Valitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Mua korpee tällä hetkellä erittäin rankasti mies. Enkä muuten ole täällä aiemmin valittanu hänestä, mutta nyt on pakko.
Ei jaksa, ei. Mulla siis alkuraskaus menossa (rv 12+1, olen tosi väsyny nyt ) lisänä 4v uhmakas tyttölapsi. Mies on ollu koko syksyn ja alkuvuoden aikana ehkä 5 viikonloppua kokonaan kotona. Hänen veli rakentaa 130km päähän meistä ok-taloa, ja mies on ollu tekemässä sinne sähkötyöt. No, viime lauantaina mies kävi tekemässä mestarin kans lopputarkastuksen talolle sähkötöiden osalta, ja kaiken piti olla kunnossa. Huokasin helpotuksesta kun nyt miehen ei tarvii joka viikonloppu olla menossa. Nyt oli sit anoppi ja appiukko eilen soittanu miehelle (asuuvat kans 130km päässä meistä ) että heillä olis jotain remppahommia miehelle ja että perjantaina (huomenna ) pitäis mennä sinne... Mä en jaksa olla aina tuon lapsen kans yksin! Ja anoppilaan en lähde, koska anoppi on aivan kamala ihminen. Pitäiskö vaan vaatia, että mies nyt yhden viikonlopun taas pyhittäis perheelle vai annanko mennä anoppilaan ja olen täällä kotona sitten vittuuntuneena. Vai mitä tässä keksii...? :|

Jos miehesi menee vanhempiensa luo, eivätkö he voi hoitaa tyttöänne sen aikaa, niin saat sinä olla kotona ja levätä vaikka ? Meillä ainakin mummot ja ukit hoitavat mielellään 4 v tyttöämme aina kun mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Laita tyttö mukaan:
Jos miehesi menee vanhempiensa luo, eivätkö he voi hoitaa tyttöänne sen aikaa, niin saat sinä olla kotona ja levätä vaikka ? Meillä ainakin mummot ja ukit hoitavat mielellään 4 v tyttöämme aina kun mahdollista.

Tämä on yksi mahdollisuus, mutta kun en oikein luota anoppiin lastenhoitajana, kun se ei laita rajoja lapsille, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja tyttö oli viime lauantaina siellä mukana miehellä, niin nyt en raskis laittaa ja varsinkaan jos mies jää sinne yöksi.... :/

Mä lähettäisin tytön anopille. Ei sen kasvatus mene pilalle yhden viikonlopun takia. Etkä voi samanaikaisesti olla tytön kanssa sekä tytöstä erossa. Jos tuntuu, ettet jaksa aina olla hänen kanssa yksin, niin pidä välillä taukoa. Ja jos mies on enää vain yhden viikonlopun pois auttamassa vanhempiaan, varmasti kestät sen.

Alkuperäinen kirjoittaja tyly:
Mä lähettäisin tytön anopille. Ei sen kasvatus mene pilalle yhden viikonlopun takia. Etkä voi samanaikaisesti olla tytön kanssa sekä tytöstä erossa. Jos tuntuu, ettet jaksa aina olla hänen kanssa yksin, niin pidä välillä taukoa. Ja jos mies on enää vain yhden viikonlopun pois auttamassa vanhempiaan, varmasti kestät sen.

Kun oliskin yksi viikonloppu.... Monta on jo takana ja monta vielä edessä. Appiukko on vanha ja sairas, ja anopilla ei tule iso talo yksin hoidettua. Mies sitten käy vanhempiaan auttamassa hyvää hyvyyttään, kun tämä veli on semmonen kusipää, ettei laita tikkua ristiin vanhempiensa eteen vaikka asuuvat lähekkäin...

Alkuperäinen kirjoittaja me2:
Mielummin satsaisin omaan perheeseen kuin veljen omakotitalo hankkeeseen....Kyllä oman perheen pitää olla ykkönen aina!! jos ei ole niin, asian tulee muuttua muuten olet aina yksin kahden lapsen kanssa ja mies luuhaa sukulaisilla. Mikäs mies se on ja mikä parisuhde jos ei riittävästi toista tueta ja olla läsnä? pitäsköhän vaikka miehen kasvaa aikuiseksi ja irtaantua vanhemmistaan / sisaruksistaan ja olla isä sekä puoliso omalle perheelleen. Niinhän toden näköisesti hänen isänsä ja sisarusten perheen miehet toimivat?? vai luuhaavatko hekin kaikkialla muualla kuin kotona... Ei muuta kun kova kovaa vastaan muuten muutosta ei tule, oli loppu ratkaisu mikä tahansa. Vanhemmaksi (isäksi) kasvamisen kivuilta nuo kuulostais. eli kaapin paikka eli rajat nyt niin isäkin löytää paikkansa perheestä tärkeänä henkilönä. sinusta tuntuu varmasti turhauttavalta ja pahalta, vitutuksesta puhumattakaan!!!mutta et ole varmasti ainut!!! minusta tuo on tavallista varsinkin silloin kun on vielä pieniä leikki ikäisiä lapsia ainakin lähipiirini perusteella ja vähän ammattinikin. Onneksi haasteellisen tehtävän eli rajojen vetämisen jälkeen tämä taitaa olla ohi menevä ongelma. Pidän peukkuja että tilanne muuttuu ja saatte enemmän yhteistä aikaa kokoperheellä ja välillä pitää myös äidin saada omaa aikaa niinkuin isänkin....mutta vain välillä ja molemmille sopivissa määrin.

Kyse ei tässä ole siitä, etteikö mun mies olis kasvanu aikuiseksi, tai haluais olla perheen kanssa jne. Hän kyllä panostaa parisuhteeseen, hoitaa tyttöä, ja on taas tehny kaikki kotityöt kun olen ollu kipäeänä. Kyse on siitä, että tämä sähköjen veto ok-taloon veikin huomattavasti paljon enemmän tunteja, mitä siihen oltiin varattu, ja se, että mies on niin hyväntahtoinen ihminen eikä osaa sanoa kenellekään että ei hän tule auttamaan.

Yhteistyössä