Vaikea otsikoida... Ovulaatio kohdallaan mutta sikiö kolme viikkoa pienempi kuin pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Kummityttöni piti syntyä joulukuussa ja kolme viikkoa ennen la:ta siirsivät la:ta kuukaudella :o ja niin tyttö syntyi tammikuun lopulla - kaikenlaista sattuu :)

Menee vähän asian vierestä, mutta minulla laskettua aikaa siirrettiin viikolla eteenpäin. Eihän siinä mitään, mutta suunniteltu sektio sovittiin ensimmäiselle lasketulle ajalle ja tyttö syntyi edellisenä päivänä. Onneksi olin jo sairaalassa valmiina niin etten tiedä miten olisi muuten tapahtunut.

Eli ensin laskettu aika oli 30.1, siirrettiin 6.2 ja sovittu sektio tehdään viikkoa ennen laskettua aikaa.

Aloittajalle voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
reisiluun mitta joskus lyhyempi (eihän kaikista koripalloilijoita tule) tämä mitta muuttaa kokonaisuudessaan laskettua aikaa.
Ehkä sitten isoimmilla viikoilla on mahdollista. Mutta eikö sikiön/alkion kumminkin pitäisi alussa olla suht aikaansa vastaavan kokoinen?

laskettu oli menkkojen mukaan 17.12. Sitten ultrassa siirrettiin 27.12. Tehtiin uusi ultra ja laskettu siirtyi taas. Nyt on laskettu 1.1. ja vielä kolmannen ultran mukaan olisi 2.1, mutta pidettiin tuossa 1.1.

Mulla heitti alkuraskauden ultrassa koko viikolla. Oletko siitä ovulaatiosta varma? Kun siittiöt voi elää jopa sen lähemmäs viikon, eli hedelmöittyminen olis voinut olla vasta viikko siitä kun oletat?

Tai kai sä olet jo kaikki mahdolliset pyöritellyt mielessäsi :ashamed:

Iso :hug: :hug: toivottavasti ensi viikolla asiat selviää :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
reisiluun mitta joskus lyhyempi (eihän kaikista koripalloilijoita tule) tämä mitta muuttaa kokonaisuudessaan laskettua aikaa.
Ehkä sitten isoimmilla viikoilla on mahdollista. Mutta eikö sikiön/alkion kumminkin pitäisi alussa olla suht aikaansa vastaavan kokoinen?

Mulla oli vastaava tilanne nyt keväällä.
Menkkojen mukaan laskettu aika 27.11, mutta ultran mukaan laskettu aika on 11.12.
Ultrassa kävin vasta ja kaikki oli ok!!!
Eivät osanneet sanoa syytä.
Eli vauvaa odotellaan syntyväksi tässä joulun alla:)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mulla heitti alkuraskauden ultrassa koko viikolla. Oletko siitä ovulaatiosta varma? Kun siittiöt voi elää jopa sen lähemmäs viikon, eli hedelmöittyminen olis voinut olla vasta viikko siitä kun oletat?

Tai kai sä olet jo kaikki mahdolliset pyöritellyt mielessäsi :ashamed:

Iso :hug: :hug: toivottavasti ensi viikolla asiat selviää :heart:
Kyllä mä oon ihan satavarma, tunsin oviksen selvästi ja olin tikuttanutkin sen. Juu, monenlaista pyöritellyt mielelessäni, pää ihan sekaisin. :ashamed: Haluaisin toivoa että kaikki olisi ok, mutta sisimässäni tiedän ettei voi olla. Eli tälläinen käänne, tuulimuna ei ollutkaan tuulimuna vaan jotain muuta, mitä lie. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ripsatti:

Menkkojen mukaan laskettu aika 27.11, mutta ultran mukaan laskettu aika on 11.12.
Kuinka aikaisin kävit ultrassa ekaa kertaa? Tiedätkö milloin tulit raskaaksi? Kiitti jos viitsit vastata. :)

Kyllä mä oon ihan satavarma, tunsin oviksen selvästi ja olin tikuttanutkin sen. Juu, monenlaista pyöritellyt mielelessäni, pää ihan sekaisin. :ashamed: Haluaisin toivoa että kaikki olisi ok, mutta sisimässäni tiedän ettei voi olla. Eli tälläinen käänne, tuulimuna ei ollutkaan tuulimuna vaan jotain muuta, mitä lie. :(

