Vakuutuksista,huomaa miten jotkut täällä on vaan tyhmiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mistään saa todellakaan enää sellaisia vakuutuksia kuin ap:lla ja hänen äidillään on! Mikään vakuutus ei sitä paitsi normaalisti ole ennenkään korvannut e-pillereitä, koska kyse ei ole vahingosta tai ylipäätään asiasta johon liittyisi odottamattomuus ja ennalta-arvaamattomuus.

Nykyisistä vakuutuksistakin toki korvataan miljoonien vahingot joka vuosi ja siksi ne ovat todella kalliita. Lääkärissä käymisen kynnys on matala ja kulut huipussaan. Vakuutuksen hintaan voi vaikuttaa omavastuulla, joka fiksuimmissa vakuutuksissa täytyy maksaa vain kerran vakuutuskaudessa. Idea on, että esim. 400 e omavastuu ei ylity parilla flussalla, mutta menee kyllä rikki jos tapahtuu jotain vakavampaa tai pitkäaikaista hoitoa vaativaa. Vakuutusten hinnat pyritään pitämään kilpailukykyisinä myös rajaamalla joitain hoitoja korvausten ulkopuolelle. Mikään uusi vauvavakuutus ei korvaa esim. perusvoiteita tai fysioterapiaa.

Meillä on toistaiseksi vielä toimiva julkinen terveydenhuolto. On todella valitettavaa että sitä ajetaan säästöin alas, kun kaikilla perheillä ei todellakaan ole varaa ottaa yksityisiä vakuutuksia ja kun säästöt vaikuttavat joka tapauksessa sairaalahoidon tasoon. Yksityiset terveyspalvelut eivät täysin korvaa julkisia eivätkä tee autuaaksi. Sielläkin on flunssa-aikaan jonoa erikoislääkäreille. Hyvää hoitoa ei ole se, että lääkäri kirjoittaa kasan lääkkeitä pyydettäessä, enkä itse maksa myöskään myötätunnosta, vaikka toki hyvän palvelun pitäisi olla normi terveydenhuollossakin.

Itse otin lapselle ennen syntymää vakuutuksen, koska se olisi korvannut esim. tarvittavan tehohoidon ja ainakin osan mahdollisen synnynnäisen sairauden kuluista. Nyt kun lapsi on ollut todella terve, on vakuutuksen hyöty kyseenalainen. Vien hänet toki mielelläni yksityiselle lääkäriasemalle tarvittaessa, mutta se ei ole syy miksi otin kalliin vakuutuksen. Ja toivon silti vakuutuksen hinnasta huolimatta jäävän mahdollisimman vähälle käytölle.

Ap ei selvästikään tajua, tyhmä todennäköisesti on, että vaikka ei ole vakuutusta niin lapsen voi viedä yksityiselle lääkärille joka tutkii ja ottaa siellä tarvittavat kokeet.

Alkuperäinen kirjoittaja vakuutuksen ottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä:
Moni täällä ei tunnu tajuavan mikä helpotus vakuutus on vanhemmille ja eritoten lapselle! Aika harva nico-petteri on täysin terve elämänsä alusta loppuun asti.. minulla itselläni on vakuutus joka on otettu ennenkuin synnyin ja minulla on 0 omavastuu kun vakuutus on otettu wanhoilla ehdoilla..samoin äidilläni jolle vakuutus korvaa nyt vanhalla iällä kaikki gynekologikäynnyt yms. Minulle vakuutus korvaa ehkäisynkin! Kaikki särkylääkkeet saa vakuutuksesta,kun rupeat laskemaan montako buranapakettia ostat elämäsi aikana ja mitä ne maksavat on summa aika iso. Vakuutukseen menee myös lapsettomuustutkimukset ja syöpähoidot yms. On todella lyhytkatseista ajatella,että lapsen vakuuttaminen on vain sille ajalle kun lapsi on pieni..se jatkuu läpi elämän. Minulle vakuutus on maksanut infektoituneen sektiohaavan hoidon..

Pienen lapsen äitinä otin vakuutuksen jo ennen lapsen syntymää. Hintaa vakuutukselle tulee 300?/ vuosi ja 60? omavastuu/ sairaus ja tapaturmassa 0,sisältää matkavakuutuksen ja maitoallergiavakuutuksen. Jos laskemme on vakuutuksen kustannus n 0.90?/ päivä.. sen rahat tuhlaat päivässä esim.savukkeisiin,makeisiin,lehtiin,bensaan...sen voi "tuhlata" myös kaikkein kalleimpaan eli lapseen.

