vaikka oon vanhustyöntekijä, niin joskus palaa hihat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
noiden ikäihmisten kanssa. Äsken kävin lähiapoteekissa (jossa ei ole vuoronumerosysteemiä) niin eikös vaan mummo porhalla mun eteen jonossa. Mä siinä sitten sanoin, et anteeks vaan mutta jono on tuolla mun selkäni takana. Mummo siinä vaan seisoa töröttää vastaamatta mitään. No, koputin selkään ja sanoin uudelleen, et anteeksi mutta minä olin ennen teitä, voisitteko siirtyä jonon päähän. Se vastas vaan että eikö ole lapsena mitään käytöstapoja opetettu, vanhemmat pitää päästää jonossa edelle. Hän kun on niin vanha, huonokuntoinen jne. Ihan periaatteesta en antanut paikkaani. Sitäpaitsi sillä oli aika pino reseptejä matkassa, joten oisin joutunut aika kauan oottamaan. Olin sitäpaitsi oottanutkin jo pitkään. Pieni apteekki, vähän henkilökuntaa :/
No, mummo ei paikkaansa antanut, mut farmaseuttipa oli sen verran fiksu, et palveli mua eka. Sanoi vaan, että ei saa etuilla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja bb apina:
Kyllä sinun olisi mummolle antaa tilaa, OLET ITSEKÄS

En periaatteestakaan anna tilaa sellaiselle, joka kiilaa kysymättä. Ei ikä oikeuta etuiluun. Olin tarpeeksi kauan jo oottanut. Luojan kiitos, useimmissa paikoissa on vuoronumerosysteemit.

Juu tollanen on ärsyttävää, kun jotkut kuvittelee olevansa jotenki etuoikeutettuja. Mulle on käyny vastaavasti kans useemman kerran ja välillä myyjä tms palvelee siinä järjestyksessä ku oikeesti pitääkin. Joutuuhan siinä vaikeeseen välikäteen, mut väärin mun mielestä sellanen toimii joka hyväksyy etuilun.

Iäkkäitä tulee toki kunnioittaa, mut se ei meinaa sitä, että iäkkäät sais jyrätä nuorempansa.

Hihii.. mummot on kovia kiilailemaan.. mm. kaupan kassalla he osaavat hyllyn välistä tunkea jonon puoleen väliin ja eivät muka oo huomaavinaankaan, että taakse jää muita jo kauemmin jonottaneita. Juu, tai sitten linjurissa, kun mummat murisee, ettei heille anneta penkkiä, mut itse olen nuorena joutunut monesti seisomaan bussissa kun joku mumma ei suostu laukkuaan nostamaan vieruspenkiltään pois.. Ei ne nuoretkaan aina niitä kauheimpia oo!! =) Mummot jyrää... =)=)

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Hihii.. mummot on kovia kiilailemaan.. mm. kaupan kassalla he osaavat hyllyn välistä tunkea jonon puoleen väliin ja eivät muka oo huomaavinaankaan, että taakse jää muita jo kauemmin jonottaneita. Juu, tai sitten linjurissa, kun mummat murisee, ettei heille anneta penkkiä, mut itse olen nuorena joutunut monesti seisomaan bussissa kun joku mumma ei suostu laukkuaan nostamaan vieruspenkiltään pois.. Ei ne nuoretkaan aina niitä kauheimpia oo!! =) Mummot jyrää... =)=)

Sen laukun voi siirtää itsekin. Harvemmin ne mummot käsiksi käyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Juu tollanen on ärsyttävää, kun jotkut kuvittelee olevansa jotenki etuoikeutettuja. Mulle on käyny vastaavasti kans useemman kerran ja välillä myyjä tms palvelee siinä järjestyksessä ku oikeesti pitääkin. Joutuuhan siinä vaikeeseen välikäteen, mut väärin mun mielestä sellanen toimii joka hyväksyy etuilun.

Iäkkäitä tulee toki kunnioittaa, mut se ei meinaa sitä, että iäkkäät sais jyrätä nuorempansa.

Juu. Ärsyttävää todella.

