Valistakaapas mua ruohonleikkureista?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Mitä pitäs ottaa huomioon? Mun pitäs huomenna mennä ostamaan uus leikkuri.

Sen tiiän, että en tarttee vetävää, hyvin oon tähänkin asti jaksanu tyrkätä tota vanhaa rakkinetta. Ja mieluusti biosilppuava.

Mutta sitten. Ukko tahtois akkukäyttösen, minä bensakäyttösen. Entinen on akkukäyttönen ja ihan ok ollu, saatiinkin tosin käytettynä, joten ei odotettukaan priimaa. Mutta pihaa on nyt enemmän kuin se piha, josta tuo perittiin... Eli miten niissä riittää uusissa leikkuuteho? Kuinka pitkään?

Ja entäs nuo bensakäyttöset perusvehkeet, onko niissä eroja ja miten niitä pitää huoltaa? =)

Klippo on hyvä ja kestävä (ruotsalainen). Polttoaineeksi ehdottomasti pienmoottoribensiiniä (myydään kanistereissa), niin on mukava leikata, kun ei tarvitse hengitellä myrkkyjä ja on ympäristöystävällisempää.

No onhan niissä ihan tosi paljon eroja - käytettävyys, näppäryys, paino, bensakoneen moottorin laatu jne. Leikkureista on aika paljon testejä ollut eri lehdissä, koita googlettaa jos löytäisit tietoa. Meillä ainakin mies valitsi koneen osin noiden testien perusteella, mutta meillä on iso piha, joten en usko, että sama kone olisi teille oikea välttämättä. Enkä nyt edes muista minkä merkkinen se uusi on :) Meidän kone oli hintaluokkaa 500€.

Meille ostettiin juuri uusi leikkuri, K-Raudassa oli tarjouksessa ja merkki on Murray. Oli tarjoushinta 199 euroa ja muistaakseni 299 oli normihinta. On vetävä, mutta sitähän ei ole pakko käyttää ellei halua. Hyvä peli, leikattu nyt neljä kertaa. Minusta paljon parempi kuin meidän aikaisempi Stiga.

akkujen kesto varmasti vaihtelee, joten teidän kannattaa ihan oman budjetin kanssa selvittää mitä malleja on saatavissa. Hintaeroja on mallien ja merkkien välillä paljon.

Mulla on itsevetävä silppuava klippo. Maksin 700e kuusi vuotta sitten. Huollossa ollut pari kertaa, vaihdan vuosittain öljyt ja ilmansuodattimen voisi myös tänä esänä vaihtaa.

Meille ostettiin juuri uusi leikkuri, K-Raudassa oli tarjouksessa ja merkki on Murray. Oli tarjoushinta 199 euroa ja muistaakseni 299 oli normihinta. On vetävä, mutta sitähän ei ole pakko käyttää ellei halua. Hyvä peli, leikattu nyt neljä kertaa. Minusta paljon parempi kuin meidän aikaisempi Stiga.

Kiitti vinkistä. Kävin kattoo. :D Jäi tuo kuitenkin pois laskuista, kun ei ollu bioleikkausmahdollisuutta. Mutta sitten sain sieltä vaihtoehdoksi toisen Murrayn koneen. Päädyttiin sitten kuitenkin ei-vetävään, keräävään/bioleikkaavaan Stigaan, joka on sen verran kapeampi (ja huom. kevyempi), et mahtuu hyvin meidän pihan ahtaisiinkin paikkoihin. Ihan hyvä oli ainakin näin ekalla ajokerralla, jonka kävin tänään jo tekemässä. :D

Yhteistyössä