Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Niin tai ehkä sä et tajuu sitä kokonaistilannetta, et Suomes tienaa nettotuloina paremmin makaamalla ja antamalla sossun maksaa laskut kuin maksamalla veroja jolloin itse joutuu maksamaan myös laskunsa ja käymään töissä..
Mä näen sen oikein hyvin. Mutta sä et näe sitä, että jos todellakin kadehdit makaamista, niin sinullakin on täysi oikeus saada ne samat tuet ja antaa sossujen maksaa sunkin laskusi. Eikö?
Kuka kadehtii makaamista? Jos on vihainen että sillä saa rahaa, niin onko se kateutta?
Mitä muutakaan se olisi? Miksi sinua muuten kiukuttaisi muiden saamat rahat?
Miksi ei saisi kiukuttaa? Onko se sinusta oikein, että tekemättä mitään saa rahaa? Etkö sinä arvosta työntekemistä ollenkaan?
Tässä se ero onkin: minä arvostan työntekoa ja mielelläni teen töitä. Vaikka joku saisi makaamalla edes puolet siitä mitä minä saan työnteolla, niin en kadehdi sitä ihmistä. Jos haluaisin, voisin itsekin jäädä sitten työttömäksi ja saada ne samat tuet. Vaan kun en halua koska haluan tehdä töitä. Tuleeko kateus tosiaan siitä, että sinäkään et arvosta työntekoa, vaan makaisit mieluummin?
En mä kadehdi, mä tunnen aika suurta mielihyvää siitä, että jokainen huonekalu, VAATE, ruokaostos, ihan kaikki on mun itseni ansaitsemaa. Mua raivostuttaa se, että kaikki negatiivinen arvostelu ja mielipiteet leimataan kateudeksi, ja siinä sivussa sitten vähän haukutaan suomalaisia. Miksei haukkumiselta/arvostelulta saa puolustautua?
Miksi ei saa sanoa totuutta, eli sitä että minä en ole kateellinen, minä vain en pidä valtion rahoilla elävistä, en suomalaisista enkä romaneista.
Meillä on eri mielipide. Mä en arvostele silti sua, huomaatko eron?