valakaa minuun uskoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää hajoo!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pää hajoo!!!

Vieras
nyt kun olen lukenut suomi24, kaksplus ja vauva-lehden, ja monen muun paikan foorumeilta synnytyskokemuksia, niin tuntuu pieneltä todennäköisyydeltä saada synnytettyä terve vauva ja säilyä itsekin inhimillisillä vaurioilla:(

ei kai synnytys kaikilla ole niin invalidisoiva, eihän? siis, on mutsillakin ollu helppo synnytys x3, mutta ollaanko me nykyinen sukupolvi jotenkin heikompia?

No mulla ainakin kaks helppoa synnytystä takana. Eka kesti 5h25min ja toka 2h5min. Kipulääkitystä en saanut kuin ilokaasua, mut ei se menoa haitannu, enkä kärsiny niin hirveistä tuskista kuitenkaan. Ja kun sen pienokaisen sai syliin, unohtui kaikki kivut ja muut, oli vaan se lapsi.

No minä olen erittäin pieni ihminen rakenteeltani ja minä olen synnyttänyt kaksi kertaa alateitse ilman mitään komplikaatioita. Ensimmäinen synnytys kesti kai aika kauan, mutten siitä paljoa muista koska minulle annettiin kai rauhoittavaa ja sitten sain epiduraalin molemmilla kerroilla.

mulla on vasta yksi synnytys takana mikä kesti 2vrk:tta ja ei mitää kivunlievityksia muuta kun ilokaasu.. paha repeämä, mutta silti synnyttäisinkoska vaaan uudestaan sitä tunnetta kun saat vauvam rinnalle ekaa kertaa ei voita mikään

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoo!!!:
nyt kun olen lukenut suomi24, kaksplus ja vauva-lehden, ja monen muun paikan foorumeilta synnytyskokemuksia, niin tuntuu pieneltä todennäköisyydeltä saada synnytettyä terve vauva ja säilyä itsekin inhimillisillä vaurioilla:(

ei kai synnytys kaikilla ole niin invalidisoiva, eihän? siis, on mutsillakin ollu helppo synnytys x3, mutta ollaanko me nykyinen sukupolvi jotenkin heikompia?

Minä olin reilu 4v sit ihan saman paniikin kourissa... Että lapsi vähintään kuolee, ja itse suunnilleen halvaantuu vyötäröstä alaspäin. Olin sillon ensisynnyttäjä siis. Mutta voin kertoa, että koko synnytyksen kesto oli 4h 20 min, ponnistusvaihe 13 min. ja vauva tuli ulos ilman lääkäreiden apuja. Koko synnytys oli mun mielestä helppo, vaikka käynnistetyt supparit olikin kipeitä. Mutta selvisin hengissä ja täyden 10tyttö saatiin!
Ja kun synnytys oli ohi, niin mun fiilis oli vaan "eikö se nyt sit ollukaan vaikeempaa...?"
Elä stressaa toisten kokemuksia lukemalla. Menet sinne vaan avoimin mielin, ja luotat siihen, että siellä on ammattitaitoinen henkilökunta VAIN SINUA ja VAUVAA varten! :flower:

mInulla on kaksi ihan mukavaa synnytystä takana. Ei mitään repeämistä. Pitkään synnytykset on kestänyt, mutta minusta ollut ihan hyvä, että tulleet hissukseen. Ota ihan rauhassa :hug: :hug:

ihmisillä on tapana hiukan suurennella noita synnytyskokemuksia, vaikka todellisuudessa ne olisi olleet ihan normaaleja synnytyksiä.

Niin ja ne repeämät5 laitetaan kiinni tikeillä, eikä mitään pit'isi jäädä repsottamaan. Mullakin on aika iso arpi siellä vielä, mutta muuten toosa toimii ihan hyvin. Sekin tuli siitä, että leikattiin välilihaa, repeämä paranee kai helpommin. Sillon tietty leikataan, jos meinaa oikein hurjasti revetä, mutta kätilöt huolehtii siitä sitten. Se välilihan leikkaaminen ei tuntunut, se oli puudutettu.

Musta kans alko jossain vaiheessa loppuraskautta tuntua juuri samalta! Ennen rakenneultraa näin painajaisia et vauvalla on vähintään kolme jalkaa ja ynnä muuta kummaa....=) Mulla seurattiin koko ajan 27 viikolta lähtien sokereita,ku lähisuvus on taipumusta siihen,ja sillo vähä hirvitti että jos tulee diabetes ja vauva kasvaa hirveen isoksi. Noh,kaikki meni kuitenki hienosti ja synnytys nopeesti,5h27min. Terve ja vahva tyttö syntyi,itellä hiukan leikattiin välilihaa,mutta muuta damagee ei tullu!
Ei muuta kun otat ihan iisisti ja ajattelet vain positiivisesti!

Mun ensisynnytys alkoi lapsiveden menolla. Siitä 11½ tunnin kuluttua poika oli ulkona. Ja siis 6 tuntia oltiin synnytyssalissa. Puoli tuntia kesti ponnistusvaihe. Viimiset 3 tuntia kätilö oli... noh... tyhmä! Mutta ammattinsa hän kyllä teknisesti osasi vaikkei sosiaalisesti mikään ihanuus ollutkaan.

Mutta siis, pojalla napanuora kaulan ympäri. Eikä siinä mitään, pyöräytettiin vaan jotenkin "vapaaksi". 9pisteen vauveli ja ei se synnytyskään nyt NIIN kamala ollut kuin etukäteen pelkäsin. Ja äkkiä siitä toipui! Viikon kuluttua oli jo semmoinen olo kuin ei olisi synnyttänytkään

En siis revennyt vaikka oli ensi synnytys, eikä välilihaa leikattu. Jotain pientä tuli, 2 tikkiä vai olikohan 3, mutta ei sitä edes huomannu kun ne laitettiin