vaikea kysymys poppareista :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja aargh:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja yks "jyväjemmari":
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruunapippuri:
Hei,

En osaa vastata ap:n kysymykseen mutta tässä samalla utelisin mitä rasvaa käytätte poppareissa?? Millä tulee parhaita??

Ja miksi toisinaan jyvät jää kunnolla poksahtamatta, niistä tulee sellaisia pieniä ja kovia poppareita millä lohkee vaan hampaat....??? :headwall:

Auringonkukkaöljyllä tulee parhaat...rypsiöljystä tulee "kalanmaksuisia"..yäk. Jos öljy on liian kuumaa niin ne ei "kerkeä pokstahtamaan" tj. kunnolla, siksi niistä tulee pieniä

Mä käytän just rypsiöljyä :D.

Sulla sitruunapippuri on liian kova lämpö, etkä oo ravistellut kattilaa tarpeeksi. Parhaiten onnistuu kun laittaa levyn vitoselle ja oikein aktiivisesti ravistelee kattilaa ennen kuin alkaa poksumaan :)

Muoks: mä siis laitan aina kylmään öljyyn jyvät ja annan koko satsin rauhassa lämmetä.

Meillä on hellassa asteikko 1-3...

laita kakkoselle :)

Joo... Mä oon kyllä samaa mieltä että ne aidot jyvät on parempia.

bonnie lee jyviä saa täällä ainakin anttilasta ja varmaan sitten myös muista k kaupoista, ihan niitä varten tulee aina sillon tällöin käytyä. Muut jyvät mitä kokeillut niin jää paljon enemmän suutareita, eikä ne suutaritkaan oo niin mässättäviä kun näissä bonnieissa. Harmi vaan kun eivät ole vaki kaupassa myynnissä.

Tää paistaa rypsiöljyssä, jos makua haluan erilaista niin sinne öljyn sekaan voita. Oliiviöljyllä ei tuu hyviä öljy jää siihen pinnalle tulikuumana kestää ikuisuuden jäähtyä ja poksauttaa huonommin. (oliiviöljyä ja halppis jyviä niin enemmän jää poksahtamatta kun poksahtaa ja ei oo rakenteeltan oikeita)

jaa juu keittelystä vielä, ensin litan öljyn lämpiämään ja kun hetken lämmennyt niin jyvät sekaan ja kansi päälle, sit kuuntelen kun poksuu ja ku lakkaavat niin pois levyltä. Mulla on kyllä levy useinmiten täysillä. Eikä tuu heilutettua, kun ei sille ole mitään merkitystä ainakaan noissa mun kattiloissa. sopivasti öljyä ja jyviä (oikeeta laatua niin nam)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ostin bonnie leen jyviä vähän aikaa sitten k-supermarketista. S-ryhmän kaupoista en minäkään ole niitä koskaan löytänyt.

Tuo meidän paikallinen K-kauppa just poisti tuon valikoimistaan ilmeisesti :(.

Mutta juu, pitää varmaan Keskon kaupoissa käydä katsomassa. Kun kerran sillä ei ainakaan tietääkseni ole vielä mitään halpismerkkiä popparijyville.

Alkuperäinen kirjoittaja poppariiii:
jaa juu keittelystä vielä, ensin litan öljyn lämpiämään ja kun hetken lämmennyt niin jyvät sekaan ja kansi päälle, sit kuuntelen kun poksuu ja ku lakkaavat niin pois levyltä. Mulla on kyllä levy useinmiten täysillä. Eikä tuu heilutettua, kun ei sille ole mitään merkitystä ainakaan noissa mun kattiloissa. sopivasti öljyä ja jyviä (oikeeta laatua niin nam)

Mä oon huomannut että mitä paremmin ravistelee, sitä parempi on lopputulos. Siis poksuu ilman ravisteluakin, mutta sitten kun jaksaa heilutella, niin poppareista tulee semmoisia ihanan rapeita.

Ai samperi, pitää kohta varmaan hakea Siwasta edes niitä halpisjyviä :p :D

Yhteistyössä