Täällä jotkut hehkuttavat miten hyvin he pääsevät terveyskeskukseen ja julkiselle,samat lääkärit ne siellä ovat..joo onnea teille kun asutte pienellä paikkakunnalla. Täällä tosimaailmassa terveyskeskuslääkärin vastaanotoille on monen viikon jonot,leikkaukset ja opetaariot vie ainakin sen 6kk ja ensiapuunkin on 7 tunnin jonot..jonotteleppa siinä pienen lapsen kanssa spurgujen ja mummojen seassa ja katsot kun liimanimppaajia viedään edellesi toinen toisensa jälkeen.

Minun valitani on turvata lapseni terveys ja hyvinvointi. Kun tarvitsen lääkäriä voin varata sen samalle päivälle kun sitä tarvitsen,miloin tarvitsen ja missä tarvitsen.Soittoajankin saa heti jos tarvitsee. Voin odotella siistissä leikkitilassa missä kaikki on puhdasta,löytyy labra samasta ja tulokset saa heti.

Loppupelissä vakuutksen ottaminen on kuin hyvän kurapuvun hankkiminen lapselle..se maksaa,mutta maksaa itsensä takaisin.Kyllä se halvampikin kurapuku toimii mutta se kusee läpi eikä kestää niin pitkään.. <- tämä suunnattu niille palstamammoille joille pitää vääntää rautalangasta.
Jokainen tietty tekee omat valintansa,mutta tyhmä ei saa olla..

Voi että olen ollut onnellinen kun otettiin lapselle vakuutus. Espoossa tuo olisi juuri tuota. Olen joutunut olemaan itse sekä mieheni Jorvin päivystyksessä ja siellä niitä kännisiä riittää. Oli kerran joku kahden poliisinkin kanssa, mutta tämä asiakas oli aika sekaisin. Siinä ne jonotti meidän vieressä. Jouduttiin kerran viemään lapsi vauvana pahan rotaviruksen(oksensi jatkuvasti ja oli kuivumassa) vuoksi yksityisen kautta Jorviin niin eikös joku känninen yritä tulla siihen tuituttelemaan vauvalle. Täällä tämä on niin tätä.

Älkää verratko lapsia aikuisiin. Aikuiset saattavat joutua jonottamaan tuntejakin päivystyksessä, mutta lapsen kanssa ei ole tarvinnut päivystykseen mennä vaan aina on aika löytynyt omalääkärille samalle päivälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä:
Moni täällä ei tunnu tajuavan mikä helpotus vakuutus on vanhemmille ja eritoten lapselle! Aika harva nico-petteri on täysin terve elämänsä alusta loppuun asti.. minulla itselläni on vakuutus joka on otettu ennenkuin synnyin ja minulla on 0 omavastuu kun vakuutus on otettu wanhoilla ehdoilla..samoin äidilläni jolle vakuutus korvaa nyt vanhalla iällä kaikki gynekologikäynnyt yms. Minulle vakuutus korvaa ehkäisynkin! Kaikki särkylääkkeet saa vakuutuksesta,kun rupeat laskemaan montako buranapakettia ostat elämäsi aikana ja mitä ne maksavat on summa aika iso. Vakuutukseen menee myös lapsettomuustutkimukset ja syöpähoidot yms. On todella lyhytkatseista ajatella,että lapsen vakuuttaminen on vain sille ajalle kun lapsi on pieni..se jatkuu läpi elämän. Minulle vakuutus on maksanut infektoituneen sektiohaavan hoidon..
uey6yeyfyrfngfsåpöxllvlöifogikiotkjkcbn+§ögk,kgb,v'gnbmkb,
,g,,b,g bm,ghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhb mgbnm,hnnmjnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Pienen lapsen äitinä otin vakuutuksen jo ennen lapsen syntymää. Hintaa vakuutukselle tulee 300?/ vuosi ja 60? omavastuu/ sairaus ja tapaturmassa 0,sisältää matkavakuutuksen ja maitoallergiavakuutuksen. Jos laskemme on vakuutuksen kustannus n 0.90?/ päivä.. sen rahat tuhlaat päivässä esim.savukkeisiin,makeisiin,lehtiin,bensaan...sen voi "tuhlata" myös kaikkein kalleimpaan eli lapseen.

