Työttömille kysymystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton olivia

Vieras
Onko teillä tullut itsetunnon kanssa ongelmia työttömyyden myötä? Miten kerrotte haastatteluun päästessä työttömyysajasta? Oletteko alakuloisia työttömyyden takia?

Mä en enää nyt puolen vuoden työttömyyden jälkeen halua tavata ketään, ottaa yhteyttä keneenkään. En halua vastailla miten työnhaku menee ja mihin kannattaisi hakea. Yhdessä haastattelussa vasta haastattelija kysyi, miten olen täyttänyt päiväni työttömyysajalla. Mitä siihen olisi pitänyt vastata, kun olen kotona kahden pikkulapsen kanssa? Että kehitän itseäni kaiket päivät?? Ja jos joku ihmettelee, niin hyvä koulutus mulla on, mutta ei juuri työkokemusta. Mistä sitä työkokemusta saa, jos ei pääse töihin... Harjoittelupaikkoja ajattelin selvittää.

Harjoittelupaikkaa tai palkkatukipaikkaa kannattaa tosiaan etsiä, vaikkei siitä kauheasti tienaa tai ei saisikaan sen kautta suoraan vakipaikkaa niin on sekin työkokemusta ja mulla ainakin auttoi saamaan oikean työpaikan.

No nyt marssit työkkäriin ja sanot että haluat oman alan työpaikkaan työharjoitteluun, saat saman kuin kotonakin ja vähän kulukorvauksia ja saat sitä työkokemusta ja tuurilla nyt ensin vaikka kesätöitä siitä harjoittelupaikasta.

Mä olen ollu työttömänä ilman lasta ja sen kanssa. Koskaan en oo haastatteluissa mitään siitä esittäny vaan mahdollisimman reippaana kertonu että haen työtä. Eihän sitä ite jaksas jos alkas niihin syövereihin hautautua.Nytkin pääsin töihin työttömyydestä.

Vitsit ihan kuin minun kirjoittamaa tuo aloitus. Olen hyvin koulutettu ja työttömänä / Itsetunto aivan nollassa! Aloitan torstaina oman alan harjoittelun. Eli kuten monet sanoo, niin menen orjatyöhön 3kk ajaksi. Itse en sitä niin koe, vaan kaipaan kipeästi työkokemusta. Itse tein siis kovasti työtä, jotta sain edes tuon harjoittelupaikan. Sen jälkeen jos ei työn ovet aukea muuten niin koitan päästä "tukityöllistetyksi".Työkkärissä sanoivat, että minusta voi saada 1 vuoden ajan 1000€/kk palkkatukea. Luulisi olevan ihan hyvä porkkana työnantajalla :) Toivon ainakin. Ja toivotan sinulle tsempiä!

Vitsit ihan kuin minun kirjoittamaa tuo aloitus. Olen hyvin koulutettu ja työttömänä / Itsetunto aivan nollassa! Aloitan torstaina oman alan harjoittelun. Eli kuten monet sanoo, niin menen orjatyöhön 3kk ajaksi. Itse en sitä niin koe, vaan kaipaan kipeästi työkokemusta. Itse tein siis kovasti työtä, jotta sain edes tuon harjoittelupaikan. Sen jälkeen jos ei työn ovet aukea muuten niin koitan päästä "tukityöllistetyksi".Työkkärissä sanoivat, että minusta voi saada 1 vuoden ajan 1000€/kk palkkatukea. Luulisi olevan ihan hyvä porkkana työnantajalla :) Toivon ainakin. Ja toivotan sinulle tsempiä!

Onnea työharjoitteluun! Kiitos tsempeistä. Niitä tarvitaan. Tänään on vain ollut huono päivä.

Yhteistyössä