Periaatteessa ja käytännössä kunnioitan vanhempia ihmisiä siinä missä muitakin, mutta jos ihminen ei ansaitse kunnioitusta niin en silloin myöskään jaksa kunnioittaa. Tai ehkä parempi olisi sanoa, jos ihminen ei kunnioita muita ihmisiä niin en ymmärrä miksi kyseistä ihmistäkään pitäisi kunnioittaa.

Ei meillä ainakaan opetettu, että vanhojen ihmisten pitää antaa etuilla. :D

Siis homman nimihän on se, että me emme voi valita syntymävuottamme.
Ja eläkeiän ylittäminen ei anna oikeutta siihen, että alkaa käyttäytymään muita kohtaan epäkohteliaasti.
Ihminen ansaitsee kunnioituksen käytöksellään, ei ikävuosillaan.

Joo, täytyy sanoa että koskaan ei ole itseäni nuoremmat etuilleet jonossa, vaan ne ovat aina keski-iän ylittäneitä. Ja jos etuilusta julkeaa huomauttaa niin saa aina lastin p*skaa niskaan.

Venäläiset hallitsee myös tuon etuilun jalon taidon. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun ruokakaupassa on käynyt niin että jonossa edellä on yksi venäläinen, ja kun on jo itse melkein pääsemässä laittamaan tavaroita kassahihnalle niin eteen pelmahtaa toinen venäläinen täysien kärryjen kanssa. Ei niille kassahenkilötkään mitään sano, ja kun "eivät ymmärrä kieltä", niin ei siinä oikein voi mitään. Olen tyytynyt siirtymään toiseen jonoon, ja nykyään valikoin jonon jossa EI OLE venäläisiä. Koskaan ei suomalaiset ole ainakaan itseäni näin törkeästä etuilleet, mutta itänaapurien kanssa on sattunut usemman kerran.

Juu, tuskin ne käsirysyyn alkavat, mutta enpä taija sentään toisten laukkuihin mennä koskemaan. Muuan mumma ei laukkuansa suostunut siirtämään vaikka kauniisti paikkaa itselleni pyysin, mutta kuljettaja sattui kuulemaan ja kehotti laukun siirtämään.. et silleesti..

Kyllä nuo mummot osaavat olla törkeitä, pahempia he ovat kuin nuoret!
Viis veisaavat vuoronumeroista (apteekissa), änkevät sinne numerotta kamalan metelin kera kuinka eivät jouda odottamaan.. Eräänkin kerran lähiapteekissa on yritetty mutta siellä on ihana vähän vanhempi farmaseutti joka osaa käsitellä noita mummeleita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Kyllä nuo mummot osaavat olla törkeitä, pahempia he ovat kuin nuoret!
Viis veisaavat vuoronumeroista (apteekissa), änkevät sinne numerotta kamalan metelin kera kuinka eivät jouda odottamaan.. Eräänkin kerran lähiapteekissa on yritetty mutta siellä on ihana vähän vanhempi farmaseutti joka osaa käsitellä noita mummeleita :D

Suatana ei ennevanhaa kaupoissa eikä apteekeissa tarvinna numerolippuja repiä seinässä olevasta peltilaatikosta. Mitäs siinä venkoilette, ku te nuaret teette sellasii lippupönttöjä, ettei niitä ikäihmiset nää eikä osaa käyttää.

Oikeesti ne mummot on sika ärsyttävii, kun ne aina tunkee eteen ja kävelee läpi. Käskee väistämään itseään, vaikka tilaa ohittamiseen ois vaikka kuinka. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmasko:
mies on joskus nuorempana saanut ihan aikusten oikeesti jonossa mummolta nyrkin kylkeen että kyllä ne vanhuksetkin osaa :)

Ja mut on kerran taklattu ostoskärryillä :kieh:
Kyllä mä joskus saatan päästää edelleni niin nuoren kuin vanhankin, jos eivät kysymättä kiilaile. Tai silloin jos mulla on paljon ostoksia ja takanaolevalla vain vähän. Nyt vaan en periaatteestakaan päästänyt edelle. Varsinaista kiirettä mulla ei ollut, mutta olin jo aika tovin jonottanut.

Yhteistyössä