Valittaako teidän työnantajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Micosa: Sillon yleensä täytyy olla pois sen aikaa kun saa sen hoitajan hankittua... Vai yksinkö se lapsi sinne kotiin jätetään??? Aina siinä ei sitä 3pv välttämättä mee et hoitajan saa,sit tietty mennään töihin aikasemmin.

Meillä ei isovanhemmat valitettavasti enään voi lasta hoitaa...ja muutama kaveri on joka vois hoitaa,mut ne on töissä. Ja miehellä tosiaan väliaikasesti sellanen tilanne töissä et ei pysty pois olemaan muutoin kun äärimmäisessä hädässä, se toivottavasti nyt pitäis muuttua tässä kevään aikana. Mites kaikille yksinhuoltajille käy joiden sukulaiset asuu vaikka kaukana tms ja ei oo miestä hoitamassa ja lapsi kipee? Ei mun mielestä saa tollasista asioista raivota.

Ja jos niin kova henkilöstövaje on,niin miks sitten laitetaan ylimääräsiä vapaita kun kerta voisin nyt olla töissä?!? Taitaa vaan vittuilla mulle!

Vilinäiti: Aivan samaa mieltä! Eniten nää kohta eläkkeelle jäävät jää kotiin pienestäkin krempasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:
Micosa: Sillon yleensä täytyy olla pois sen aikaa kun saa sen hoitajan hankittua... Vai yksinkö se lapsi sinne kotiin jätetään??? Aina siinä ei sitä 3pv välttämättä mee et hoitajan saa,sit tietty mennään töihin aikasemmin.

Meillä ei isovanhemmat valitettavasti enään voi lasta hoitaa...ja muutama kaveri on joka vois hoitaa,mut ne on töissä. Ja miehellä tosiaan väliaikasesti sellanen tilanne töissä et ei pysty pois olemaan muutoin kun äärimmäisessä hädässä, se toivottavasti nyt pitäis muuttua tässä kevään aikana. Mites kaikille yksinhuoltajille käy joiden sukulaiset asuu vaikka kaukana tms ja ei oo miestä hoitamassa ja lapsi kipee? Ei mun mielestä saa tollasista asioista raivota.

Ja jos niin kova henkilöstövaje on,niin miks sitten laitetaan ylimääräsiä vapaita kun kerta voisin nyt olla töissä?!? Taitaa vaan vittuilla mulle!

Vilinäiti: Aivan samaa mieltä! Eniten nää kohta eläkkeelle jäävät jää kotiin pienestäkin krempasta!

Enhän minä valittanut siitä vaan joku muu.
Mua ärsyttää se vittuilun jatkaminen työnjohtajan puolelta vauikka tekisit miten.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Miehen töistä poissa olo on tehty vaikeaksi.
Lääkärintodistus oltava tietystä paikasta, tk-lääkärintodistus ei kelpaa, ei myöskään neuvolan todistus. Jos lääkärin todistusta ei kuitenkaan ole nii hemmetinmoinen selvitys siitä miksi ei ole.
Puolisolta vaaditaan todistus että on ollut lapsen sairastamisen aikana töissä.

Mun ei tarvi, kuin soittaa töihin että oon pois ja asia selvä. 3 päivää saa olla.
Kuulun työntekijöihin, jotka tekevät työnsä, eivät myöhästele, ei omituisia poissaoloja, joustaa työvuoroissa, tulee vaikka vapaapäivältä töihin.... että enköhän saa olla sen pari kertaa vuodessa poissa kun oikeesti on tarve.

Eniten meillä sairastaa lapsettomat vanhatpiiat, milloin selkä, milloin polvi, milloin muuten hermoja kiristää.... Ovat sitten 2kk pois. Että eiköhän tuo 3 päivää lapsen takia ole pikku juttu.

Siihen on varmaan syynsä että on tehty tuollainen systeemi. Meilläkin vaaditaan todistus puolison työssäolosta jos jää kotiin hoitamaan sairasta lasta enkä näe siinä mitään ihmeellistä tai hankalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä ei saa jäädä hoitamaan lasta, tai no joo saa, mut se onki sitten palkatonta.

no meillä saa olla poissa kolme päivää, mutta neljäs on sitten palkaton. ja myös lauantai lasketaan tuohon kolmeen päivään. ymmärrän että jotain pelisääntöjä täytyy olla, mutta en mä kanssa tykkäis ottaa vierasta hoitajaa hoitamaan sairasta lasta, kun en ees terveitä lapsia hoidata vierailla...
sinänsä asiatonta apän pomolta kettuilla kun kerran saikkutodistukset ja muut kunnossa, mutta kyllä se pienessä firmassa varmasti tuntuu ja aiheuttaa päänvaivaa...

