Valittaako teidän työnantajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Niin, valittaako monillakin työnantajat siitä jos jäät hoitamaan sairasta lasta kotiin siks sallituks kolmeks päiväks?

Mua ärsyttää mun esimies (naispuolinen) kun se valittaa aivan mielettömästi mulle jos meidän tyttö on kipeenä ja mun on pakko jäädä hoitamaan. Alotin paikassa syksyllä ja jo työhakemuksessa kerroin että meillä on pieni lapsi,joka on juuri aloittanut päiväkodissa ja tietty vielä haastattelussakin siitä puhuttiin ja kaikki vaikutti olevan ok. Tällä mun pomolla on itellään 18v lapsi.

Noh, nyt sitten on käynyt niin kun monilla muillakin varmasti,lapsella on nyt aika peräkkäin ollut kaksi korvatulehdusta,toisen aikana oli myös flunssa. Jouduin olemaan pois töistä kun mun miehen työpaikalla on sellanen tilanne et hän on ainoa työtekijä siinä varastossa ja ei kauheen helpolla voi olla pois.Muitakaan hoitajia ei ole ja siihen on syynsä,joita en nyt viitsi ruveta ruotimaan kun siitä tulisi romaani... :)
Itse olen töissä kotisiivouksessa,joten ymmärrän kyllä sen että esimiestä harmittaa poissaolot kun on hankala saada ketään tekemään mun töitä. Sille nyt en kuitenkaan voi mitään jos lapsi sairastaa!!! Ei kukaan sellaista huvikseen halua!
Nyt sitten sain jouluna keskenmenon ja sen jälkeen tuli kohtutulehdus jonka takia jouduin kolmannen kerran oleen töistä pois. Sillon pomo sano et se arvas sen jo,kun onhan nää poissaolot tulleet jo tavaksi!!! Olin kyllä todella loukkaantunut sen kommentista! Ei ollut ollenkaan pahoillaan mun puolesta.
No nyt sitten kun lapsi ja minä olemme terveitä,niin pomo laittaakin mulle kummasti vapaapäiviä keskelle viikkoa,vaikkei pitäisi! Ensin valittaa ettei saa tuuraajaa ja sit ei anna mun olla töissä! Sehän on firman asia hommata sijaiset niin että hommat tulee hoidettua,eikä työntekijän vika jos sairastaa itse taikka lapsi. Lintsarit ymmärrän et niille ollaan vihasia,mut mulla on aina ollut lääkärintodistukset kaikista,erikoislääkärin vielä et ei mitään neuvolan lappuja... Tekis mieli vaihtaa työpaikkaa....on muutenkin niin paskaa hommaa.

Mulla miespuolinen pomo alkoi pikkuhiljaa sekoomaan enemmän ja enemmän kun tosta asiasta soittelin aamuisin, lopulta en enää uskaltanut soittaa vaan lähetin tekstarin tai soitin jollekin "pikkupomolle". No, tällä hetkellä olen vuoden opiskellut toista alaa kun kypsyin niin työhön kuin pomoonkin.

Ei todellakaan. Meillä uusi tosi kiva pomo, jolla itselläänkin 2 lasta, ekaluokkalainen ja 4v.
Nuoremmalla sydänvika niin on itsekin välillä pois töistä.
En muuten oo vuoden aikana ollu itseni takia pois töistä kertaakaan, lapsen takia muutaman kerran, viimeks olin ollu tunnin töissä ja lähdin hakemaan pojan päiväkodista.
Työkaveri teki tuplavuoron mutta syy lähtemiseen oli todella hyvä eikä siitä jääny huonoa mieltä kellekään.

Eewok: Mä olen onneks kans ensviikolla alottamassa toisen alan opinnot! :) mut töissä ois silti samalla oltava,koulu kun on 2pv/vk iltasin. Huomenna pitäis tavata pomo ihan nokakkain...vähän hirvittää... Mua ihmetyttää et miks se palkkaa ylipäätään ihmisen jolla on pieni lapsi,jos sen yritys ei kestä parin päivän poissaoloja?!? Vai oonko mä nyt ihan idootti kun en tajua??

Alkuperäinen kirjoittaja ta:
Jos joskus olet työnantajana tai esimiehenä, niin huomaat kuinka vittumaisia työntekijöitä ovat kaltaisesi jatkuvasti poissaolevat duunarit.

No noh.
Olipas kommentti.
Se työtekijästä vittumaista tee että joutuu sairaan lapsen kanssa kotona olemaan.
Vittumaiset pomot vain alentavat kynnystä jäädä kotiin.

Ta: Ootko sä sit töissä vaikka lapses ois kipee?? jätätkö lapsen yksin kotiin vaiko minne? tarhaan tai hoitoon muuallekkaan kun ei kipeetä lasta oteta...

Ottaahan se päähän, jos joutuu ottamaan yhden työntekijän lisää näiden sinänsä asiallisten poissaolojen vuoksi. Jos töitä on vain yhdelle ja joutuu kahta pitämään, niin se on Ok antaa molemmille puolet töistä. Varmaan on kysymys usein myös yrityksen koosta.
1000 työntekijän työpaikassa ei yksi poissaolo ole suurikaan ongelma. 100:n poissaolo on. Pienessä yrityksessä yhden poissaolo voi olla puolet koko yrityksen työntekijöistä.

