Mistä ihmeestä mä löydän töitä :(?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Koulutus tradenomi, työkokemusta on pankkialalta ja myyntitöistä, äitiysloma lähenee loppuaan....
Ennen äippälomaa olin määräaikaisessa työsuhteessa, joten työpaikkaa ei ole odottamassa.
Hakenut olen vaikka minne, mutta en ole edes päässyt haastatteluun. Masentaa ja turhauttaa koko työnhaku :(.
Miksi en aikanani opiskellut hoitoalaa, siellä olisi töitä vaikka kuinka! Onko vinkkejä ja ideoita?

Nykyään on yhä useampi alkanut myymään itseään rahansaannin toivossa ja yhä useampi nettoaa siitä isot rahat itselleen, en kehoita tietenkään niin tekemään mutta ota puntariin sekin vaihtoehto kun töitä ei vaan ole tarjolla oli koulutus mikä tahansa.

Sama tilanne. Olen tehnyt ainakin 30 hakemusta pari viime kuukauden aikana ja nyt lopulta pääsin yhteen haastatteluun. Vinkki: hae myös lyhyitä pätkähommia yms. ei-niin-suosittuja kohteita. Vaikka töitä ei olisi kuin vähäksi aikaa niin aina helpottaa uuden homman saantia, saat kokemusta ja "jalan oven väliin". Työkkärin kautta voi myös päästä harjoitteluun. Hyväpalkkaista vakihommaa voi olla vaikea saada suoraan äippälomalta, mutta askel kerrallaan...

Meidän työpaikalla avoin työpaikka, hakemuksia tullut tähän mennessä yksi. Ihmettelen ku ihmisille ei työ kelpaa. Palkka ei ole kummonen, mutta kyseiseen työhön ei vaadita mitään koulutusta, joten eipä siitä paljon enempää vois maksaakkaan. Tää työttömyys ym. on aika ristiriitaista. Mun esimiesaikana meillä on ollut työpaikkoja auki 3kpl ja hakijoita ei juuri ole ollu.. Itse olen aina tehnyt sitä työtä mitä on löytynyt välittämättä siitä onko koulutusta vastaavaa työtä. Tähän mennessä en ole ollu päivääkään työttömänä en edes opiskeluaikana. Aloitin työnteon 15v ympärivuotisesti ja aina olen ollut jonkun työnantajan kirjoilla. Ennen 15v ikää kesätöissä 13v asti, ja ennen sitä sukulaistädillä kotiapulaisena ( siivousta ja kaupassakäyntiä ) kesäisin 11v asti.
Yritettiin palkata työtön työntekijä työllistämistuella syksyks, yhtään työtöntä ei löytynyt ( eivät kuulemma soveltuneet meille, eli perus työn tekijöiksi ) joten hyvin on suomessa asiat!!.. Työpaikkani sijaitsee pääkaupunkiseudulla / reunuskunnissa.

Mulla oli sama tilanne. Erona vielä se että mä oon tehny niin spesiaaleja juttuja ettei vastaavia ollut tarjolla. Ennen kuin vuoden päästä äitiysloman päätyttyä. Sain sen homman. Kyllä pankkeihin on ainaki ollu vapaita paikkoja ja sinuna soittelisin myös kiinnostaviin paikkoihin ja kysele olisko niillä tarvetta hyvälle työntekijälle.

Mä oon toisaalta tyytyväinen että meni vuosi ennen kuin sain paikan vaikka niitä hain. Olin lapsen kanssa sitte vähä pidempään kotona ja ihan ok tuli toimeenkin kun sai ansiosidonnaista.

[QUOTE="Nelli";22707246]Meidän työpaikalla avoin työpaikka, hakemuksia tullut tähän mennessä yksi. Ihmettelen ku ihmisille ei työ kelpaa. Palkka ei ole kummonen, mutta kyseiseen työhön ei vaadita mitään koulutusta, joten eipä siitä paljon enempää vois maksaakkaan. Tää työttömyys ym. on aika ristiriitaista. Mun esimiesaikana meillä on ollut työpaikkoja auki 3kpl ja hakijoita ei juuri ole ollu.. Itse olen aina tehnyt sitä työtä mitä on löytynyt välittämättä siitä onko koulutusta vastaavaa työtä. Tähän mennessä en ole ollu päivääkään työttömänä en edes opiskeluaikana. Aloitin työnteon 15v ympärivuotisesti ja aina olen ollut jonkun työnantajan kirjoilla. Ennen 15v ikää kesätöissä 13v asti, ja ennen sitä sukulaistädillä kotiapulaisena ( siivousta ja kaupassakäyntiä ) kesäisin 11v asti.
Yritettiin palkata työtön työntekijä työllistämistuella syksyks, yhtään työtöntä ei löytynyt ( eivät kuulemma soveltuneet meille, eli perus työn tekijöiksi ) joten hyvin on suomessa asiat!!.. Työpaikkani sijaitsee pääkaupunkiseudulla / reunuskunnissa.[/QUOTE]

Minkälainen palkkaus, työajat tms. teillä on, kun vertaa muuihin saman seudun vastaavanlaisiin työpaikkoihin? Tuleeko tarjoamillanne tunneilla oikeasti toimeen pk-seudun vuokratasolla ja muilla hinnoilla ilman mitään tukia? Juuri pk-seudulla työpaikkoja on eniten vapaana, mutta ei kaikki voi sinne muuttaa täältä maakunnista etenkin jos se tarjolla oleva työ on niin huonosti palkattua, ettei työpaikan läheisyydessä asumisen jälkeen jää juuri mitään käteen. Siellä kun eläminen on niin paljon kalliimpaa. Tähän perustuu tämä väitetty työvoimapula: totta hitossa semmoisesta työvoimasta tulee aina olemaan pulaa, joka suostuu tekemään työtä jolla ei saa kunnolla edes katettua elinkustannuksia seudulla jolla työpaikka sijaitsee. Oli työn sisältö miten tuottamatonta tahansa, niin jollain sen työläisen on kuitenkin vuokransa maksettava.

Ihan paskalla palkalla ei varmaan monikaan viitsi kovin kaukaa kulkea muuallekaan töihin, koska sekin maksaa paljon ja lisäksi vähenevästä vapaa-ajasta toivoisi jotain jäävän käteenkin.

[QUOTE="neuvoton";22707143]Olispa rahaa, niin lähtisin opiskelemaan hoitsuksi. Niillä olisi töitä ihan jonoksi asti. Huokaus....[/QUOTE]

No mä saan opiseklijana ansiosidonnaista ja kulukorvausta että enemmän mulla jää käteen kuin palkasta jäisi. Ota selvää työkkäristä onko sun mahdollista mennä omaehtoisena opiskelemaan.