Täällä jotkut hehkuttavat miten hyvin he pääsevät terveyskeskukseen ja julkiselle,samat lääkärit ne siellä ovat..joo onnea teille kun asutte pienellä paikkakunnalla. Täällä tosimaailmassa terveyskeskuslääkärin vastaanotoille on monen viikon jonot,leikkaukset ja opetaariot vie ainakin sen 6kk ja ensiapuunkin on 7 tunnin jonot..jonotteleppa siinä pienen lapsen kanssa spurgujen ja mummojen seassa ja katsot kun liimanimppaajia viedään edellesi toinen toisensa jälkeen.

Minun valitani on turvata lapseni terveys ja hyvinvointi. Kun tarvitsen lääkäriä voin varata sen samalle päivälle kun sitä tarvitsen,miloin tarvitsen ja missä tarvitsen.Soittoajankin saa heti jos tarvitsee. Voin odotella siistissä leikkitilassa missä kaikki on puhdasta,löytyy labra samasta ja tulokset saa heti.

Loppupelissä vakuutksen ottaminen on kuin hyvän kurapuvun hankkiminen lapselle..se maksaa,mutta maksaa itsensä takaisin.Kyllä se halvampikin kurapuku toimii mutta se kusee läpi eikä kestää niin pitkään.. <- tämä suunnattu niille palstamammoille joille pitää vääntää rautalangasta.
Jokainen tietty tekee omat valintansa,mutta tyhmä ei saa olla..

Ap käyttää perinteisiä ylisentimentaalisia, tunteisiin vetoavia argumentteja, joita vakuutusten markkinoinnissa runsaasti käytetäänkin. Se on valtava bisnes ja oppi on näemmä mennyt hyvin perille ;):
""tuhlata" myös kaikkein kalleimpaan eli lapseen."
"Minun valitani on turvata lapseni terveys ja hyvinvointi"

Minunkin valintani on turvata lapsen terveys ja hyvinvointi. Vakuutus ei näitä takaa, vaan suurin piirtein kaikki muu mitä elämässä on (vanhempien geenit, elinympäristö, ravinto, liikunta, henkinen hyvinvointi jne). Ja toisaalta, jos jotain tulee ja haluaa yksityiselle, sinne voi mennä ilman vakuutustakin!

Minusta ei ole ollenkaan tyhmää miettiä perhekohtaisesti riskejä ja niiden erilaisia hallintakeinoja sekä valita itselleen paras ratkaisu. Vakuutus ei ole sitä automaattisesti, vaikka vakuutusyhtiöt tietenkin haluavat niin viestittää :)

Meillä lapsilla on vakuutukset, mutta täällä(suht iso kaupunki, ei pääkaupunkiseudulla kuitenkaan)ei ole yksityisellä ilta/yöpäivystystä, ja meillä ne korvatulehdukset sun muut on yleensä alkanu vaivaa iltaisin tai viikonloppuisin, ei silloin 8-16 aikaan kun yksityiset(useampi tällä paikkakunnalla) on auki.
Toisekseen täällä (ja kai muuallakin) on yksityisissäkin lääkäreissä eroja, on tullut turhaa korvatulehdusdiagnoosia ja toisella lääkärillä käytiin kun en oikein uskonut lääkärin juttuihin niin ei ollut mitään ym. Eli tosi asiantuntemattomia lääkäreitä löytyy yksityiseltäkin, lastenlääkäreille ei saa päivystysaikoja.
Jotenkin mielummin käyn siellä tk-päivystyksessä ilmaiseksi kuin yksityisellä kalliilla kun aikamoista arvailua löytyy sieltä yksityiseltäkin. Ja ainakin meidän tk-lääkäreistä useimmat on päteviä.
Meridän toisella lapsella on sydänvika, ja vaikka alunperin käytiin tuon vakuutuksen turvin yksityisellä sitä selvittelemässä(toisella paikkakunnalla, kun täällä ei lasten kardiologeja ole yksityisellä) niin tuo yksityinen kirjoitti lähetteen sairaalaan jossa lapsi on nyt seurannassa ja hoidossa.
Joten edes niiden vakavampien sairauksien kohdalla tuo vakuutus ei olisi niin välttämätön ollut meille kun niiden vakuutusmaksujen hinnalla oltaisiin jo maksettu aika paljon noita yksityisellä käyntejäkin.
Mulla ollut tosi kattava vakuutus lapsena ja kun se loppui en yllättäen sanut vakuutusta samasta vakuutusyhtiöstä koska mulla oli ollut sydämen takia niin paljon tutkimuksia, eli ei se minua hyödyttäny aikuisiällä mitenkään, sama pätee mun lapsiin tod.näk. tulevaisuudessa.

Yhteistyössä