Väkisinkin alkaa vetää synkäksi ja toivo hiipuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tämä työttömyys ja siitä seuraava heikko taloustilanne saa mielen matalaksi. Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan että mikään ikinä tulee muttumaan paremmaksi. Varmasti kaikki on mun omaa syytä niinku nyt yleensäkin kaikki palstalla vedetään aloittajan syyksi. Mun olis toki pitäny osata ennustaa etukäteen että tulee tällainen taantuma. No en osannut ennustaa. Jos olisin osannut ennustaa en olisi suostunut muuttamaan miehen kotipaikkakunnalle, keskelle ei mitään. Sillon oli sentään vielä jotain toivoa ja tehtävissä. Sen mä toki tiesin ettei sielä mitään toimistotöitä olisi tarjolla mutta opiskelin pph-tutkinnon ja töitäkin oli mukavasti vielä silloin. Sitten vaan yhtäkkiä kaikki muuttui. Viimeinen pitempi työjakso loppui kesällä 2014. Sen jälkeen olen saanut/löytänyt vain pieni sijaisuuksia 1-2pvän pätkiä hyvällä tuurilla 1viikko-1kuukauden pituista. Kaikki olen ottanut vastaan. Mitään pidempää ei löydy ei edes lähikunnista. Ikää on jo yli 30v. Ei opiskelu kauheasti innosta tässä vaiheessa eikä se todellakaan paranna taloustilannetta jos lähden opiskelemaan. Opintotuella ei pärjää kun on lapsiakin ei miehen palkka sentään ihan kaikkea kata. Muuttaminen ei ole mahdollista ainakaan nyt ihan lähitulevaisuudessa, ehkä joskus.
Ei taida olla olemassa mitään millä voin parantaa asioita nyt heti... Eli ahdistus ja stressi jatkuu. Kamala stressi joka varmaan vie kohta terveydenkin.
kiitos jos joku jaksoi lukea. älkää tuomitko.

Kiittäkäämme lamasta EU:ia hännysteleviä poliitikkojamme, siitä tämä kaikki paska juontaa.

Joku talousviisas sanoi talouskurimuksen hellittävän kymmenen vuoden päästä. Ehkä...

Teidän pitää muuttaa.
Ei onnistu tällä hetkellä. Ei mitenkään realistista. Meillä on suht tuore omakotitalo josta lainaa. Eikä kukaan ihan helposti osta taloa tällaisesta paikasta.
Minulle tärkeää on että asutaan paikassa jossa on turvaverkkoa ja läheisiä. Täällä on edes miehen vanhemmat. Toki jos muutettais takaisin mun kotipaikkakunnalle saattaisi mulla olla helpompi työllistyä ja turvaverkko olis laajempi ku täällä. Mutta sitten taas mies olis työtön eli ei järkeä...
Ap.

Ei onnistu tällä hetkellä. Ei mitenkään realistista. Meillä on suht tuore omakotitalo josta lainaa. Eikä kukaan ihan helposti osta taloa tällaisesta paikasta.
Minulle tärkeää on että asutaan paikassa jossa on turvaverkkoa ja läheisiä. Täällä on edes miehen vanhemmat. Toki jos muutettais takaisin mun kotipaikkakunnalle saattaisi mulla olla helpompi työllistyä ja turvaverkko olis laajempi ku täällä. Mutta sitten taas mies olis työtön eli ei järkeä...
Ap.

Teette pankin kanssa maksusuunnitelman. Pitäisi riittää jos toinen käy työssä.
Olisiko sulla joku taito mitä voisit hyödyntää tekemällä kotoa työtä?

Puhelinmyyntiä, nettimyyntiä (osta halvemmalla kuin myyt)?
Onko kylällä porukkaa joilla voisit autella pientä korvausta vastaan?

Hoida lapsia eläimiä tai ottakaa vokista muutamia mamuja.:D

Eiköhän migrin kanssa saa sovittua hyvän diilin, että saisitte pitää talon...

Tai sitten muutatte vanhemmille jne...ja annatte talon tph:lle/muille vuokralle.

Sillä maksais taloa huoletta ja käteenkin jäis rahaa.

Sitten vasn pitää alkaa laajentaa vaihtoehtoja.
Esim hommaat sen työn sieltä omalta paikkakunnaltas. Vuokraat jonkun halvan opiskelija-asunnon. Siitä saa valtiolta tuen kun on työn vuoks toinen asunto. Matkakuluihin saat valtiolta tukea. Otat välillä lapsen/lapset mukaan, ja viet/ootte vanhemmillas, tai lapset sielä päivisin hoidossa ja otat yöks sun asuntoon.

Isäthän tätä tekee. Ovat aina tehneet.

Itselläni vähän sama tilanne. Ei tahdo töitä löytyä nykyiseltä paikkakunnalta, niin mää olen ilmottautunut myös synnyinkotikuntani rekryjen listoille. Matkaa on 300km. Mutta jos tänään saan viestin, että olis huomisesta alkaen pariks päivää töitä, nii kyllähän se kannattaa, laps autoon ja mummolaan yöks, itsekin siis olen sielä yötä.

1. Ota Paypal ja siihen mahdollisuus vastaanottaa rahaa.
2. Tee itsellesi eBay-tili, jossa myyt.
3. Kerää luonnosta (juuri nyt) erilaisia käpyjä ja kuivaa ne.
4. Osta kulta- ja hopeamaalia, narua ja pakkauspusseja.
5. Maalaa kävyt maaleilla ja tee niistä kuusenkoristeita (luomu).
6. Myy eBayssä käsityönä, luomuna ja Joulupukin maasta tulleena tuotteena.

Siitä vaan tekemään businestä. Ottaessasi rahaa Paypaliin, ei sinun tarvitse maksaa niistä edes veroa.

Yhteistyössä