välinehuoltajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
hain viime vuonna kyseiseen koulutukseen ja olin joulukuussa haastattelussa, en kuitenkaan päässyt, taisivat ottaa sellaisia joilla kokemusta ja työkokemusta enemmän kuin minulla. haluan hakea tänä vuonna uudestaan ja joulukuussa olisi taas aika kun kutsutaan haastatteluun. nyt mietin mitä tässä kannattaisi alkaa tekemään ennen sitä että olisi paremmat mahdollisuudet päästä kouluun. Itselläni ei ole vielä ammattia ja työkokemusta aika vähän. ehkä joku harjoittelu mutta missä? onko kukaan opiskellut kyseistä alaa?

Itselläni alkoi koulutus välinehuoltajaksi vuoden alussa. Meillä ei ollut tuollaista haastattelua vaan osa hakijoista valittiin kahden viikon kartoitusjaksolle, josta osa sitten pääsi jatkamaan varsinaiseen koulutukseen.

Mulla ei ole ammatillista koulutusta alla ja työkokemusta ei vuottakaan, mutta silti pääsin koutukseen. Samalla koutukseen ei valittu ihmisiä, joilla oli jopa muutamia ammatillisia tutkintoja ja yli kymmenen vuotta työkokemusta. Perusteena heille oli, että he työllistyvät muutenkin, joten eivät tuota koulutusta tarvi. Ei siis tarvitse olla kovin kokenut, että pääsee koulutukseen. Osoitat vain, että todella haluat välinehuoltajaksi. Mieti valmiiksi mitä kaikkea kerrot haastattelussa, jotta mahdollisuudet paranee. Itsekkään en päässyt ensimmäisellä yrittämällä, mutta toisella kerralla painotin, että olen hakenut aikaisemminkin ja edelleen kiinnostaa ala. Jos pystyt osoittamaan, että motivaatiosi pääsät alalle on korkea ja todella haluat ammatin niin on kyllä hyvät mahikset päästä opiskelee. Tsemppiä :)