valitusta appiukon käytöksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo en tosiaan haluaisi sinne mennä, mutta pelkään että jos kieltäydyn, niin mieheni sitten vastaavasti käyttää oikeuden kieltäytyä lähtemästä mun vanhempien luokse. Häntä taas ärsyttää käydä siellä, ja esim. äitini tapa puhua koko ajan rasittaa häntä.

En kuitenkaan halua riistää omilta vanhemmiltani iloa lapsenlapsista joten tavallaan joudun kestämään rasittavaa appiukkoa jotta mieheni kestäisi mun äitiäni. Vaikka omasta mielestäni äitini rasittavat tavat ovat kuitenkin vähän eri luokkaa kuin appiukkoni... ja äitini ja isäni asenne on lähtökohtaisesti että olemme tervetulleita, ruokaa ja juomaa saa, ja lapsen lelut saa lojua maassa kun leikitään, ja meidän ei tarvitse pyydellä anteeksi oloamme siellä. Mutta äitini sitten taas ei jättäisi meitä omaan rauhaan vaan haluaisi koko ajan jutella ja olla meidän ja lapsen kanssa. Eli siinä sitten taas asia jonka mieheni aina mainitsee jos mä mainitsen ettei huvittaisi lähteä hänen vanhempiensa luokse - lopputulos on siis se että jos käydään toisessa paikassa niin sitten toisessakin.

Silti mua vaan raisttaa tuo appiukko ja toivon välillä että mieheni muuttaisi mieltään tän asian suhteen.

Herrajumala miten lapsellista! 17vuotiaitako ootte? Jos teitä ei toiseen paikkaan haluta ja toiseen paikkaan taas halutaan, niin eikö tuo ole aika selvä asia???? Miksi ihmeessä ängetä väkisin?

Minusta voisit kieltäytyä käymästä niin kaukana vedoten omaan raskauteesi ja lapsenne itkuisuuteen autossa. Sinullakaan ei kauan ole herkkua ostua autossa niin pitkää matkaa. Lähetä miehesi yksin ja lähde lapsesi kanssa viikonlopuksi omien vanhempiesi luokse.

En menisi, kohtelu kuulostaa ala-arvoiselta. Kuinka usein käytte anoppilassa?
Pitäkää nyt ainakin taukoa. Miten ihmeessä miehesi on edes lähtenyt sinua kuskaamaan tollasta matkaa kun sinulla on noin kova raskauspahoinvointi?! Luulisi ajattelevan vaimonsa parasta :/

Joo, tiedän että on aika kakaramaista toimintaa meiltä molemmilta, ja mun pitäis paremmin kestää appiukkoa jne jne, mutta kun silti vaan ottaa päähän.

Mun vanhemmille kestää reilun tunnin autolla, eli matka on paljon lyhempi. Silti siellä ei käydä yhtään useammin (itse asiassa viime aikoina on käyty harvemminkin).

Sit mun vanhemmat aina vielä antaa mukaan ruokakassit kun lähdetään sieltä. Tiedän kyllä että miehestäni tuntuu pahalta kun hänen isänsä käyttäytyy noin. En kuitenkaan jotenkin usko etteikö oltaisi tervetulleita sinne... tai kun tarkemmin mietin niin mistä siitä tietää. Jotenkin mulla vain sellainen käsitys että tyyppi vain on törppö eikä tajua miltä muista tuntuu mutta kyllä tykkää kovasti lapsenlapsestaan jne.

Ehkä pitää vaan ottaa asia miehen kanssa puheeksi jossain vaiheessa kun hän taas ehdottaa sinne lähtöä. Tuntuu vaan, että hän käyttää aina sitten vasta-argumenttina sitä miten hän ei taas siedä mun äitiäni...

Ihan hyvä idea tuo, että mies menisi yksin, mutta mä taas en oo kauheen innostunut olemaan lapsen/lapsien kanssa "yksin" kotona kokonaista viikonloppua, kun mies muutenkin tekee pitkää päivää töissä ja viikonloput meidän ainoota yhteistä perheaikaa. Siis viikonloppuisin kaipaan mieheltä lapsenhoitoapua. No, jos saisin hänet suostutelua tuohon et mä menisin lapsen/lasten kasnsa mun vanhemmille samaan aikaan. Mutta veikkaan että ei tule suostumaan.

