Vakuutuksista... Hintavertailua...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marya

Jäsen
18.05.2004
156
0
16
Minkä hintaisia vakuutuksia teillä on..? Ja missä yhtiössä?

Mulle kun tuli liikenne ja autovakuutus (täyskaskolla) kun toiseen yhtiöön siis vaihdettiin ja mietinkin että oliko kuitenki kallis...

Entäs muut vakuutukset, henkilö ja asuntovakuutukset, minkä hintaisia teillä ovat..?

Kiitos. =)

Minä en muista yhtään mitä ne maksaa, mutta pois Pohjolasta en vaihda. :)

Syy se, että oon todennut, ettei sillä ole mitään väliä, jos vakuutusmaksu on alhaisempi, jos sitten mistään ei saa korvausta, kun sitä tarvitsisi. Pohjolalla saattaa olla hieman kalliimmat maksut, mutta ainakin se homma toimii, kuten pitäisi. =)

Meillä kotivakuutus + pienen miehen hoitokuluvakuutus, sekä tapaturma, ja oikeusturva yms. ja mun henkivakuutus pohjolassa, maksavat yhteensä 3 x vuodessa 130 euroa.

Mun oma hoitokuluvakuutus if:llä, hinnasta ei tietoa, porukat maksaa sen :D.

Mutta pojan vakuutuksessa vuosiomavastuu, 10% tai väh. 100 euroa, jonka jälkeen kaiken ovat korvanneet paitsi vesirokkorokotetta, kun ei ollut sairauden hoitoa vaan ennaltaehkäisyä. Mun vakuutus on omavastuuton ja korvaa kaiken lääkärikäynneistä lääkkeisiin.

Ja vielä lisäys, pohjolasta tulee korvaukset yleensä noin viikossa, niille saa hakemuksen tehdä netissä ja niiden kustannuksella lähettää sit kuitit. If:ltä tulee korvaukset kolmessa pankkipäivässä, nettihakemus niilläkin eikä tarvi kuitteja laittaa.

pohjolassa meilläkin kaikki, hintoja en muista mut ei kalliita. ja ennen meillä oli lähivakuutuksessa, ja maksettiin tuplahinta autovakuutuksista ja kotivakuutus oli kans aivan älytön ja täydet bonukset oli, ja meillä sama vastaava vakuutus pohjolassa ilman bonuksia ja vielä 4 tapaturmavakuutusta samas ja on siis yhteensä halvempi ku tuo lähivakuutuksen. että oli siinä ainaki hinnalla eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Ja vielä lisäys, pohjolasta tulee korvaukset yleensä noin viikossa, niille saa hakemuksen tehdä netissä ja niiden kustannuksella lähettää sit kuitit. If:ltä tulee korvaukset kolmessa pankkipäivässä, nettihakemus niilläkin eikä tarvi kuitteja laittaa.

Mutta taas meidän kokemuksen mukaan Ifiltä niitä korvauksia ei välttämättä saa.. :whistle: Toisin sanoen niillä tuppaa helpommin löytymään syy, miksi se vakuutus ei hommaa korvaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mutta taas meidän kokemuksen mukaan Ifiltä niitä korvauksia ei välttämättä saa.. :whistle: Toisin sanoen niillä tuppaa helpommin löytymään syy, miksi se vakuutus ei hommaa korvaa. =)

Mun vakuutus on tähän mennessä (tän 29 vuotta) kaiken korvannu mitä on haettu :D. Tosin silloin alkuunhan se oli ihan eri firmakin, muuttu sitten kauppojen tms myötä if:ksi.

Hintavertailu kannattaa toki, mutta sitten pitää myös verrata ehdot ja mitä korvataan.
lisäksi huomioida se että keskittämisedut on erillaisia

Meillä on Tapiolassa, kaikki maan ja taivaan väliltä mitä on korvauksia haettu niin on tullu, Tapiola pankkiin korvaukset on tullu seuraavana päivänä muihin pankkeihin 2-3 päivää.
Hakea voi puhelimessa tai netissä -> päätös tulee heti.

Ja vaikka noi s-bonukset loppuukin niin silti ei pois vaihdeta

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Meillä kotivakuutus + pienen miehen hoitokuluvakuutus, .

Mutta pojan vakuutuksessa vuosiomavastuu, 10% tai väh. 100 euroa, jonka jälkeen kaiken ovat korvanneet paitsi vesirokkorokotetta, kun ei ollut sairauden hoitoa vaan ennaltaehkäisyä. Mun vakuutus on omavastuuton ja korvaa kaiken lääkärikäynneistä lääkkeisiin.

.

Tossa on yksi ero meillä on Tapiolassa ja omavastuu on 47e vuosi eli vajaa yksi yksityislääkäri käynti niin loput korvataan.
Jossain on niin että per sairaus omavastuu hyvä silloin jos tulee joku krooninen mistä lääkärikäyntejä paljon monta vuotta, mutta esim korvatulehdus on aina uusi sairaus jos siitä on parantunut välillä

Tapiolassa on meillä, 4x se vakuutus mikä on otettu jo raskausaikana lapsille, 2x henkivakuutus, 2 auton vakuutukset jossa toisessa täyskasko, koti ja irtaimistovakuutukset. Hintoja en tiedä enkä muista edes.

miten ihmeessä tapiolasta saatte heti korvaukset tai parin päivän päästä, meillä menny aina 3vkoa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tapiolassa on meillä, 4x se vakuutus mikä on otettu jo raskausaikana lapsille, 2x henkivakuutus, 2 auton vakuutukset jossa toisessa täyskasko, koti ja irtaimistovakuutukset. Hintoja en tiedä enkä muista edes.

miten ihmeessä tapiolasta saatte heti korvaukset tai parin päivän päästä, meillä menny aina 3vkoa :kieh:

Kun haet netissä esim lapsivakuutuksen korvaukset niin tänään kun hakee ennen neljää niin tapiolan tilillä ne on huomenna

Yhteistyössä