Vaikea päätös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amia

Vieras
Erottiin mieheni kanssa n. kuukausi sitten ja sain vähän aikaa sitten tietää olevani raskaana. Raskaus ei ollut ollenkaan suunniteltu eikä kovin toivottukaan, ainakaan mieheni puolesta.
Kun kerroin hänelle asiasta niin hänen reaktio oli että " totta kai sä teet abortin, en mä haluu sun kaa toista lasta ikinä!!"
Meillä siis yksi lapsi, 9kk vanha...
Nyt en sit tiedä mitä pitäisi tehdä.
En usko pärjääväni puolitoista vuotiaan ja vasta syntyneen kanssa kolmisteen ja tiedän ettei exältä saisi apua kummankaan hoitoon. Ja tuo rahallinen puolikin askaruttaa.
Abortti on tietenkin toinen vaihtoehto, mutta en tiedä millaiset traumat siitä minulle jäisi...eikä elämä masentuneena yhdenkään lapsen kanssa varmasti ole helppoa!
Tää on niin hirveän vaikea päätös!! Mieleni vaihtuu minuutin välein ja sekoan kohta lopullisesti!
Oisko kellään saman tapaista kokemusta tai edes jonkin laista neuvoa..?

Sun sydän tietää jo miten sun on tehtävä, muuten et kokisi asiaa vaikeaksi, vaan olisit jo varannut aborttiajan. Sillä sydämellä sä jo pärjäätkit niiden kummankin kanssa, muistaen että ne on nimenomaan sun, mietimättä että ne on exän, sen isyys on sen oma asia. Muuta kokemusta ei ole, kuin lapsia ilman isejä. Ja sattuuhan se mua, se ikävä, mutta mun rakkautta lapsiini se ei mitenkään vähennä sillonkaan vaikka olisin niin väsynyt että kaadun keittiön lattialle itkemään kun tulen kaupasta kotiin ja pitäis ruokaa laittaa. Yleensä jokaisesta päivästä ja lapsista kiitollinen ja vaan niin onnellinen.

Yhteistyössä