Meillä tuo tilanne on hieman kärjistettynä just toisin päin. Lapsen myötä mun jo ennestään lyhyehkö pinnani on vaan lyhentynyt nyt sille tasolle, etten kestä lapseni kiukku- ja itkukohtauksia juuri lainkaan, vaan rauhallisempi isä ottaa niissä tilanteissa ohjat käsiin. Mä alan suorastaan täristä ja pelkään vahingoittavani lasta, ja silloin on parempi siirtyä sivuun. Siispä olenkin ajatellut, että jos toinen lapsi olisi yhtä vaativa ja temperamenttinen yksilö, en pärjäisi mitenkään henkisesti kahden lapsen kanssa ja mieheni joutuisi hoitamaan meidät kaikki. Siispä sekä avioliiton että lasten kannalta taitaa olla parempi, ettei meille enempää lapsia tule. Toisaalta en haluaisi jättää lastani ilman sisaruksia, mutta ei siitäkään mitään tule, jos äiti on tasapainoton hermoraunio koko lasten tärkeimmän kehitysajan. Saa nähdä millainen tästä ekastakaan tulee...
Mulla on ihan sama juttu ja mulla on nyt kaksi lasta. Mutta saa ehdottomasti jäädä tähän, koska en halua enää enempää lapsia kärsimään mun lyhyestä pinnasta ja räyhäämisestä. Saas tosiaan nähdä millasia näistäkin tulee.. Välillä tuntuu ettei mua oo todellakaan tarkotettu äidiksi.