Välinehuoltaja sairaaloihin. millaista työ on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko täällä välinehuoltoalan perustutkinnon käyneitä? millaista opiskelu ja työ on välinehuoltajana? oppiiko hyvin vai onko hankala ala? onko työ raskasta? kaipaisin kaikenlaisia kokemuksia,mietin välinehuoltajaksi opiskelamaan lähtemistä.

En osaa sanoa muuta kuin että ystävä vaihtoi ihan toiselta alalta välinehuoltajaksi - siis opiskelujen kautta tietty ensin - jo pitkälle aikuisiällä ja on hyvin tyytyväinen. Tietty työajat ovat rassaavat, mutta se täytyy ottaa huomioon.

Tsemppiä :)

Itse olen välinehuoltaja, nyt vajaan vuoden ollut töissä.
Työssä pitää tietää yllättävän paljon kaikenlaista, muistia testataan päivittäin kun täytyy muistaa monta asiaa yhtä aikaa. Kiire on yleistä ja välillä hommia on vaikka muille jakaa.
Tarkkana saa olla, pesu-, pakkaus- ja steriilillä puolella.
Vastuuta on melko paljon, meillä lisänä yksin hoidettavat päivystysviikonloput ja jononpurkamiset.
Itse tykkään työstä, varsinkin nyt kun alkaa jo rutinoitumaan hommaan. Onhan se aika yksitoikkoista tarkemmin ajateltuna, mutta meidän työpaikalla se tosi hyvä puoli että joka päivä vaihtuu työnkuva ja työpiste. Olen kuullut että monessa välinehuollossa ollaan vain yhdessä työpisteessä.... Se olisi rankkaa. Palkkaa pitäisi olla vastuuseen nähden korkeampi. Aliarvostettu työ.