Miks hävettää jäädä töistä pois lapsen sairastumisen vuoksi?? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Argh. Lapsi kovassa flunssassa ja mies oli tänään sen kanssa kotona. Nyt tytöllä nousussa kuume ja tietää sitä, että huomenna tuskin on asiaa päiväkotiin ja mun vuoro olis jäädä kotiin. Ahistaa.. Oon potilastöissä ja mun poissaolo merkitsee n. 5-10 potilaan perumista siltä päivältä ja tämän homman joutuu tekemään joku muu, jolla ois muutakin tekemistä kun perua mun potilaita. Eihän tämmösille minkään tietysti voi, mutta ahistaa silti.. tulee jotenki luuseri olo kun ei pysty tekemään kaikkea ja miellyttämään kaikkia. Oon vielä määräaikaisessa työsuhteessa ja elättelen toiveita sopparin jatkosta, mutta mietityttää, että vaikuttaako tällaset poissaolot kuitenki.. vaikka tiiän, että ei sais vaikuttaa kun tämä on sitä normaalia elämää, että lapset ja itekin välillä sairastaa.

Miehelläkin kuulemma huomenna semmonen päivä, että ei voi olla pois, ja munhan vuorokin se olis nyt.

Muilla samoja fiiliksiä? Miten päästä eroon?

Kyllä muakin hävettää vaikka mua ne työt odottaa siellä sitten aikanaa ettei se sinänsä haittaa vaikka pois olenkin. Sitten kun näitä tauteja tuntuu olevan aika usein ja itsekin saa osan niin tuntuu et jatkuvasti ilmoittaa poissaolosta.

muakin hävettää, enkä ole töissä vaan koulussa. varsinkin nyt kun ollaan sairastettu PALJON viimeaikoina.. vaikkei sille mitään voi, niin onhan se ikävää.. :/

Mitäs häpeemistä siinä on että kantaa perheestään vastuun eikä sysää lasta sairaana hoitoon. Monet antaa vaan aamulla kuumelääketta ja töihin, se jos joku on häpeän paikka!

[QUOTE="tjaa";25917445]Mitäs häpeemistä siinä on että kantaa perheestään vastuun eikä sysää lasta sairaana hoitoon. Monet antaa vaan aamulla kuumelääketta ja töihin, se jos joku on häpeän paikka![/QUOTE]
Se onkin, mutta tunnolliset ihmiset tuntevat syyllisyyttä lähes kaikesta. Ja monestikaan työnantaja ei ajattele lapsen etua vaan omaansa.

Onhan tuo tietysti ikävä tilanne. Lähinnä niille potilaille, jotka ovat järjestäneet asiansa juuri tuolle päivälle niin, että pääsevät paikalle. Mahdollisesti järjestäneet lastenhoidon, omat työvuoronsa ja kaikki tuon käynnin takia ja nyt kaikkien suunnitelmat menee pieleen.

No ei varsinaisesti hävetä, mutta harmittaa kun on joutunut olemaan todella paljon poissa. Joku pari päivää silloin tällöin olisi ok, mutta kun on ollut alle puolen vuoden aikana kuudetta viikkoa pois, niin alkaa jo vähän hävettääkin...:D

Etenkin, kun työ on sellainen että poissaolo tarkoittaa joko tuplavuoroa toiselle tai palvelupisteen sulkemista kokonaan.

Uusimmat

Yhteistyössä