Vakuutuksista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Onkos kuinka monen lapsella vakuutus joka on otettu ennen syntymää? Mä kävin tänään hakemassa Jårma-Caleville (en vielä tiedä saadaanko mun tän tilanteen takia) ja nyt mua alkoi arveluttamaan se hinta.

Siinä oli joku "varaus" alkuun, joka oli reilu 80 ? ja itse vakuutus oli sitten lähes 250?/vuosi. Omavastuu on 50?. Ja sain sen kuulemma tosi halvalla tuon vakuutuksen kun otin samasta paikasta kotivakuutuksen (siirsin siis toisesta vakuutusyhtiöstä). Kotivakuutus maksoi n. 145? vuodessa sisältäen myös esikoisen vahinkovakuutuksen ja oikeusturvan kaikille.

Onkos tuo kallis tai jotain?

Ei oo kallis, meillä on pohjolassa ja oli ekat vuodet yli 300e ja varausmaksu hyvitettiin ensimmäisen vuoden maksuissa. Ja jos vain saat (luultavasti et saa) ota ihmeessä. Jos lapsi syntyy liian aikaisin saattaa tulla jos jonkinmoista käyntiä asiantuntijoilla.

Me ollaan otettu vasta kun lapsemme oli puolivuotias. Meillä maksaa 240e vuodessa ja omavastuu 100 euroa/vakuutuskausi+10% kuluista. Noin vuoden ollut nyt siis käytössä ja meillä on ainakin kannattanut. Ollaan käytetty pelkästään yksityistä ja päästy aina lääkäriin nopeasti kun on tarvinnut (meidän kunnassa tk:ssa on aivan liian vähän lääkäreitä). Korvaus tulee ilmoituksen jätöstä aina parin päivän päästä ja meillä on kyllä maksanut itsensä ainakin näin eka vuonna takaisin...

Jos saat sen vakuutuksen, niin minusta se kannattais ottaa, koska tosi monet kenen vauva oli joutunut keskolaan silloin kun olin siel harjoittelus sanoivat, että onneks meillä on se vakuutus, tehohoitopäivä kun on varsin kallis. Sit jos vauva sairastaa, niin äkkiäkös se maksaa itses takasin. Meil ei ole kyll vakuutuksia ollut, enkä ois varmaan saanutkaan ton raskausdiabetekseni takia.

Meidän lapsilla on vakuutukset, jotka on otettu ennen syntymää.
Ja hyvä niin: pojallakin oli eka korvatulehdus viiden viikon iässä, ja pirun kalliiksi olisi tullut kaikki kymmenet kuurit, lääkärikäynnit ja tuleva putkitus ilman vakuutusta. Syntymän jälkeen otettu vakuutus kun ei olisi mitään korviin viittaavaa korvannut.
Ja jos vauva syntyy liian aikaisin, tai synnytyksessä käy jotain, ja tulevaisuudessa tarvitsee ehkä jonkinmoista terapiaa ja erikoislääkärikäyntejä (siis ihan terveet keskosetkin ravaa kuulemma ties missä kontrolleissa) niin kalliiksi saattaapi tulla.

Meillä on molemmille otettu syntymättömän lapsen vakuutus ja oon kyl ilonen, että otettiin....ei tarvii kovinkaan paljoa vuoden aikana sairastaa kun on maksanu itse itsensä takaisin! Ja vaikka kunnalliseen hoitoon pääsis kuinka ilmaseks tahansa, niin ei oo yksityisen voittanutta ainakaan lasten kannalta :whistle: =) itse vielä istunkin päivystyksessä tautisena, mutta pienen lapsen kanssa, nou tänks!

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jos saat sen vakuutuksen, niin minusta se kannattais ottaa, koska tosi monet kenen vauva oli joutunut keskolaan silloin kun olin siel harjoittelus sanoivat, että onneks meillä on se vakuutus, tehohoitopäivä kun on varsin kallis. Sit jos vauva sairastaa, niin äkkiäkös se maksaa itses takasin. Meil ei ole kyll vakuutuksia ollut, enkä ois varmaan saanutkaan ton raskausdiabetekseni takia.

Meidän lapsille saatiin vakuutukset ennen syntymää, vaikka mulla oli rd.
Vakuutusyhtiössä ei kysytty siitä mitään :o . Ainoastaan äidin ikä, painoindeksi ja onko ollut ultraäänessä (ja jos on, niin todettiinko siellä jotain poikkeavaa).