:wave: Mulla myös pomo joka jaksaa kitistä poissaolojen perään.Tyttö aloitti vuosi sitten hoidossa ja minä palasin takasin työelämään hoitovapaan jälkeen.Sen jälkeen ollaan tasaseen sairasteltu koko viime vuosi.Mies meni uuteen työpaikkaan viime elokuussa ja oli koeajalla sen neljä kuukautta.Ja tokihan meitin tyttö sillon myös sairasteli kun minä olin ainut joka hänen kanssaan jäi kotiin.Mut mä annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuon pomon rutinat...

sairaus on työnantajalle suuri vitsaus. olen itse saanut infarktin työmaalla ja siitä hyvästä mulle tuotiin kotiovelle lomautusilmoitus. kiitin kauniisti että en voi ottaa vastaan kun olen luottamustehtävässä.ETTÄ NÄITÄ JUTTUJA

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja ta:
Jos joskus olet työnantajana tai esimiehenä, niin huomaat kuinka vittumaisia työntekijöitä ovat kaltaisesi jatkuvasti poissaolevat duunarit.

No noh.
Olipas kommentti.
Se työtekijästä vittumaista tee että joutuu sairaan lapsen kanssa kotona olemaan.
Vittumaiset pomot vain alentavat kynnystä jäädä kotiin.

Samaa mieltä täällä: edellisessä työpaikassa pomo ilmeisesti oletti omistavansa firman ja muutenkin orjapiiskuri mutta tämä nykyinen pomo on niin reilu monessa asiassa, että oikein hävettää kun soittaa sinne ettei pääse töihin.

Ei sillä ole työnantajalle hirveästi varmaankaan merkitystä. Porukka tekee kuitenkin töitä kotoa käsin osittain ja muutenkin extraa. Osa palkasta tulee tulokseen sidottuna.

Ei todellakaan valita, jos valittaisi, työntekijät varmaan nostaisivat syytteen asiattomasta käytöksestä.

Työskentelen tehtaalla joten yksi tai duunaria poissa ei kaada koko linjaa/osastoa ja pomotkin mukavia kun tietävät että ovat itsekin aika juuren tasolla koko konsernissa.

Vain yhdessä työpaikassani on valitettu. Mulla oli esimiehenä joku Nina Mikkosen lievennetty versio, joka ei kertakaikkiaan tajunnut, miksi joku on yh - ei vaikka kuolema aikoinaan korjasi meidän perheestä sen toisen palkansaajan - ja miksi tämän yh:n piti käydä töissä ja olla pois töistä lapsen sairauden takia. Onneksi se oli vain yksi sijaisuus ja en tosiaankaan mennyt toista kertaa samaan paikkaan töihin :D

Kun tyttö aloitti päiväkodissa, niin alkoi sitten nämä sairastelutkin. yhdessä vaiheessa mä sanoin (nais)pomolleni, että mua alkaa jo hävettää tuoda näitä lappuja ain allekirjoitettavaksi. Siihen pomo, että "voi kuule, se nyt vaan on tätä pikkulapsiaikaa. On munkin lapset olleet joskus pieniä ja olisin ollut tosi iloinen, jos olisi saanut olla palkallisena poissa heitä hoitamassa. Silloin piti aina vaan kuluttaa lomapäiviä... Ja kyllä kuule sun lapsi tarvitsee sua sellaisena päivänä paljon enemmän kuin me täällä töissä!" Voiko enää mukavammin asiaan suhtautua :heart: ?

muuten sama homma,mut olen se etä vanhempi.Olen valtakunnallisessa siivousfirmassa töissä ja kun työvuoroja ei ilmoiteta ajallaan ja työvuorolistoja ei ole,ni tottakait otan poikani luokseni.Tästä seuraus,menetän työtuntejani jopa kahdeksi viikoksi,kun kieltäydyn kun työnantaja laittaa viestiä et huomen töihin ja en pääse,ku nuorimmainen mulla sairaana ja muita hoitajia ei ole.

Micosa:
en maksa kotona makaamisesta:
Micosa:
,,,,:
Micosa:
ta:
Jos joskus olet työnantajana tai esimiehenä, niin huomaat kuinka vittumaisia työntekijöitä ovat kaltaisesi jatkuvasti poissaolevat duunarit.

No noh.
Olipas kommentti.
Se työtekijästä vittumaista tee että joutuu sairaan lapsen kanssa kotona olemaan.
Vittumaiset pomot vain alentavat kynnystä jäädä kotiin.

kolmen päivän saikku lapsen takia ei tarkoita sitä,että ollaan se kolme päivää lapsen kanssa kotona. Vaan sinulla on kolme päivää aikaa etsiä hoitaja sairaalle lapsella.

Niin?

JOten kandeis ettiä sitä hoitajaa sille kersalle.
t: se vittumainen pomo

Oletkos ajatellut ettei kaikilla onnistu tuo hoitopaikan saaminen sairaalle lapselle?
Se varmaan auttaa tilanteeseen kun pomo siitä vielä harmia antaa.

kuullut mannerheiminlastensuojeluliitosta?