Voi kun appiukko jotenkin tajuaisi törppöytensä ja muutaisi tapansa! Mutta siihen asti vaan pitää kestää hammasta purren noi sen jutut! Onneksi tänne saa avautua, kiitos siitä! :) Se auttaa kyllä kestämään :)

no huh huh, en lähtis miekään. Ja itseasiassa me oltiin just muutama kuukausi käymättä mummuloissa vaikka matka huomattavasti vähemmän. Ihan vain sen takia että vauva itki autossa herkeämättä.

Todettiin että meillä ei ole mitään niin tärkeää menoa että vauvaa pitäisi ehdoin tahdoin kiusata. Mummut olivat tervetulleita meille ja nyt on alkanut vauvakin vähän paremmin viihtyä autossa niin ollaan käyty kylässä.

Kutsutte isovanhempia teillä käymään. Lopetatte nuo lapsellisuudet ja puhutte isovanhemmille asiasta, sekä miehen että sinun ( että mies kaipaisi siellä vähän omaakin rauhaa)

Älkääkä turhaan pakottako lasta noin pitkälle automatkalle jos ei selkeesti viihdy. Varsinkaan jos ette itsekkään viihdy...

Jos sinne anoppilaan on pakko mennä, niin ottakaa ensi kerralla ihan kettuillaksenne omat eväät mukaan :D leväytätte ruokakassit pöydälle, kaikkea herkkua tietysti. Ja apelle ei sitten muruakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Jos sinne anoppilaan on pakko mennä, niin ottakaa ensi kerralla ihan kettuillaksenne omat eväät mukaan :D leväytätte ruokakassit pöydälle, kaikkea herkkua tietysti. Ja apelle ei sitten muruakaan.

En ottaisi mukaan,lähtisin kauppaan tai muualle syömään kun aika koittaa.

Ääh, appiukkohan söisi ruokakomeron antimia ja toteaisi, että nyt asiat ovat niin kuin pitääkin. Parempi olisi appiukon käydessä laskuttaa ihan kaikesta sohvalla istumisesta lähtien. Ruoka-aikaan menu hintoineen eteen. Eiköhän sitä ymmärrystä sitten löytyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo en tosiaan haluaisi sinne mennä, mutta pelkään että jos kieltäydyn, niin mieheni sitten vastaavasti käyttää oikeuden kieltäytyä lähtemästä mun vanhempien luokse. Häntä taas ärsyttää käydä siellä, ja esim. äitini tapa puhua koko ajan rasittaa häntä.

En kuitenkaan halua riistää omilta vanhemmiltani iloa lapsenlapsista joten tavallaan joudun kestämään rasittavaa appiukkoa jotta mieheni kestäisi mun äitiäni. Vaikka omasta mielestäni äitini rasittavat tavat ovat kuitenkin vähän eri luokkaa kuin appiukkoni... ja äitini ja isäni asenne on lähtökohtaisesti että olemme tervetulleita, ruokaa ja juomaa saa, ja lapsen lelut saa lojua maassa kun leikitään, ja meidän ei tarvitse pyydellä anteeksi oloamme siellä. Mutta äitini sitten taas ei jättäisi meitä omaan rauhaan vaan haluaisi koko ajan jutella ja olla meidän ja lapsen kanssa. Eli siinä sitten taas asia jonka mieheni aina mainitsee jos mä mainitsen ettei huvittaisi lähteä hänen vanhempiensa luokse - lopputulos on siis se että jos käydään toisessa paikassa niin sitten toisessakin.

Silti mua vaan raisttaa tuo appiukko ja toivon välillä että mieheni muuttaisi mieltään tän asian suhteen.

No tuohan kertookin jo kaiken :laugh:
Olet nainut appiukkosi kopion ja seisot miehesi niinkuin appiukkosi päättömien ideoiden rannalla,
hienoa ja sitten lisää lapsia vaan jotta saadaan taas uusia pikku hitlereitä :(

Niin kauan kun SINÄ olet kynnysmatto tuolla verukkeella
'pelkään ettei mieheni sitten lähde minun vanhemmilleni'
niin kauan sinua tasan pidetään kynnysmattona...
sori vaan sisko me ei kuule voida auttaa jos et itse asialle meinaa mitään tehdä.

Yhteistyössä