Vain ystäväkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Murheeni ei ole suuren suuri, mutta mietityttää aina välillä.

Seurustelen 34 vuotiaan miehen kanssa, itse olen 30. Suunnittelemme yhteenmuutoa, yhdessä ollaan oltu noin 2 vuotta. Suhde voi hyvin, rakastan tätä miestä kovasti ja viihdymme yhdessä.

Miehellä on paljon ystäviä, muutama naispuolinen myös. Aluksi mun oli vaikea hyväksyä naispuolisia ystäviä, mutta huomattuani, että kyse todellakin on vain ystävyydestä, pystyin jotenkin hyväksymään asian. Asiaa helpotti se, että tutustuin itse muutamaan näistä naisista.

Yksi nainen on kuitenkin, joka vaivaa mieltäni. Hän asuu eri kaupungissa kuin me, joten en ole tavannut häntä. Mieheni on hänen kanssaan yhteydessä tekstiviestein ja joskus soittelevat. Nainen tietää, että mies seurustelee. Siksi tuntuukin erityisen kummalliselta, että hänen viestinsä/puhelunsa ajoittuvat aina viikonloppuiltoihin/öihin, jolloin hän varmasti tietää meidän olevan yhdessä. Mielestäni hän tavallaan ""häiritsee"" meitä, koska hän saattaa jopa joka päivä/ilta/yö laittaa viestiä tai soittaa. Kyllähän hän varmasti muulloinkin laittaa viestiä, mutta siitähän minä en tiedä.

Viestien sisältö koskee yleensä jotain käytännön asiaa, jota hän ei ""osaa"" itse hoitaa. Liittyy autoon, harrastukseen tai muuhun minun mielestä vähäpätöiseen asiaan. Tuntuu, että tämä nainen tekeytyy avuttomaksi saadakseen syyn olla yhteydessä mieheeni... En tiedä, olenko vainoharhainen. Mieheni joskus neuvoo häntä kärsivällisesti puhelimessa, joskus ei vastaa ollenkaan kun näkee että tämä nainen soittaa.

Kaiken huippu oli nyt viime yönä, jolloin heräsin siihen että mieheni luki tekstiviestiä keskellä yötä. Aamulla kysyin, keneltä viesti oli vaikka tiesin jo... Nainen oli miettinyt lauantai-yönä eläkesäästö-asioita, ja kysyi mieheltä neuvoa tässä asiassa keskellä yötä!?!

Sinänsä tuo käytöshän on aivan huvittavaa. Toisaalta mua ärsyttää suunnattomasti, koska tuntuu että hän tahallaan laittaa viestiä ja ikään kuin yrittää saada mut raivoihin ja sitä kautta huonoihin väleihin miehen kanssa. Mies tietää, että asia häiritsee minua jonkin verran. Olen pyytänyt häntä olemaan avoin, jotta en ala kuvitella olemattomia. Ja nyt olen huomannut, että ""tieto lisää tuskaa"", ehkä parempi olisi kun en enää saisi tietää koko naisesta mitään. Äh, tosi hankala tilanne. Miehelleni ei ole järkeä asiasta rähjätä, koska ei ole hänen vikansa, että nainen ottaa yhteyttä kellonajasta riippumatta. Olen siitä joskus kiivastuksissani maininnut, mutta eihän se asiaa auta...

En nyt ole ihan suossa asian kanssa, vaikka siitä tänne kirjoitankin. Ompa vain joku kanava, mihin purkaa tätä ärtymystä, kun ei sitä miehelle aina viitsi tehdä...

Ihan mielenkiinnosta vaan, onko kellään kommenttia?

Nainen ei jaksaisi häiriköidä (sitähän tuo on, ainakin sinun häiriköintiä) kahta vuotta ellei taustalla olisi jotakin mistä et tiedä. Se voi olla ihastusta tai vaikkapa sitä että nainen on mieleltään hiukan epätasapainossa tai alkoholisoitumassa ja soittelee humalassa. Ensimmäisestä tietysti tulee aivan perusteltuakin mustasukkaisuutta mutta noista jälkimmäisistä voisi syntyä hiukan ymmärrystäkin, jos vain tietäisit. Mikäli syy on ihastus, mikä on hyvinkin todennäköistä, niin eiköhän se laannu kun muutatte yhteen. Mutta silti olisin sinuna varovaisempi enkä ajattelisi että avolitto korjaa tämän pulman.

Ehkä nainen yrittää saada teidät eroamaan juuri sisukkaasti soittelemalla ja herättämällä sinussa epäilyjä. Näin ulkopuolisesta tuli mieleen (ei välttämättä lainkaan näin) ettei nainen vain olisi ollut miehesi vakipano ennen sinun tuloasi kuvioihin, niinkuin trendikkäästi asia ilmaistaan. Asia kannattaisi käsitellä miehesi kanssa nyt ennen yhteen muuttoa ettet avoliitossakin saa kärsiä tuosta naisesta. Tuolloin on myöhäistä pyytää muutosta, mies voi jopa ajatella että nyt uskallat vasta ottaa hänen ystävänsä puheeksi. Kyllä tuon naisen öiset soitteluajat ovat sopimattomia, jos hän kerran tietää että miehesi seurustelee. Jostakin hän on oppinut että miehellesi voi soitella milloin vain, eikö? Eli näin on toimittu jo ennen sinua. Miksiköhän? Tiedät vastauksen kyllä. Jotain nainen pyrkii myös sinulle viestittämään ja kaikesta päätellen hän ei suhtaudu sinuun myönteisesti, oelt hänen tiellä. Miehelläsi tuntuu olevan jotain kiitollisuuden velkaa ja sellaistahan syntyy juuri vakipanolle joka sitten hylätäänkin seksuaalisesti kun tärkeä ihmissuhde löytyy.