:/ En edes tiedä mitä toivottaisin :ashamed:

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ripsatti:

Kuinka aikaisin kävit ultrassa ekaa kertaa? Tiedätkö milloin tulit raskaaksi? Kiitti jos viitsit vastata. :)

Kävin ensimmäisen kerran ultrassa maaliskuun ihan lopussa. silloin oli epäilynä kohdunulkopuolinen raskaus. Sitten 2.4 minulla oli ultra ja silloin ei vielä näkyny. Ottivat verikokeella sen testin ja se oli ekaks jotain 100 paikkeilla, ja sit keskiviikkona mun piti mennä uudestaan verikokeisiin. Silloin arvo oli jo yli 400. Sit ultrasivat uudestaan perjantaina, kun ihmettelivät että mula ei oo mahakipuja. Silloin näkyi syke. Ja mulla on tosi säännöllinen menkka kierto.
Joten aina ei mee ihan oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

:/ En edes tiedä mitä toivottaisin :ashamed:

:hug:
Ei se mitään, en minäkään tietäisi. :(

Kiitti halista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Kaverilla oli ehkä samanlainen tilanne. Eli hedelmöittyminen tiedettiin ihan varmasti minuutin tarkkuudella, koska se tapahtui "koeputkessa" täysin lääkettieteellisin keinoin. Silti muuttivat laskettua aikaa ultran perusteella 2 vk myöhäsemmäks. Vaavi syntyi sitten käynnistettynä viikolla 42+jotain virallisesti, mutta oikeestihan se oli 44+jotain.
Tiedätkö kävikö ultrassa ihan alussa jo?

Kävi ultrassa: varmistamassa raskauden (taitaa kuulua vakiona lapsettomuus hoidon yhteyteen), verenvuodon takia, niskapoimu, rakenne +monia muita varmuuden vuoksi. Ei ollut meinaan helppo raskaus. Ihan varma en ole siitä että millä viikoilla oli kun LA siirrettiin.

Kaverilla oli ehkä samanlainen tilanne. Eli hedelmöittyminen tiedettiin ihan varmasti minuutin tarkkuudella, koska se tapahtui "koeputkessa" täysin lääkettieteellisin keinoin. Silti muuttivat laskettua aikaa ultran perusteella 2 vk myöhäsemmäks. Vaavi syntyi sitten käynnistettynä viikolla 42+jotain virallisesti, mutta oikeestihan se oli 44+jotain.
Tiedätkö kävikö ultrassa ihan alussa jo?

Kävi ultrassa: varmistamassa raskauden (taitaa kuulua vakiona lapsettomuus hoidon yhteyteen), verenvuodon takia, niskapoimu, rakenne +monia muita varmuuden vuoksi. Ei ollut meinaan helppo raskaus. Ihan varma en ole siitä että millä viikoilla oli kun LA siirrettiin.
Niin tosiaan, taitaa tuossa tapauksessaalkuraskaudenultra kuulua asiaan.

No ehkäpä minä taas viisastun maanantaina, tai sitten en.

Voi hurja sun tilannettasi :(
En mäkään osaa antaa sulle mitään selitystä, ikävä kyllä :( Mutta kyllä minä oon silti kuullut tommosia tapahtuneen ennenkin. Että ollaan varmoja hedelmöittymisajankohdasta, mutta silti vauva ei vastaa viikkoja, JA myös syntyy sitten paljon myöhemmin mitä pitäisi syntyä laskettaessa kuukautisten poisjäännistä, oviksesta, hedelmöittymisestä...
Mistähän sekin johtuu? En osaa sanoa.

Siittiöt säilyvät elinkelpoisina joitain päiviä, ja jos tämä hedelmöittynyt munasolu onkin sitten harhaillut ennen kiinnittymistään... Ja alkanut kehittyä vasta kiinnityttyään... Joo, aivoriihi päättyköön, en tiedä miten tuollainen on mahdollista.

Mutta ajattele nyt edes pikkuriikkisen positiivisesti, siinä ekassa ultrassa ei näkynyt mitään, ja nyt taas näkyikin... kehitys on jostain syystä selvästi myöhässä, mutta ei se välttämättä tarkoita sitä etteikö se siitä vauhdittuisi normaaliksi.

