Kokemuksia Ifin vakuutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pretty in Pink
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pretty in Pink

Vieras
Hei,

Millaisia kokemuksia teillä on ifin lasten vakuutuksista? Meillä on kaikki vakuutukset ifissä, ja olisi aika iso projekti vaihtaa firmaa. Tuntuu vaan, että tuo lasten vakuutus ei ole ifillä kovin hyvä, kun sen saa vasta parin kuukauden iässä (jolloin siitä sopivasti saadaan rajattua pois kaikki pysyvät sairaudet).

Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Mistä firmoista saa ennen syntymää otettavan vakuutuksen ilman, että siirtää muita vakuutuksia samaan yhtiöön?

Kyllä niitä saa, mutta hinta voi olla kaksinkertainen jos ei ole kotivakuutuusta samassa firmassa. Ei vakuutusten vaihtaminen mikään suuri ruljanssi ole, soitto yhtiöön, niin tulevat kotikäynnille, tai sopivat ajan toimistolle. Ainakin Lähivakuutuksella on ennen syntymää tehtävä vakuutus. Olen nimittäin itse Lähivakuutuksessa töissä..

Ifin vauvavakuutus korvaa vain muutaman kuukauden, ja sitten on haettava vakuutusta uudelleen, ja silloin rajataan pois jo olemassaolevat sairaudet.,

Itse otin syntymättömälle lapselle vakuutuksen Tapiolasta. Piti sitten kyllä vaihtaa kotivakuutuskin sinne ifiltä. Ei ollut suuri ruljanssi, lähettivät Tapiolasta laput kotiin jotka allekirjoitin ja lähetin takaisin. Ja kun vakuutuskirja tuli paluupostissa kotiin, soitin ifille ja irtisanoin kotivakuutukseni sieltä- Sairausvakuutuksen pidin edelleen ifillä, eli ei kaikkia vakuutuksia tarvitse vaihtaa. Tapiolalla on mielestäni tosi hyvä se syntymättömän vauvan vakuutus, jatkuu sitten suoraan vissin aikuiseksi saakka. Mutta tosiaan sen myöntäminen vaatii että myös kotivakuutus on Tapiolassa.

Moi.
Kannattaa harkita samalla kaikkien vakuutuksien vaihtoa toiseen firmaan. If:llä muutenkin tosi kalliit vakuutukset. Esimerkiksi me vaihdoimme Tapiolaan n. 2v. sitten ja otin lapsellemme sieltä uutena vakuutuksena tuon lapsivakuutuksen. Yllätykseksi saimme vakuutusyhtiötä vaihtamalla samaan rahaan tuon lapsivakuutuksen. Eli totean, että kannattaa vakuutuksetkin kilpailuttaa! Tapiolla voit tehdä lapsivakuutusvarauksen 3kk ENNEN laskettuaikaa. Tapiolalla on tosi hyvä systeemi, että voit niputtaa vuoden ajalta kaikki lääkäri/apteekkilaskut yhdellä omavastuulla. Osalla vakuutusyhtiöistä oli näin, että yksi sairaus+lääkkeet= on heti omavastuu. Eli esimerkiksi, jos käyt lääkärissä se maksaa 33€ ja lääkkeet siihen 13€ tulee siitä yhteensä 36€ ja omavastuun osuus, jos on 40€/kerta, et saa vakuutuksesta mitää takaisin. Kannattaa siis harkita noita pieniäkin juttuja.. Vaikka itse olen ajatellut, että toivottavasti sitä vakuutusta ei tarvis ollenkaan.. mutta on ollut kätevää viedä lapsi suoraan yksityiselle lääkärille, "pienestäkin" asiasta, kun rahan saa takaisin vakuutuksesta...