E
episiotomiina
Vieras
Onko kellaan kokemusta/ tietoa etta miten on kaynyt tokassa synnytyksessa jos ekassa on leikattu valiliha eli onko tarvinnut tokassakin leikata?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tapauskohtaista:Ekassa leikattiin ja toisella 1v ja 3kk myöhemmin, ei ehditty leikata kun jo repesi.Repaleiden paikkaaminen olisin sitten jo hankalampi juttu. Yksi korjausleikkaus tehtiin yli vuosi synnytyksen jälkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja tapauskohtaista:Ekassa leikattiin ja toisella 1v ja 3kk myöhemmin, ei ehditty leikata kun jo repesi.Repaleiden paikkaaminen olisin sitten jo hankalampi juttu. Yksi korjausleikkaus tehtiin yli vuosi synnytyksen jälkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja Edelliseen:Tuosta pystyasennossa synnyttämisestä: minulle kätilö sanoi viime synnyytykseksessä, että juuri koskaan ei tarvitse leikata kun äiti synnyttää jakkaralla. Itsekin selvisin täysin ilman repeämiä ja oli helppo kohdistaa ja ajoittaa ponnistus jakkaralla. Ponnistusvaihe vain 3 minuuttia ja istukkakin syntyi nopeammin ja helpommin kuin kahdessa edellisessä synnytyksessäni, joissa leikattiin ja ponnistusvaihe oli noin puoli tuntia. Istukka kyllä paineltiin sängyssä eikä enää siinä jakkaralla.
Alkuperäinen kirjoittaja Bijou73:Alkuperäinen kirjoittaja Edelliseen:Nyt kakkosta suunnitellaan ja vähän jo etukäteen hirvittää synnytys. Repeämistä en edes huomannut, mutta puudutus epäonnistui ompelun aikana totaalisesti ja sitä minä varmaan eniten pelkään ja sitä että tokan kanssa repeän vielä pahemmin...
puudutusta voi ja pitaakin lisata, jos kipua tuntuu ommellessa! mulla laakari lisasi sita aina, jos vahankin tunsin jotain pistosta.