Voimia :hug: :hug:

Minua jäi vaivaamaan tuo lause "kohdussa ei näkynyt mitään". Jos on tuulimuna, kyllä siellä kohdussa se alkiopussi näkyy viikolla 8!

Kaksi "tuulimunaa" synnyttäneenä sanoisin, että ole rauhassa siihen poliklinikan ultraan saakka. Voi nimittäin olla niin, että käytetty ultra on ollut niin vanha ja epätarkka, ettei sen tuloksiin ole luottamista!

Terveisin äiti, jonka toinen varma tuulimuna aloitti juuri koulun!

Minua jäi vaivaamaan tuo lause "kohdussa ei näkynyt mitään". Jos on tuulimuna, kyllä siellä kohdussa se alkiopussi näkyy viikolla 8!

Kaksi "tuulimunaa" synnyttäneenä sanoisin, että ole rauhassa siihen poliklinikan ultraan saakka. Voi nimittäin olla niin, että käytetty ultra on ollut niin vanha ja epätarkka, ettei sen tuloksiin ole luottamista!

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:

Siis jotain röpelöä näkyi (unohtui laittaa alkuperäiseen viestiin) , ja kohtu hieman suurentunut. Muttei siis mitään joka olisi viitannut sikiöön/alkioon. Luulen että sitä röpelöä luultiin joksikin litistyneeksi pussiksi. Mutta kyllä siellä "enemän jotain" olisi pitänyt näkyä noihin viikkoihin nähden.

Mutta ensiviikolla pääsen tarkempaan ultraan, vaikken tosiaankaan mene sinne kuin "huonoja uutisia kuulemaan". Mutta parempi kai ettei olekaan suuria odotuksia. :)

mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut vastaavanlainen tilanne, erittäin säännöllinen kierto ja n6-7 viikoilla ultratessa JOKA kerta epäily tuulimunasta ja n. niikon päähän uusintaultrat....kolme lasta meilla kuitenki on...

Toivottavasti se syke sieltä löytyy!

Älä ihan vielä luovu toivosta! Mulla oli vähän vastaava tilanne toissatalvena, viikkoja piti olla 8, mutta ultrassa koko vastasi noin kuutta. Lääkäri epäili minun laskeneen väärin tai jotain, eikä määrännyt mitään lisätutkimuksia. Itse olin aivan hermoraunio, koska olin myös varma viikoista, lisäksi vielä raskaustesti oli näyttänyt tooosi himmeää viivaa ja aiemmasta raskaudesta tuttu pahoinvointi puuttui. Viikolla 12 alkoi raju verenvuoto, mutta sikiö säilyi! Tyttö syntyi keskosena, mutta täysin terveenä :)

Mitään erityistä syytä vuodolle ja keskosuudelle ei löydetty. Luulen, että alkuraskaudessa oli jotain häikkää kohdussani, mutta tämä meidän luupää oli riittävän sinnikäs selvitäkseen.

Tsemppiä, sekuntti kerrallaan sinne maanantaihin!

Ovulaatioita voi olla useampiakin, mutta jos niitä siittiöitä ei ole ollut saatavilla muulloin kuin tuona yhtenä ajankohtana, niin silloin tuo kolme viikkoa on kyllä aika paljon. Meillä on nuo pojat siirtyneet ultrassa reilusti eteenpäin, ensimmäinen heitti ensimmäisen ultran mukaan oletetusta rv 7:sta vähän päälle rv 5. Toisen pojan kohdalla ovulaation piti olla jo aikaa ohi, kun tulinkin kertalaakista raskaaksi, silloin ultra vastasi niitä ajankohtia, mitä tiesin sopivaksi ajankohdaksi. Tyttö taas pysyi kummasti ajoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mistä tämä varma tieto että hedelmöitys on tapahtunut 22.6?

Jos RouvaRajatapaus sanoo, että varma tieto, niin pitääkö sitä vielä alkaa tenttaamaan?? Varma tieto on varma tieto.
En valitettavasti osaa vastata kysymykseen, mutta toivottavasti kaikki päättyy hyvin.

No kyselin vaan että kuinka varma tieto tämä on.Mutta ei ilmeisesti kuitenkaan niin varma koska seksiä ovat harrastaneet silloin 22. päivä ja sehän ei sitä tarkoita että hedelmöitys olisi tapahtunut silloin.Onhan se saattanut tapahtua vaikka 27. päivä...

Yhteistyössä