheessa myös e-pillereitä kierron tasaamiseksi, mutta taas on systeemit sekaisin. Kävin juuri toisella lääkärillä ja hän sanoi ettei ole mahdollista raskautua. Sain teroluteja ja clomeja avuksi asiaan. Kierto täytyy saada pitenemään, jotta raskaus on mahdollista. Olen seurannut ovulaatiotani ovulaatiotikuilla ja tiputus on alkanut jo pahimmassa tapauksessa n. 5 pv oviksen jälkeen. Painostakaa vain lääkäreitä. Hakekaa osaavia auttajia. Älkää lannistuko ja odottako, jos välivuotoa on. Haleja ja voimia kaikille!

Yhteistyössä