Vakuutusmyyjistä kyssäri

mie
Täällä ainakin käyvät mielellään kotona "nuuskimassa". Meillä naapurissa kävivät ja istuivat koko illan, ainakin 4 tuntia. Itse käytiin toimistolla, mutta olisivat kyllä tulleet kotiinkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:04 mie kirjoitti:
Täällä ainakin käyvät mielellään kotona "nuuskimassa". Meillä naapurissa kävivät ja istuivat koko illan, ainakin 4 tuntia. Itse käytiin toimistolla, mutta olisivat kyllä tulleet kotiinkin.
Sitä tässä ihmettelinkin miksi niiden pitäis kotia tulla kun toimistokin on olemassa...
 
Me ollaan vakuutukset hankittu enon kautta ja ihan puhelimessa sovittu tai käyty heillä. Välimatkaa kun on n. 100km. Niin helpompi hoitaa puhelimitse ja sukulaisia kun on niin ovathan nuo nähneet miten me eletään :D
 
Konttorilta
eivät asiakaspalvelijat voi asiakkaan kotiin lähteä vakuutuksia tekemään, heidän työpaikkansa on siellä konttorilla. Asiamiehet taas käyvät yleensä yritysasiakkaiden luona. Esim maatiloilla. Siellä on paljon kohteita vakuutettavana, ja asiakas on kiinni työssään, joten hän usein pyytää asiamiehen luokseen. Ei ole aikaa mennä konttorille, joka usein on pitkän matkan päässä. Jos yksityinen henkilö tekee kotivakuutuksen, ei vakuutusyhtiön edustaja käy "nuuskimassa" vaan asiakkaan kertoman perusteella vakuutus laitetaan voimaan, puhelimitse tai konttorikäynnin yhteydessä. Mikäli yksityisen henkilön omistama omakotirakennus on vanha tai erikoinen, kohde käydään tarkistamassa paikan päällä, ja silloin vakuutusyhtiön edustaja on rakennustarkastaja. Samat tarkastajat käyvät kohteessa kun on sattunut esim tulipalovahinko. Jos vakuutettavaksi on tulossa arvoesineitä, esim tauluja, ei vakuutusyhtiö tarkasta niitä etukäteen, vaan asiakas arvioituttaa taulut asiantuntijalla, ja listaa ja kuvaa ne. Lista ja kuvat asiakas toimittaa vakuutuyhtiöön joka säilyttää ne arkistossaan. Kätevää, asiakas ei targitse ainakaan sen takia pankin tallelokeroa. (Paperit ja kuvat voivat esim tuhoutua tulipalossa, joten niitä ei kannata säilyttää vakuutetussa kohteessa...) Tuon arvioinnin vakuutuksen ottaja maksaa itse. Maaseudulla on ihan tavallista että asiamies tekee vakuutukset, joko toimipisteessään jonkun paikallisen firman tiloissa tai käymällä asiakkaan luona, riippuen asiasta. "Nuuskimisesta" ei todellakaan ole kyse, he tekevät työtään ja se on palvelua. Sanoisin että nuuskijoiksi voisi sanoa niitä, jotka lukevat ns roskalehtiä, nähdäkseen/lukeakseen, kuinka julkimot elävät, millainen koti tai elämänkumppani heillä on.... Työtään tekevää asiakaspalvelijaa ei voi sanoa nuuskijaksi, heillä on ihan muut kiinnostuksen kohteet, kuten se, miten asiakkaan vakuutusriskit parhaiten katetaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:21 Konttorilta kirjoitti:
eivät asiakaspalvelijat voi asiakkaan kotiin lähteä vakuutuksia tekemään, heidän työpaikkansa on siellä konttorilla. Asiamiehet taas käyvät yleensä yritysasiakkaiden luona. Esim maatiloilla. Siellä on paljon kohteita vakuutettavana, ja asiakas on kiinni työssään, joten hän usein pyytää asiamiehen luokseen. Ei ole aikaa mennä konttorille, joka usein on pitkän matkan päässä. Jos yksityinen henkilö tekee kotivakuutuksen, ei vakuutusyhtiön edustaja käy "nuuskimassa" vaan asiakkaan kertoman perusteella vakuutus laitetaan voimaan, puhelimitse tai konttorikäynnin yhteydessä. Mikäli yksityisen henkilön omistama omakotirakennus on vanha tai erikoinen, kohde käydään tarkistamassa paikan päällä, ja silloin vakuutusyhtiön edustaja on rakennustarkastaja. Samat tarkastajat käyvät kohteessa kun on sattunut esim tulipalovahinko. Jos vakuutettavaksi on tulossa arvoesineitä, esim tauluja, ei vakuutusyhtiö tarkasta niitä etukäteen, vaan asiakas arvioituttaa taulut asiantuntijalla, ja listaa ja kuvaa ne. Lista ja kuvat asiakas toimittaa vakuutuyhtiöön joka säilyttää ne arkistossaan. Kätevää, asiakas ei targitse ainakaan sen takia pankin tallelokeroa. (Paperit ja kuvat voivat esim tuhoutua tulipalossa, joten niitä ei kannata säilyttää vakuutetussa kohteessa...) Tuon arvioinnin vakuutuksen ottaja maksaa itse. Maaseudulla on ihan tavallista että asiamies tekee vakuutukset, joko toimipisteessään jonkun paikallisen firman tiloissa tai käymällä asiakkaan luona, riippuen asiasta. "Nuuskimisesta" ei todellakaan ole kyse, he tekevät työtään ja se on palvelua. Sanoisin että nuuskijoiksi voisi sanoa niitä, jotka lukevat ns roskalehtiä, nähdäkseen/lukeakseen, kuinka julkimot elävät, millainen koti tai elämänkumppani heillä on.... Työtään tekevää asiakaspalvelijaa ei voi sanoa nuuskijaksi, heillä on ihan muut kiinnostuksen kohteet, kuten se, miten asiakkaan vakuutusriskit parhaiten katetaan.
Ihan tässä ollaan kaupungissa asuvia ja vauva/henki jne. vakuutuksia ottamassa ja silti olis kotiin tulossa. Tosin toimistolle mennään kuitenkin, mutta itse ehdotti kotikäyntiä...
 
