Valehtelin tänään oikeen silmät kirkkaina. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pii:
miten neuvolassa voi valehdella painon? eikös ne siellä punnitse sinut?
kyllä mä itse punnitsen siellä itseni. lukeman kerron terkalle, joka kirjaa sen korttiin.

kyllä mulla kieltämättä tuli sen jälkeen mieleen, että siellä on vaa'an yläpuolella valvontakamera. Tai sitten vaakaan tallentuu muutama viimeinen punnitustulos. :D
 
th
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja pii:
miten neuvolassa voi valehdella painon? eikös ne siellä punnitse sinut?
kyllä mä itse punnitsen siellä itseni. lukeman kerron terkalle, joka kirjaa sen korttiin.

kyllä mulla kieltämättä tuli sen jälkeen mieleen, että siellä on vaa'an yläpuolella valvontakamera. Tai sitten vaakaan tallentuu muutama viimeinen punnitustulos. :D
Ja niin tallentuu.... minä ainakin katson jälkeenpäin jos joku epäilyttää....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
sanoin että joka ilta on tavoitteena mennä n. tunnin kävelylle 7v:n kanssa.
Mitä valehtelemistsa tuo on. Sehän on vain tavoite :D Tosin toteutumaton sellainen...
niin, unohdin tuohon alotukseen kirjottaa, että tavote on joka päivä, mutta on päiviä, kun ei ehdi/jaksa. kuitenkin niin annoin ymmärtää, että enemmän lenkeilen, kuin jätän lenkkeilemättä. :)
 
No kylläpäs tulee negatiivista kommenttia. Itselläni on onneksi ollut aina mukavat neuvolantädit, kerran vähän pisti yksi nuori sijainen ärsyttämään mutta se saattoi olla enemmän kuitenkin minun raskaushormoonini kuin itse nainen. Mutta eivätkö ole oikeasti ihmiset kuulleet niistä hirviäterkkareista, jotka pitävät puolen tunnin saarnaa kun paino nouseekin 0,75kg sen sovitun 0,5:n sijaan ja jotka haukkuvat laiskaksi, jos ei jaksa/pysty/ehdi liikuntaa harrastamaan joka päivä. Saattavat olla todella kettumaisia ihmisiä ja ymmärrän ihan kympillä jos joskus täytyy vähän totuutta venytellä. Esim. useammankin jutun olen kuullut, kuinka on naiset laitettu kyttäyksen alle, kun on mennyt rehellisesti vastaamaan siihen päihdekyselyyn ja myöntänyt esim. joskus 10 vuotta sitten kokeilleensa pilveä.

Kyllähän sielä neuvolassa aina kannattaa käydä, vaikka ei motkottavalle tädille ihan jokaista asiaa kertoisikaan. Ei se pelkkä paino tai kävelylenkki sitä neuvolakäyntiä tee. Kivaahan se olisi, jos jokaiselle riittäisi kannustavia, ihania ja ymmärtäviä terkkoja mutta ei se ihan niin tässä todellisessa maailmassa mene...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itseäsi ja syntyättömän vauvan terveyttä vaarannat tolla valehtelulla!
Ihmeellistä touhua, sitten jos ei neuvoloissa näitä asioita kontrolloitas niin valitettais kun on niin syvältä koko terveydenhoito....
kyllä se maalaisjärki sen verran pelaa, etten mä ketään vaaranna. :LOL:
jos eilen tuli mässäiltyä urakalla, että koko raskaudenaikaisesta painon noususta 20% oli tapahtunut yhdessä päivässä, niin mielestäni se ei ole niin vakava vale. en mä kehdannut sanoa, että söin täytekakun. :LOL: todellisuudessa kyllä TIESIN, että se paino johtui siitä.
Kaikki arvot ja paineet kohillaan ja sokerirasituskin normaali. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itseäsi ja syntyättömän vauvan terveyttä vaarannat tolla valehtelulla!
Ihmeellistä touhua, sitten jos ei neuvoloissa näitä asioita kontrolloitas niin valitettais kun on niin syvältä koko terveydenhoito....
kyllä se maalaisjärki sen verran pelaa, etten mä ketään vaaranna. :LOL:
jos eilen tuli mässäiltyä urakalla, että koko raskaudenaikaisesta painon noususta 20% oli tapahtunut yhdessä päivässä, niin mielestäni se ei ole niin vakava vale. en mä kehdannut sanoa, että söin täytekakun. :LOL: todellisuudessa kyllä TIESIN, että se paino johtui siitä.
Kaikki arvot ja paineet kohillaan ja sokerirasituskin normaali. :)
Tuollaisessa tilanteessa voi sanoa, että tuli eilen syötyä vähän tuhdimmin. Kai se th ymmärtää, että painonnousu johtuu kenties siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itseäsi ja syntyättömän vauvan terveyttä vaarannat tolla valehtelulla!
Ihmeellistä touhua, sitten jos ei neuvoloissa näitä asioita kontrolloitas niin valitettais kun on niin syvältä koko terveydenhoito....
kyllä se maalaisjärki sen verran pelaa, etten mä ketään vaaranna. :LOL:
jos eilen tuli mässäiltyä urakalla, että koko raskaudenaikaisesta painon noususta 20% oli tapahtunut yhdessä päivässä, niin mielestäni se ei ole niin vakava vale. en mä kehdannut sanoa, että söin täytekakun. :LOL: todellisuudessa kyllä TIESIN, että se paino johtui siitä.
Kaikki arvot ja paineet kohillaan ja sokerirasituskin normaali. :)
Tuollaisessa tilanteessa voi sanoa, että tuli eilen syötyä vähän tuhdimmin. Kai se th ymmärtää, että painonnousu johtuu kenties siitä.
kaikki ei ymmärrä. jotkut kyttäävät niitä numeroita niin perkeleen tarkkaan ja keskittyvät siihen saarnaamiseen.
joko nyt ymmärrät, miksi valehtelin? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Minä ihmeen vihollisena te sitä neuvolantätiä pidätte, kun pitää painosta, syömisestä tms. valehdella? Ihan aiheesta se th motkottaa, jos paino nousee nopeasti.
Meidän neuvolan täti ainakaan ei koskaan ole tyytyväinen.
Mä olen tällä kierroksella vasta kerran käynyt neuvolassa.

