Vajaa 7 v tyttö ja jalan koko 35, onko yleistäkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isojalkaisia lapsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isojalkaisia lapsia

Vieras
Meinasin tipahtaa pepulleni, kun kuulin, että kuukauden päästä 7 v täyttävän kummitytön jalka on jo kokoa 35. Olen tilaamassa tytölle kesäksi kenkiä, joten pitää varmaan ostaa sitten koko 36.

Onko tämä kuinkakin tavallista että on noin suuri. Kuvittelin, että omalla vajaa 5 v pojalla on suuri jalka, kun on kokoa 29-30. Mutta ei ilmeisesti olekaan. Se tuskin kasvaa kahdessa vuodessa viittä kokoa ; )

Meidän neitillä on 34. Että kyllä tuo mahdollista on. Siskolla, joka on melkeen 3vuotta vanhempi, on samankokonen jalka. =) Keskenään pitävät kenkänsä ja luistimensa ja suksensakin. Sukulaiset nauraa ku lapset keskustelee ennen lähtöä että kuka ottaa mitäki, ja hei sulla on mun toinen kenkä ja mulla sun verkkarit.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Tarkista vielä, ettei äiti varoksi antanut siihen kokoon kasvuvaraa.
Mun vanhimmalla muksulla 36-37 kenkä, mallista riippuen ja on kolmannella

Puhui, että nyt käytössä oleva kenkä (siis talvikenkä) on kokoa 35. Mutta voihan siinä tosiaan olla kasvuvaraa. Pitää varmaan pyytää vielä mittaamaan jalka, että saa oikean kokoiset.

Alkuperäinen kirjoittaja headless barbie:
Aika isolta kuulostaa. Miten pitkä tyttö?

35 on pienikokoisen aikuisen jalkakoko!

Niinpä. Itselläni on jalan koko 37.
Pituudesta en tarkkaan tiedä. Luulen että joku 135 cm, normaalipituinen siis sen ikäiseksi mielestäni.

Meillä on ainakin isojalkaisia lapsia. Mutta se on meillä sukuvika :)
Poika on nyt 6,5v ja jalka on kokoa 35. Pituuttakin on kyllä melkein 130cm.
5vuotias tyttö käyttää kokoa 29. Keväällä saa olla jo koko 30.

Meidän 8½ v:llä on kengän koko 38 ja pituutta 135 cm. 7 vuotiaana taisi käyttää 35:sta. Meidän pojilla on ollut suhteessa pienemmät jalat aina samanpituisena tai ikäisenä.

Appiukko oli kerran kysynyt jonkin lapsen äidiltä meidän ikäisen tytön jalan kokoa. Tuli 4 numeroa pienet tossut lahjaksi.

Voi olla yleistäkin, jos tulossa pitkä tyttö. Tytöillä jalankoko lakkaa kasvamasta n. 10-12 vuotiaina. Itselläni oli ekalle mennessä (7v) 37 kengänkoko, ja 12 -vuotiaasta alkaen n. 41. Ja on siis edelleen. Eli en pitäisi erikoisena. Onpa niitä ollu 38 kokoisiakin jalkoja jo ekaluokkalaisilla...

Yhteistyössä