Olisin sinuna hyvin varovainen tuon avoliiton suhteen, sellaisesta eroaminen on todella kurjaa ja varsinkin riitatilanteissa on kurjaa jos tietää että miestä kyllä odottaa entinen vakipano naapurikylässä. Ystävän neuvo, mene tähän avoliittoon sormus sormessa ja häät suunniteltuina! Eli niin että tiedät varmasti, että mies on tosissaan.

Kyllä se kuule on niin, että jos mies välittää sinusta ja ottaa tunteesi huomioon, niin hän tekisi häiriköijälle selväksi, että tuollainen peli ei vetele. Onhan epänormaalia keskellä yötä lähetellä tekstareita tai soitella. Jos näin vielä käy niin pyydä miesystävääsi vaikkapa soittamaan välittömästi ko. naiselle ja sanomaan, että 'voisitko ottaa yhteyttä arkena ja päivisin jos on asiaa, nytkin juuri rakasteltiin enkä haluaisi sinun häiritsevän ihania yhteisiä hetkiämme...' Näkisit miten miehesi suhtautuu asiaan...;)

Kyllä se kuule on niin, että jos mies välittää sinusta ja ottaa tunteesi huomioon, niin hän tekisi häiriköijälle selväksi, että tuollainen peli ei vetele. Onhan epänormaalia keskellä yötä lähetellä tekstareita tai soitella. Jos näin vielä käy niin pyydä miesystävääsi vaikkapa soittamaan välittömästi ko. naiselle ja sanomaan, että 'voisitko ottaa yhteyttä arkena ja päivisin jos on asiaa, nytkin juuri rakasteltiin enkä haluaisi sinun häiritsevän ihania yhteisiä hetkiämme...' Näkisit miten miehesi suhtautuu asiaan...;)

Kiitos kommenteista ja näkökulmista! :)

Tämä nainen ei ole ex-pano tms. vaan ihan kaveripohjalla ovat tutustuneet aikoinaan. Mieheni on sellainen, ettei pidä varsinaisiin exiin mitään yhteyttä eron jälkeen. Hän on kyllä myöntänyt, että tämä nainen on antanut ymmärtää, että olisi kiinnostunut miehestäni. (sehän nyt on täysin selvääkin)

Mies on kommentoinut, että nainen on aivan mukava ihminen, mutta ei yhtään hänen tyyppiään edes ja että ihan ""sukupuoleton"" kaveri hänelle. On myös ollut valmis lopettamaan kaiken yhteydenpidon tämän naisen (kuin myös muiden naispuolisten kavereidennsa kanssa), mikäli niin haluan. Se on vielä tähän asti tuntunut isolta vaatimukselta miestäni kohtaan, joten en ole sitä halunnut vaatia. Voi kyllä olla, että tämän naisen kohdalla sitä vielä pyydän, jos tilanne ei yhtään hellitä....

Eiköhän tämä tästä.. Tuo Nanan ehdottama keino tuntuisi kyllä kutkuttavalta:) Täytyypä ehdottaa!!

Edelliset neuvojat taas liioittelevat, niin kuin täällä Elleissä on yleensä tapana.

Oma mielipiteeni on se, että miehellesi on erittäin tärkeä saada päteä. Kun hän saa kertoa jollekin henkilölle yksityiskohtaisia tietoja vaikka autoasioista, joista kyseenomainen henkilö ei tiedä yhtään mitään, hän saa tavallaan osoittaa oman ylemmyytensä. Ja koska mies ei ikinä valita tämän naisen yhteydenotoista, mistä ihmeestä nainen voisi olla ajatustenlukija ja tietää, etteivät hänen yhteydenottonsa ole haluttuja?

Ihmiset ovat nykyisin todella itsekkäitä ja kiireisiä. Tutun tuttua saatetaan vaivata tietokoneongelmissa vaikka keskellä yötä, yhtään huomioimatta, ettei toista ehkä huvita vastata puheluihin siihen aikaan vuorokaudesta.

Tässä muutama ehdotus:

- miehesi on opeteltava sanomaan tiukka ""ei"" tälle naiselle ja mahdolliselle muulle avunpyytäjälle. Yksinkertaisesti vaikka: ""Olen tällä hetkellä varattu koko viikonlopun, palaan ongelmaasi maanantaina.""
Ja sitten joko palaa tai sitten ei palaa. Pari kertaa kun jättää soittamatta, niin viesti menee kyllä perille.

- kännykkä pois päältä silloin kun tiedätte nämän naisen soittavan ja etenkin yöaikaan