Kukas helvetti haluaa tuntemattoman 16v kersan hoitamaan esim. 1-3v lastaan omaan kotiin?
En minä ainakaan. En luottais pätkääkään, en kenenkään käsiin antaisi lastani jota en ole tuntenut pitkään.

Mulla itselläni yksinhuoltajana on hankala tilanne. Lapsen isä asuu osittain toisella paikkakunnalla ja lapsen isovanhemmat asuu lähellä mutta molemmilta puolilta vielä työelämässä. Onneksi sisko jaksaa auttaa minua lapsen hoidossa vaikka hänelläkin vuorotyö.
Lapsi aloitti 2v perhepäivähoidossa ja nyt 1/2v aikana 2 korvatulehdusta, 2 pahaa flunssaa jolloin ei tarvinnut olla poissa hoidosta, ja kerran oli kuumetta.
Ja tietenkin se sairastaa kaikki pöpöt aloittaessa hoidossa.

Haistattaisin kyllä pitkät semmoiselle työnantajalle joka urputtais sairaan lasten hoitamisesta kotona.
Onhan niitä semmosiakin jotka jäävät huvikseen kotiin saikulle ym.. mutta kukin tyylillään.
En ite toimihenkilönä valita toisten sairaspoissaoloista, ainoastaan muistutan lääkärissä/terkkarissa käymisestä heti ensimmäisestä sairasloma päivästä alkaen.

Jokaisella on oikeus valita itselleen ja lapselleen PARAS TAPA hoitaa / kasvattaa lastaan.
En ikipäivänä pikkuvauvaani antaisi tuntemattomalle ihmiselle hoitoon.

Edellisessä työ paikassa kun olin,siivous firma. Minä tein pelkkää aamuvuoroa ja mies vuorotöissä. Jos lapsi tuli kipeäksi ja miehellä iltavuoro niin sovittiin usein pomon kanssa että lähden töistä reilu tuntia aikaisemmin (vaihtoehtona olisi ollut etten tule töihin ollenkaan) että mies kerkeää töihin. Viimeisessä työ paikassa olin tiettyinä päivinä "korvaamaton" joten mies jäi lasten kanssa kotiin. Miehen työnantajalta kyllä tuli rutinaa (miesvaltainen ala) että miksi äiti ei voi jäädä kotiin. Yhden kessan olen joutunut viemään lapsen ja miehen lääkärintodistuken töihin. Lapsi tuli sairaaksi ja miehelle oli tehty iso leikkaus ,joten ei olisi pystynyt lasta hoitamaan.

Entisessä työpaikassa pomo valitti, minulle ja muille naisille, ei koskaan miehille, jotka myös jäivät kotiin lastaan hoitamaan. Kerran pomo jopa soitti mulle kotiin ja haukkui totaalisesti, kun kuulemma minun lapsi on ainut joka sairastaa jne. :xmas: Se onkin entinen pomo nyt.

Ei valita koskaan, ymmärtää et lapset ja henkilökunta voi sairastua. Vaikka lapsi oli viime syksyn kunnon flunssa kierteessä niin ei valittanut. Työparini tosin siitä kärsivät, kun aina ei saanut sijaisia ja jos saikin niin joskus olis selvinnyt varmaan paremmin ilmankin.. Nytkin lapsi sairas, vatsatautia meillä tällä erää, mutta mies jää kotiin. Meillä se jää kuka pystyy, en aina siis minä. Niin ja meillä mummi ja tätini ovat olleet paljon apuna jos sairaus on kestänyt yli sen kolme päivää. Se on arvokas apu lapsiperheelle.

joo valitti ja eipä tarvitse enää mennäkkään töihin kun pyysin lasten neuvolaa varten yhtä tiettyä päivää vapaaksi niin ei käynyt voin pitää muutkin päivät sitte vapaata :o ja tein 4 päivästä työviikkoa :snotty:

Mulla on juuri tuollainen kolmen lapsen laiska, pirullinen ja kateellinen naispomo. Oli jo ihan tarpeeksi ittuuntunut kun jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle, niin mitä se tulee olemaan kun menen töihin ja lapset sairastaa?! Hän osaa myös kiusaamisen kikat ja osaa olla painostava. Mulla on joskus auttanut häneen käänteispsykologia eli teen niin kuin hän käskee ja kehun hyväksi ideaksi vaikka tiedän ettei tule onnistumaan ja en jotain hommaa viitsisi millään kahta kertaa tehdä... Sitten kun homma menee poskelleen voin vain pahoitella. Niin ja se miksi vaan teen on siksi, että tälle päsmärille on ihan turha sanoa vastaan tai on hänen sanojensa mukaan "hankala työntekijä" jne. Niin tai sitten kun kiusaaminen tai elämän hankaloittaminen osuus omalle henkilökohtaiselle tasolle, niin kiitän siitä että saan esim. keskellä viikkoa vapaata ja keksi pari hyvää syytä miksi se on niin hyvä asia, niin viikko vapaat loppuu siihen :-D Ihan käsittämätön akka mulla esimiehenä!

Yhteistyössä