Vaikea valinta: mies vai koira? Kummasta luovun :(

• Viestiketjun aloittaja "Mirja"
  • Ensimmäinen viesti
"riiviöiden äiti"
Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa, tosin silloin vaihtehtoon pitää koira ja kissa olisi kuulunut myös jäädä yh:ksi 2 lapsen sijaan vielä 3 lapsen kanssa...
Kissa ja koira olivat vieläpä iäkkäitä, mutta onneksi sain tuttavapiirisä molemmille kodit. Molemmat eläimet ovat jo kuolleet, ja miehellä ja minulla on lisää uyhteisiä lapsia ja vuosiakin jo12.
myähemmin meille onkin hankittu koira jolle mies ei ollut allerginen, mutta sellaista kissaa ei tule koskaan löytymäänkään.

Mikä helkkarin sääntö se sellainen ylipäänsä on, että viimeksi tullut saa lähteä? Jossakin työpaikassa tmv. se onkin ok. mutta eihän se nyt oikeassa elämässä niinkään mene. :D

Mutta joo, jos mulle tulee joskus ero miehestäni, valitsen kumppanini tasan niin, että se toinen osapuoli on vähintäänkin yhtä koirahöpsö kun minä.

• Tykkää
Reactions: jalmir ja StaRR
Vastaaja
puolisonhan on tarkoitus olla vierellä koko loppuelämä, eläinten elinikä nyt on aika rajallinen. Oikeastiko te ihmiset edes mietitte asiaa?

Joo ja turha nyt mistään erosta höpistä. Jos se ero on vaihtoehtona jo siinä alussa, niin ei lupaa hyvää suhteelle.

Blue
Mä olen kerran kieltäytynyt suhteesta (ja loppuelämästä) yhden todella ihanan miehen kanssa siksi että hän oli koira-allergikko. Tiesin että mä katkeroidun pahasti jos mä joudun elämään ilman koiria loppuelämäni.

Onneksi sen tein koska myöhemmin kävi selväksi että se onni minkä olin aavistellut olevan hyvinkin lähellä, oli se oikea. Koirineen kaikkineen!

virailija
[QUOTE="pluto";29306424]Sitoutuminen koioraan näkyy olevan aika heikoissa kantimissa kun edes harkitset asiaa. Kumppaniksi kannattaa valita joku muu kuin allergiafriikki.[/QUOTE]

Allergiafriikki? Kylläpä sinä suhtaudut ilkeästi ihmisten sairauksiin. Pahimmillaan allergiakohtaus voi viedä hengen. Ja allergia voi puhjeta kenelle tahansa milloin tahansa, myös sinulle, vanhemmillesi tai lapsillesi.

Minusta ap:n kannattaa jättää yhteenmuutto vielä vuosiksi, jos hän ei halua luopua kummastakaan. Jos suhde kariutuu, niin ei ainakaan tarvitse surra koirasta luopumista.

"pluto"
Miettikää asiaa siltä kannalta, että ap pohtisi pitääkö hänen luopua lapsistaan koska mies on allerginen tai ei pidä lapsista. Ja voi vain kuvitella miltä koirasta tuntuu tuommoinen.

Oikeesti
[QUOTE="pluto";29306424]Sitoutuminen koioraan näkyy olevan aika heikoissa kantimissa kun edes harkitset asiaa. Kumppaniksi kannattaa valita joku muu kuin allergiafriikki.[/QUOTE]

Onko mielestäsi ihminen jolla on allergia, friikki? Oletko oikeasti sitä mieltä että kaikki allergiat on keksittyjä?

Miehelläni on todella paha hevos- ja koira-allergia. Tämän allergian takia emme voi käydä perheenä kylässä mm. siskollani. Heillä koira joka aiheuttaa kuukausia kestävän pahan allergiakohtauksen miehelleni. Asia hankaloittaa todella paljon vierailuja, suvun juhlia ym koska asumme monen sadan kilometrin päässä.

"harmaa"
Päivä päivältä tämä nicki vaikuttaa vain kuvottavammalta. Inhottava (tai onneton) ihminen taitaa tämä takana olla :(
No, en minäkään voi yhtyä suurimpaan osaan Astrolaben tai miehensä mielipiteisiin, mutta tässä asiassa hän on mielestäni oikeassa. Kyllä ihmiset menevät AINA eläinten edelle. Kun siis puhutaan perhesuhteista eikä ventovieraista. En jonkun kadulla makaavan narkin takia todellakaan olisi valmis luopumaan lemmikeistäni.

"pluto"
Onko mielestäsi ihminen jolla on allergia, friikki? Oletko oikeasti sitä mieltä että kaikki allergiat on keksittyjä?

Miehelläni on todella paha hevos- ja koira-allergia. Tämän allergian takia emme voi käydä perheenä kylässä mm. siskollani. Heillä koira joka aiheuttaa kuukausia kestävän pahan allergiakohtauksen miehelleni. Asia hankaloittaa todella paljon vierailuja, suvun juhlia ym koska asumme monen sadan kilometrin päässä.
Miehelläsi varmaan onkin. Useimmiten ei kuitenkaan ole kyse oikeasta allergiasta, vaan siitä että kumppaniehdokas ei pidä eläimistä. Allergia on usein luokkaa: "kerran lapsena kun silitin koiraa, alkoi nenäni vuotaa." Mutta se mitä tässä pohditaan on se, onko oikein asettaa rakas lemmikki uuden kumppanin edelle, vai onko hyväksyttävää laittaa lemmikki pihalle tuollaisessa tilanteessa.

keego
Jos jollain lapsistani tulisi todella paha allergia niin koirat lähtisivät uusiin koteihin ilman muuta,mutta seurustelu suhteen takia en koiristani luovu.
En halua loppu elämääni elää ilman koiria,joten tämä allerginen ei olisi minulle oikea elämän kumppani.

• Tykkää
Reactions: StaRR
Kuka oikeasti rinnastaa eläimen ja ihmisen? On tää maailma mennyt kummalliseksi, hurtat pitää saada mukaan ravintolaan ja julkisiin kulkuvälineisiin ja hurtat viedään hierojille ja psykologeille ja mietitään miten hurtta suhtautuu uuteen perheenjäseneen, toivottavasti meidän Fifi ei kovin loukkaannu kun tulee vauva taloon. Voi nyt helvetti, ne on räksyttäviä, kuolaavia, miellyttämisen haluisia eläimiä, ei täysivaltaisia perheenjäseniä!

"wieras"
Itse en kyllä koirastani (tai muistakaan lemmikeistäni) pystyisi missään nimessä luopumaan vastaavassa tilanteessa. Jos mies olisi "se oikea", niin varmasti löytyisi ratkaisu tilanteeseen. Itse vaikka asuisin sitten miehestä erillään niin kauan kun lemmikit olisivat elossa. Jos molemmat olisivat tosissaan suhteessa, ei se siihen varmastikaan hajoaisi.

Yhteistyössä