Ilmoittamani lähtöpaino oli hänen mielestään aivan liian alhainen. "Syötkö sä tyttö yhtään mitään?"

Tiedän jo nyt, että puoleen väliin asti se narisee samasta asiasta. "Ei tämä kyllä tarpeeksi nousee, syötkö sä mitään? Syötkö sä tarpeeksi? Mitä sä syöt?"

Sen jälkeen alkaa se vinkuminen, että "kuin tää nyt tälleen nousee? Paljonko sä oikein syöt, meneekö sitä suklaata ihan yli äyräiden nyt?"

Ja sitten viimeisillä viikoilla se taas kitisee, kun "sullahan on ihan kokonaan pysähtynyt tää painonnousu? Pitäsköhän mun laittaa sulle lähete? Pitäisköhän sun viettää pari viikkoa osastolla? Mikähän sussa on vikana?"

Ja "Onhan tätä kyllä tullut yhteensä kuitenkin 15kg, onhan se aika paljon, jää kyllä sitten roikkumaan ylimääräistä synnytyksen jälkeenkin, liikutko sä?"

Ja sitten ne ikuiset marinat verenpaineesta. Ja tappelu siitä sokerirasitukstestistä. Ja kissojen hiekkalaatikoista. Ja ties mistä.

Mun päätä särkee puolet vähemmän, jos valehtelen keskimäärin puolet.
 
terkkari
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
D-vitamiinin puute voi pahimmillaan aiheuttaa myös riisitautia diabeteksen lisäksi, joita vielä valitettavasti aina silloin tällöin näkee.
Meillä on kolme hyvää esimerkkiä siitä ettei d-vitamiini ole välttämätöntä pienille. Jokainen meidän lapsista sai d-vitamiinista vatsaoireita, joten he eivät niitä saaneet kokeilua enempää. Nyt ovat 4-10 vuotiaita terveitä lapsia.
Suojaa myös infektioilta...! eikä sitä muutenkaan ihan huvikseen suositella lapsille antamaan, koita ees se muistaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitä järkee?

Vauvan (ja äidin) parhaaksihan ne ruokavalio-ohjeet ja painonnousun seuraaminen ovat.
ei mulla ole mitään ohjeita ja painokin noussut sopivasti. tää on jo kolmas kierros ja uskon tuntevani, jos olossa tapahtuu jotakin muutoksia siihen suuntaan, että jokin olisi vikana.
eikä varmaankaan mitään järkee. niinkuin ei monessa muussakaan asiassa tässä maailmassa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Niin.. Sinähän se vain olet joka sen ylisuuren vauvan punnaa sieltä ulos jos huono tuuri käy :saint:
yks 4,9 kilonen on jo puskettu ulos, oli esikoinen ja elin oikein terveellisesti. oikeesti.
seuraavan kanssa otinkin hiukan rennommin ja painoi yli kilon vähemmän. :)
joten... tulee mitä tulee. :)
 
mies
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Neuvolassa aamulla.

Täti kysyi:1. paljonko syöt nyt raskausaikana herkkuja? sanoin, en paljoa, n. kerran viikossa jonkun pullan tms.
oikeesti syön varmaan melkeen joka päivä, mulla on autossakin tryffeliboksi, ettei lapset syö niitä. :D
täti kysyi:2. paljonko liikuntaa harrastat? sanoin että joka ilta on tavoitteena mennä n. tunnin kävelylle 7v:n kanssa.
oikeesti en oo kyllä kävelyllä käyny sen jälkeen, kun on tarvinnu takkia alkaa käyttää, eli ehkä syyskuussa viimeks.. :whistle:
ja sitten vielä3. paino, senkin valehtelin kilon vähemmäksi, kun vedin eilen puolikkaan brita-kakun ja painonnousu olisi ollut muuten 1,5kg/viikko. :D

oon niin possu.. :saint:
1. Paljonko on paljon? Se mikä on hälle paljon, ei varmaan sit sulle ole :whistle:
2. Sulla on tavoitteena n. tunnin kävely joka ilta. Kaikkihan sen tietää, ettei ne tavotteet aina toteudu :saint:
3. Aina ei voi muistaa painoa oikein... Tai ehkä sä alun alkaenkin näit lukeman väärin, roska silmässä tai jtn...

Missä kohtaa sä siis valehtelit??? :attn:
Hyvää joulun odotusta :xmas:
Juuri noin naiset puhuvat "totta".
 

Yhteistyössä