Meidän molemmille lapsille otettiin vakuutukset ennen syntymää. Vuosimaksu on noin 170 euroa kaksivuotiaaksi asti, sen jälkeen tippuu. Omavastuu sairautta kohti on 45 euroa.

Erot eri vakuutusyhtiöiden välillä näkyy lähinnä noissa kertamaksuissa invalidisoitumisen takia ja maksurajana koko vakuutusaikana.

me otettiin pojalle vakuutus kans ennen syntymää jo, tosin en noista maksuista tiiä kun mies hoitaa ne asiat mut mekin saatiin vähän halvemmalla kun on kaikki vakuutukset samassa puljussa.Mut ei noi sun kertomat hinnat mun korvaan mitenkä kohtuuttomilta kuullosta..

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:

Meidän lapsille saatiin vakuutukset ennen syntymää, vaikka mulla oli rd.
Vakuutusyhtiössä ei kysytty siitä mitään :o . Ainoastaan äidin ikä, painoindeksi ja onko ollut ultraäänessä (ja jos on, niin todettiinko siellä jotain poikkeavaa).

Selvä, hyvä tietää, vaikka itse en nyt enää vauvavakuutusta tarvitsekaan.

Kannattaa se ottaa.. tosiaan jos vauvassa on jotain synnynnäistä vikaa (esim. rakenteellista vikaa, mitä ei ole ultrassa huomattu ja vaatii leikkauksen tai sairaus mikä vaatii hoitoa pitemmän aikaa), niin synnytyksen jälkeen vakuutusta ottaessa se suljetaan vakuutuksen ulkopuolelle..

Mimusta kannattaa ottaa nimenomaan ennen lapsen syntymää, ja varmistaa tarkoin mitä vakuutus korvaa. Meillä vakuutuksen hinta ollut samaa luokkaa. Nyt harkitsen vakuutusten muuttamista tapaturmavakuutukseksi.

Meillä tytylle otettiin Tapiolasta ennen syntymää kallis vakuutus, ja kun täytti 2kk vaihdettiin se halvempaan Lähivakuutuksen sairauskuluvakuutukseen. Toki siinä oli edellytyksenä ettei mitään ollut ilmennyt tuon kahden ekan kuukauden aikana. Pojalle otettiin vasta silloin 2kk ikäsenä suoraan se Lähivakuutuksen vakuutus.

Meillä on ollut tosi tarpeen nuo, nykyään pojan vakuutus on jotain 80 euroa vuodessa ja tytyn 140 euroa, hinta laskee koko ajan kun ikää tulee. Oma vastuu on kerran 50 euroa per sairaus. Eli kun esim astmasta tai allergiasta on kerran maksettu omavastuu vuonna 2003, ei siitä enää koskaan makseta sitä uudelleen.

Kiitos paljon vastauksista. Mä luin jostain vauvalehdestä (joita ihana Umbrella toi mulle sairaalaan :heart: ) sellaisen vakuutusvertailun ja sen perusteella valkkasin tuon Lähivakuutuksen. Mies suhtautui ensin aika skeptisesti (etenkin kun vaihdoin tuonne sit samalla meen kotivakuutuksen), mutta päätti lopulta vaihtaa myös autovakuutuksen tuonne. Meillä on aiemmin ollut Ifillä vakuutukset, mutta etenkin tuo autovakuutus oli kyllä Lähivakuutuksessa selvästi edullisempi.

Eli kaipa tuo sitten oli ihan hyvä ratkaisu. Meillä ei poitsusta otettu vakuutusta ja ollaan sitä kyllä karvaasti kaduttu. Eli joka tapauksessa oltais kaikkemme yritetty että joku vakuutusyhtiö olis suostunut meidän syntymättömän vaavelin vakuuttamaan. Täytyy vaan nyt toivoa että vakuutus saataisiin...

mä menen huomenna hakee tapiolasta vauvavakuutusta joka on sitten voimas kun vauva syntyy ..meillä on muutenkin kaikki vakuutukset siellä ja nolla kahdella neidillä on ne lapsivakuutukset myös jotka on otettu ennen 3kk syntymää ja tarpeeseen on välillä tullu....

Yhteistyössä