Mä en edes tiedä tarkkaa työntekijä määrää mut ei meitä montaa ole, mutta minkäs teet! Ja joka aivastuksesta ei tosiaan olla kotiin jääty,vaan ainoastaan nämä kaksi korvatulehdusta,jolloin kuume oli yli 39 ja lapsi vaan huusi ja huusi ja sit tosiaan se mun kohtutulehdus jolloin oli myös melkein 39 kuumetta ja kävely lähes mahdotonta. Siinä kunnossa ei kyllä koteja siivota.

minusta tuntuu että häntä ärsyttää se että aina sinä jäät kotiin... minulle on ainakin muutama työnantaja sanonut että ymmärtävät että jos vanhempi jää kotiin sairastuneen lapsen vuoksi mutta eivät sitä ettei toinen vanhempi muka voi olla koskaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Jos joskus olet työnantajana tai esimiehenä, niin huomaat kuinka vittumaisia työntekijöitä ovat kaltaisesi jatkuvasti poissaolevat duunarit.

No noh.
Olipas kommentti.
Se työtekijästä vittumaista tee että joutuu sairaan lapsen kanssa kotona olemaan.

kolmen päivän saikku lapsen takia ei tarkoita sitä,että ollaan se kolme päivää lapsen kanssa kotona. Vaan sinulla on kolme päivää aikaa etsiä hoitaja sairaalle lapsella.

No tuo on ihme selittelyä ettei mies voi muka poissa olla. Ei ihme, että naisvaltaisella aloilla on kyllästytty tuohon, että naiset on poissa. Yhtä hyvin myös isä voi olla kotona lapsen kanssa. Samalla tavalla sinulle on hankittava sijainen kuin miehellesikin.

No noh.
Olipas kommentti.

kolmen päivän saikku lapsen takia ei tarkoita sitä,että ollaan se kolme päivää lapsen kanssa kotona. Vaan sinulla on kolme päivää aikaa etsiä hoitaja sairaalle lapsella.

Niin?
Meillä vuoroteltu aina ettei rasita jomman kumman työnantajaa yksin.
Ja lapsi viety sairaanakin esim.isovanhemmille hoitoon.
Mutta silti se vittumainen päätään turhaan aukova pomo saa kynnyksen matalalle jäädä kotiin.

No noh.
Olipas kommentti.

Niin?

JOten kandeis ettiä sitä hoitajaa sille kersalle.
t: se vittumainen pomo

Alkuperäinen kirjoittaja en maksa kotona makaamisesta:

No noh.
Olipas kommentti.

Niin?

Oletkos ajatellut ettei kaikilla onnistu tuo hoitopaikan saaminen sairaalle lapselle?
Se varmaan auttaa tilanteeseen kun pomo siitä vielä harmia antaa.

Ei ole mulle valittanut kertaakaan ja harvoin ollaan oltu poissa sairauksien takia vaikka on 7 ja 5 v. lapset. Mä pystyn tekemään töitä kotonakin kun on etäyhteydet työpaikalle niin se varmaan edesauttaa asiaa.

Auttaako tilannetta kitisevä ja kiukutteleva työnantaja? Minä näen sen työntekijän stressaajana ja näin ollen työn laatu heikkenee ja minun kuvani huononee markkinoilla. Joten menetän rahaa enemmän....

No noh.
Olipas kommentti.

Niin?
Mutta silti se vittumainen päätään turhaan aukova pomo saa kynnyksen matalalle jäädä kotiin.

hellalettas sentään sitten tosiaan kannattaa jäädä kotiin ihan kokonaan:) Ei varmasti kukan ole aukomassa päätään. :)

No noh.
Olipas kommentti.

Niin?

hellalettas sentään sitten tosiaan kannattaa jäädä kotiin ihan kokonaan:) Ei varmasti kukan ole aukomassa päätään. :)

No lettas itelles.Minähän ole kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja en maksa kotona makaamisesta:

No noh.
Olipas kommentti.

Niin?

Oletkos ajatellut ettei kaikilla onnistu tuo hoitopaikan saaminen sairaalle lapselle?
Se varmaan auttaa tilanteeseen kun pomo siitä vielä harmia antaa.

kuullut mannerheiminlastensuojeluliitosta?

Miehen töistä poissa olo on tehty vaikeaksi.
Lääkärintodistus oltava tietystä paikasta, tk-lääkärintodistus ei kelpaa, ei myöskään neuvolan todistus. Jos lääkärin todistusta ei kuitenkaan ole nii hemmetinmoinen selvitys siitä miksi ei ole.
Puolisolta vaaditaan todistus että on ollut lapsen sairastamisen aikana töissä.

Mun ei tarvi, kuin soittaa töihin että oon pois ja asia selvä. 3 päivää saa olla.
Kuulun työntekijöihin, jotka tekevät työnsä, eivät myöhästele, ei omituisia poissaoloja, joustaa työvuoroissa, tulee vaikka vapaapäivältä töihin.... että enköhän saa olla sen pari kertaa vuodessa poissa kun oikeesti on tarve.

Eniten meillä sairastaa lapsettomat vanhatpiiat, milloin selkä, milloin polvi, milloin muuten hermoja kiristää.... Ovat sitten 2kk pois. Että eiköhän tuo 3 päivää lapsen takia ole pikku juttu.

kerro mistä niitä hoitajia saa sairaalle lapselle? ei kait kukaan voi olettaa että palkkaan hoitajan kotiini jonka tuntipalkka on suurempi kuin omani? ja kuka palkkaa jonkun kokemattoman teinin (jos sellaisen jostain saa arkipäiväksi,hehän ovat koulussa) hoitamaan sairasta lasta?? helsingissä ei ainakaan riitä kaupungin kodinhoitajia tähän hommaan..

Yhteistyössä