V
vieras
Vieras
Pientä välipalaa saattaisin tarjotakin, mutta ruokapöytään ei vieraita pyydetä (eikä oteta), ellei ole erikseen kutsuttu.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja toisinpäin:Mua taas nyppii, kun lapsen kaverin vanhemmat aina pyytää tätä syömään. Olen lapselle sekä kaverin vanhemmille sanonut, että pääosin syödään kotona (jos nyt ei yökylässä olla). Silti jatkuvasti soittelee, että saako syödä siellä ja ruoka on jo lautasella. Mitä siihen nyt sitten sanoa. Joskus kiellän ja sitten tulee kotiin lapsi joka on kiukkuinen kuin ampiainen eikä suostu syömään yhtään mitään :-(
Miksi ihmeessä? Onko sinulla oku pakkomielle siitä, että syödään kotona vai mikä mättää?
Meillä on tuttavaperheiden kanssa tapana, että jos on ruoka-aikaan lapsi kylässä, niin laitetaan yksi lautanen lisää. Jos on sellaista ruokaa, jossa on annokset, jaetaan. Ei se sen kummallisempaa ole. Sitten vaan vanhemmille todetaan että lapsi on syönyt. Tai jo tuotaessa huikataan, että saako syödä vai haetteko ennen sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja toisinpäin:Mua taas nyppii, kun lapsen kaverin vanhemmat aina pyytää tätä syömään. Olen lapselle sekä kaverin vanhemmille sanonut, että pääosin syödään kotona (jos nyt ei yökylässä olla). Silti jatkuvasti soittelee, että saako syödä siellä ja ruoka on jo lautasella. Mitä siihen nyt sitten sanoa. Joskus kiellän ja sitten tulee kotiin lapsi joka on kiukkuinen kuin ampiainen eikä suostu syömään yhtään mitään :-(
Miksi ihmeessä? Onko sinulla oku pakkomielle siitä, että syödään kotona vai mikä mättää?
Meillä on tuttavaperheiden kanssa tapana, että jos on ruoka-aikaan lapsi kylässä, niin laitetaan yksi lautanen lisää. Jos on sellaista ruokaa, jossa on annokset, jaetaan. Ei se sen kummallisempaa ole. Sitten vaan vanhemmille todetaan että lapsi on syönyt. Tai jo tuotaessa huikataan, että saako syödä vai haetteko ennen sitä.
Ei siinä mitään pakkomiellettä ole, mutta useimmiten meillä on ruoka-aika samaan aikaan ja lapselle on myös laitettu ja varattu ruoka. Ei se ruuan heittäminen roskiin siksi, että yksi syö mieluummin muualla ole niin kovin kivaa :-(
Tietty yhden hengen annoksen voi pakastaa tulevaa varten, mutta ei se meillä oikein pidemmällä aikavälillä toimi, kun ei niitä yhden annoksia kukaan sieltä pakkasesta syö (joskus harvoin evääksi töihin).
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:Jos sulla on tiedossa ettei siellä heru ruokaa niin voisitko harkita laittavasi lapselle omat eväät mukaan?
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Mutta en vaan ymmärrä miten ei voi joskus tarjota vieraille lapsille ruokaa.
Kyse siitä että mun lapsella on yksi kaveri jonka kanssa leikkivät päivittäin koulun jälkeen. Tulevat meille ja syövät välipalaa, päivittäin siis. Ja usein tämä sama kaveri saataa syödä meillä ruuankin.
Mutta, vuoroin vieraissa systeemi ei toimi. Jos mun poika on siellä kylässä, sieltä ei ruokaa tipu. Kotiin on tultava syömään. Siis toki ymmärrän, mutta silti en ymmärrä. Ok, on mun oma valintani että annan vieraan lapsen syödä meillä, minusta se on ihan luontevaa. Ja hanakasti kuitenkin nuo kaverin vanhemmat antaa lapsensa meillä syödä.
Alkuperäinen kirjoittaja moukkamaista syödä muiden edessä tarjoamatta:Meillä on aina ollut lapsuudenkodissani ja nyt omassa talossani itsestään selvää että kaikki jotka ovat ruoka-, kahvi- ym. aikaan paikalla, kutsutaan pöytään. Sekä lapset että aikuiset. Mutta olemmekin puhdasrotuisia maalaisia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mulla on jäänyt pinttymä lapsuudesta kun on opetettu että vieraissa ei syödä. Eli kaverin tykönä ei syödä vaan kotiin tullaan syömään.
no meillä kyllä saa ruokaa lasten kaverit. mutta se tarkoittaa sitten sitä, että pöytään ei tulla yökkäilemään. tai toitottamaan kuinka pahaa ruoka on. sekään ei haittaa, jos sanoo, ettei jaksakaan tai haluakaan syödä, vaikka ruoka on lautasella. mutta mitään yökkäily esityksiä meillä ei tarvii pöydässä esittää ei kotisten, eikä kyläläistenAlkuperäinen kirjoittaja mie:jos vaikka vähävaraisia. itse en viiti naapurin lasta enää ruokkia kun on niin nirso. yökkäysäänet ruokapöydässä pilaavat muidenkin ruokahalun. ensin haluaa kaikkea mutta roskiin menee ja tyyppi kakoo.
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Mutta en vaan ymmärrä miten ei voi joskus tarjota vieraille lapsille ruokaa.
Kyse siitä että mun lapsella on yksi kaveri jonka kanssa leikkivät päivittäin koulun jälkeen. Tulevat meille ja syövät välipalaa, päivittäin siis. Ja usein tämä sama kaveri saataa syödä meillä ruuankin.
Mutta, vuoroin vieraissa systeemi ei toimi. Jos mun poika on siellä kylässä, sieltä ei ruokaa tipu. Kotiin on tultava syömään. Siis toki ymmärrän, mutta silti en ymmärrä. Ok, on mun oma valintani että annan vieraan lapsen syödä meillä, minusta se on ihan luontevaa. Ja hanakasti kuitenkin nuo kaverin vanhemmat antaa lapsensa meillä syödä.
Siis..... sä annat safkaa muttet ymmärrä mutta kuitenkin ymmärrät että sun lapsi ei saa safkaa??????????
Et kyllä kovin pyyteettömältä vaikuta kun halajat vastapalveluksia....