Valitusta joululahjoista. Jo nyt!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja itse tietty valitan :xmas:. Oltiin isommalla porukalla tietyssä paikassa, jossa emme nyt ihan joka kuukausi käy. Lapseni löysi sieltä jotakin minkä halusi itselleen. Olisin hankkinut sen asian hänelle heti kotiinviemisiksi. Mutta ei. Uskoin taas yhtä tiettyä ihmistä, joka pyysi, etten ostaisi sitä nyt vaan hän hankkii sen lapselleni joululahjaksi. Totesin, että ok, käy niinkin. Sanoin vielä, että jos ei nyt kuitenkaan osta sitä asiaa jouluksi, voisiko sanoa siitä minulle, että ehdin sen hankkia. "Tottakai, muttä kyllä minä sen hankin."

Nyt yksi samasta porukasta oli sitten siellä samassa paikassa, josta tuon lahjan löysimme. Olin sanonut hänelle ennen lähtöään, että jos tuo lupaaja ei kuitenkaan sitä osta, niin voisiko ilmoittaa minulle, minä maksan sen sitten matkaanlähtijälle. Tänään sitten taas selvisi, että alkuperäinen lupaaja olikin perunut asian, koska ei haluakaan ostaa sitten kaikille lähipiirin lapsille samanlaista, kun se tulee niin kalliiksi! Ymmärrän pointin, ei ole pakko ostaa. Mutta ei helevetti sentään ole mikään perkeleen pakko luvata ostaa tuota asiaa ja pyynnöstä huolimatta jättää kertomatta siitä minulle!!! Ei ole ensimmäinen kerta tuon ihmisen kanssa, eikä varmasti viimeinenkään mutta ikävä kyllä häntä ei voi sivuuttakaan. Ja taas kerran tuo matkaanlähtijä tunsi velvollisuudekseen asian lapsellemme hankkia kun se on kerran luvattu...

Turha nurina, tietty. Jos joku ymmärtää pointin, niin kiitos. Pointti ei ole tuo lahja vaan turha lupaus. Varmaan menkat alkamassa kun tuokin saa kulmahampaat vilkkumaan...

Meillä on anoppi samanlainen, jos kysyy vaikka lahjatoivetta jouluksi ja sanon mitä lapsi haluaa ja oletan että se sitten tulee kun kerranon luvannut sen antaa niin voi sitä surkeaa naamaa kun ei saanutkaan sitä toivomaansa. Olen oppinut sanomaan sitten anopille sellasen joka ei ole ihan kärjessä toiveissa.

Meillä taas esikoisen kummitäti joka synttäri ja joulu kysyy lahjatoivetta ja sanon mitä tahansa niin taatusti ei ainakaan mitään siihen liittyvää hanki. Enkä sano siis mitään tiettyä vaan esim. "tykkää bamse-vaatteista" tms.

Samaten äitini kyselee, että mitä lapset tarvisi, mutta ei koskaan osta sitten sitä mitä ehdotan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on anoppi samanlainen, jos kysyy vaikka lahjatoivetta jouluksi ja sanon mitä lapsi haluaa ja oletan että se sitten tulee kun kerranon luvannut sen antaa niin voi sitä surkeaa naamaa kun ei saanutkaan sitä toivomaansa. Olen oppinut sanomaan sitten anopille sellasen joka ei ole ihan kärjessä toiveissa.

Ymmärrän, kiitos vinkistä. En viitsinyt aloituksessa suoraan sanoa, että toki kyseessä on anoppi. Sitten kun asia vääntyy taas siten, että haluan vain haukkua anoppia.... Mutta menköön.

Meilläkin eräät sukulaiset kysyy mitä tarvii/haluaa. Jos vastaa summittaisesti kysytään tarkennusta ja jos sanoo jonkun tietyn vastataan ettei osaa sellaista ostaa.

Mikä aikuisia ihmisiä vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Meilläkin eräät sukulaiset kysyy mitä tarvii/haluaa. Jos vastaa summittaisesti kysytään tarkennusta ja jos sanoo jonkun tietyn vastataan ettei osaa sellaista ostaa.

Minä just siskolleni laitoin käteen kuvan mitä kummityttönsä toivoo, ja kerroin missä on minkin hintasia. Tyttö sen leikkasi lelukirjasta, että täytyy osata ostaa oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:

Minä just siskolleni laitoin käteen kuvan mitä kummityttönsä toivoo, ja kerroin missä on minkin hintasia. Tyttö sen leikkasi lelukirjasta, että täytyy osata ostaa oikea.

Niin mäkin luulin aikani. Mulla tosin kyse on lasten isovanhemmista joten en kehtaa pahastikkaan niille sanoa.

Meillä anoppi ja appi aivan samanlaisia.
Ensin luvataan jotain (ihan itse saattavat ehdottaa) mutta kun se antamisen hetki lähestyy, koko asia perutaan tai annetaan jotain vähän sinnepäin tai aivan jotain muuta (joku pieni juttu isomman sijaan).
tosi inhottavaa, tosin pitäisi jo tässä iässä alkaa oppia jotain, kun koskaan ei ole voinut luottaa heiihin. Silti aina välillä onnistuvat lyömään ällikällä.

Meillä anoppi ja appi aivan samanlaisia.
Ensin luvataan jotain (ihan itse saattavat ehdottaa) mutta kun se antamisen hetki lähestyy, koko asia perutaan tai annetaan jotain vähän sinnepäin tai aivan jotain muuta (joku pieni juttu isomman sijaan).
tosi inhottavaa, tosin pitäisi jo tässä iässä alkaa oppia jotain, kun koskaan ei ole voinut luottaa heiihin. Silti aina välillä onnistuvat lyömään ällikällä.

esim luvattu tuoda lapset kotiin, mutta eivät tuokaan, itse haemme.
luvattu hankkia meille jotain kun toisillekin lapsilleen ovat hankkineet, eivät hankikaan meille.
Äh, aivan käsittämättömän inhottavaa ja halpamaista kiusantekoa. tai sairaalloista saituutta.

Yhteistyössä