Elikkäs

Ihan tässä ollaan kaupungissa asuvia ja vauva/henki jne. vakuutuksia ottamassa ja silti olis kotiin tulossa. Tosin toimistolle mennään kuitenkin, mutta itse ehdotti kotikäyntiä...
[/quote]

ihan nomaalia asiamies toimintaa. Mitäs tuota edes ihmettelet? Luuletkos että sieltä asiamies ihan niinkuin tulee kyttäämään millaista teillä on, että onkos se sitten sama kun lääkäri käskee potilasta riisuuntumaan, että hän sitten haluaa tirkistellä alusasun väriä ja tissin muotoa, vai? Luulisi olevan tuossa elämän vaiheessa ihan muuta mietittävää kun pieni vauva ja kaikkea... Monesti on asiakkaalle mukavampi kun ei tartte raahautua sinne konttorille lasten kanssa, joten varmasti ajatteli jos teillekin olisi helpompi jos hän tulisi teille päin. Ei siinä mitään ihmeellisen kummallista ole. Me ainakin oltiin tyytyväsiä kun saatin rauhassa kotona vapaa-ajalla noita vakuutusasioita miettiä.
 
Mieheni on vakuutusedustaja ja käynnit tehdään ihan asiakkaan ehdoilla. Toiset haluavat että kotiin edustaja tulee ja toiset asioi mieluummin konttorilla. Kuului varmasti ihan normaali käytäntöön ehdottaa että edustaja luoksenne tulee käymään. Normaalia asiakaspalvelua siis antaa vaihtoehtoja tapaamispaikasta. Kyttäämään he eivät kotianne tule.
Ja kotikäynneillä just kartoitetaan ensiksi vakuutusten tarve. Laskelmat tekevät konttoreilla.
 

Yhteistyössä