U
Ulkomamma
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma:Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma:Näissä tilanteissa voin sanoa, että VALITETTAVASTI osa sukujuuristani on Suomessa. Sun kommenttisi osoittaa juuri sitä itsekkyyttä ja typeryyttä mikä johtaa tuollaiseen käytökseen.
Et vastannut: oletko suomalainen vai et? Avauksestasi päätellen et, koska aloitat "te suomalaiset".
Määrittele suomalainen.Olen syntynyt Suomessa, osa suvustani on Suomessa ja suomalaisia. Minulla ei ole Suomen passia.
Miksi sitten olet suomalaisella palstalla kun suomalaisissa ei mitään hyvää ole? luulis että juttelet niiden ihmisten kanssa joista pidät ja joiden kulttuurista pidät. Ystävälläni on afrikkalainen mies ja hänkin ihmettelee miksi täällä ei haluta pitää vanhemmista ja vammaisista huolta mutta toisaalta minä taas ihmettelen, miksi hän ei päästä vaimoaan lenkille ystävien kanssa. Vapaudella on monta eri puolta.
Mistäköhän rivien välistä sä luit, että suomalaisissa ei olisi mitään hyvää?Te keksitte nyt niin omianne, että mua alkaa hirvittää. Ja tarvitseeko mun oikeasti selitellä miksi käyn tällä palstalla tai millä tahansa muulla suomenkielisellä palstalla? Täähän menee mielenkiintoiseksi... Rauhassa olen saanut täällä aiemmin palstailla kunnes menen sanomaan, etten olekaan Suomen kansalainen...
Siis sä syytät nyt meitä siitä ettet saa rauhassa muka palstailla, vaikka sinä ensin kirjoitit pitkän litanian siitä mikä suomalaisuudessa on mätää ja millaisia juntteja me kaikki olemme. Ja sitten SINÄ ihmettelet, että mikä nyt tuli.
Sä olet pelottavan vihamielinen. Rauhoitu ja lue tuo alkuperäinen avaukseni uudelleen. Sä luet rivien välistä asioita, joita en ole sanonut enkä kirjoittanut. Nyt ensimmäistä kertaa alan ymmärtää, millaista on kohdata rasistista vihaa.