Vain Suomessa kadehditaan huonommin toimeentulevia ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulkomamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma:
Ettekö te suomalaiset näe oikeasti kuinka kieroutunut teidän kulttuurinne on? On järkyttävää, että tälläkin palstalla avoimesti kadehditaan niitä, jotka saavat esim. sossusta rahaa tai joutuvat elämään peruspäivärahalla. Varsinkin kun heitä kadehtii ihmiset, jotka itse tulevat paremmin toimeen! :o

Suomi on vapaa maa, jossa jokainen halukas voi jättäytyä työttömäksi ja antaa valtion ja sossun maksaa kulut! Kuka tahansa voi tehdä saman jos kokee, että se elämä on jotenkin mahtavaa ja helppoa ja kadehdittavaa. Muualla maailmassa vähempiosaisia autetaan parhaansa mukaan eikä valtio takaa läheskään niin hyviä tukia kuin Suomessa. Täällä ei oikeasti kukaan kuole nälkään! Monissa kulttuureissa huonompi osaisten auttaminen on koko yhteisön yhteinen kunnia-asia, mutta Suomessa haukutaan ja kadehditaan ja pidetään huolta, ettei kukaan varmasti saisi mistään mitään tukea.

Te ette taida itse ymmärtää tilanteen sairalloisuutta ollenkaan??

VÄÄRIN!!

Ei heitä kadehdita vaan yritetään patistaa takaisin työelämään vaan yritetään herätellä "halua" osallistua yhteiskuntaan normaalina jäsenä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ulkosuomalainen:
Peesaan ihan täysin! Suomalainen kulttuuri on muutenkin äärimmäisen tunkkainen ja jotenkin niin sisäänpäinlämpeävä, että eipä ole ollut ikävä Suomeen.
Ollaan kadehtimisen maailmanmestareita ja katkeruuden pikkuveljiä...olen itse suomalainen, mutta se asia hetkauttaa minua päivä päivältä vähemmän, valitettavasti. En oikein keksi mitään syytä, miksi palaisin Suomeen. Siksipä olenkin täällä!

en tiedä missä olet, mutta ehkä osasyy suomalaisten ilkeyteen, kaikki kiusaavat kaikkia, katkeruuteen kateuteen ym. on suomalaisten köyhyys. Suomalaiset äidit tekevät monen ihmisen työt (sekä kotiäidit että työssäkäyvät)

Ei täällä palkoilla oikeasti elä, siis niin kuin te monet jotka asutten jossain ulkomailla, te elätte yleensä maassa, jossa on hirveästi köyhiä, jotka sitten siivoavat kotejanne ilmaiseksi tai hoitavat lapsianne ilmaiseksi. saavat euron tuntipalkkaa raadannasta kun teillä itsellä on sitten aikaa shoppailla ja kulkea hierojalla ja käsihoidossa.
suomalainen kotiäiti joka elää yhden palkalla, tekee hirveän määrän työtä, voidakseen hoitaa lapsensa kotona. mihinkään ei ole varaa ja kaikkki on tehtävä itse siinä lasten lomassa.
Moni työssäkäyvä tekee henkisesti stressaavaa työtä, joka vaatii liikaa äitiydeltä, johon ei sitten jää tarpeeksi voimavaroja.

Tosta kadehtimisesta tuli mieleen kun jäin työkyvyttömyyseläkkeelle niin mun exä oli marmattanut sen edellisessä työpaikassa että kaikki ne päästetäänkin eläkkeelle. Mä sitte kerran sanoin exälle kun näin sen tosta asiasta että jos sä kadehdit sitä että mä saan vajaa 600 euroa eläkettä kuukaudessa niin voi voi. Mä olisin paljon mieluummin töissä kun eläkkeellä mutta mulla on perussairauden lisäksi monia juttuja jonka takia pääsin tai jouduin eläkkeelle. Mä kyllä huomasin exän äänessä sen katkeruuden ja kateuden. Enkä mä ees saa sossusta muuta kuin sen elatustuen tytölle, ainoa onkin mitä saan. Asumistuki ja lapsilisän yksinhuoltajakorotus sitten tulee päälle että kyllä tässä saa senttiä venyttää aika tavalla että tulee toimeen mutta pakko on ostaa välillä vaatettakin niin itelle kuin tytöllekin.
Mua vaan raivostuttaa kans se että juopot ja mustalaiset saa täällä sossusta lähes kaiken ja sitten tavikset joilla tulot vajaa 1200 e/kk niin ei mitään. Sillä on pakko saada myytyä välillä jotakin että saa rahaa ostaa ruokaa.

Arvaapa miksi?Siksi että Suomi on hyvinvointivaltio jolla on varaa jakaa myös huonotuloisille rahaa.Näin ei monissa maissa ole joten se sitten nyppii niitä toisia..

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Tosta kadehtimisesta tuli mieleen kun jäin työkyvyttömyyseläkkeelle niin mun exä oli marmattanut sen edellisessä työpaikassa että kaikki ne päästetäänkin eläkkeelle. Mä sitte kerran sanoin exälle kun näin sen tosta asiasta että jos sä kadehdit sitä että mä saan vajaa 600 euroa eläkettä kuukaudessa niin voi voi. Mä olisin paljon mieluummin töissä kun eläkkeellä mutta mulla on perussairauden lisäksi monia juttuja jonka takia pääsin tai jouduin eläkkeelle. Mä kyllä huomasin exän äänessä sen katkeruuden ja kateuden. Enkä mä ees saa sossusta muuta kuin sen elatustuen tytölle, ainoa onkin mitä saan. Asumistuki ja lapsilisän yksinhuoltajakorotus sitten tulee päälle että kyllä tässä saa senttiä venyttää aika tavalla että tulee toimeen mutta pakko on ostaa välillä vaatettakin niin itelle kuin tytöllekin.
Mua vaan raivostuttaa kans se että juopot ja mustalaiset saa täällä sossusta lähes kaiken ja sitten tavikset joilla tulot vajaa 1200 e/kk niin ei mitään. Sillä on pakko saada myytyä välillä jotakin että saa rahaa ostaa ruokaa.
voi että jaksat. Sinähän saat kaiken verorahoista, et varmaan ole koskaan ansainnut mitään.

Niinpä, vain ja ainoastaan Suomessa voidaan olla kateellisia toisen ihmisen kurjuudesta, sairaudesta tai epäonnesta. Aivan kuten tässäkin ketjussa käy ilmi.

Ap puhuu ihan täysin asiaa - ja minäkin olen täysin suomalainen, lukuunottamatta isoäitini karjalalaisia juuria.

Yhteistyössä